19 miesięcy będzie miała firma Gramar z Lublińca na opracowanie dokumentacji projektowej dla odcinka drogi S1. To jeden z elementów niezbędnych do realizacji prac związanych z rozbudową tej trasy. Kolejnymi elementami będzie m.in. pełnienie nadzoru autorskiego w trakcie realizacji robót wykonywanych w oparciu o sporządzoną dokumentację.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoPrzy okazji rozbudowy S1 kierowcy zyskają MOP
W ramach inwestycji rozbudowany zostanie fragment drogi ekspresowej S1 o długości ok. 4,25 km. Początek opracowania, którego przygotowaniem przy braku odwołań zajmie się Gramar, zlokalizowany jest na wysokości ul. Marcina Kasprzaka w Dąbrowie Górniczej. Koniec opracowania znajduje się przed węzłem Porąbka, przy ul. Wiejskiej w Sosnowcu.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) przekazała, że na wspomnianym wyżej odcinku rozbudowane lub przebudowane zostaną węzły Dąbrowa Górnicza Podlesie oraz Sulno. Ponadto przy jezdni prowadzącej w stronę Pyrzowic pojawi się Miejsce Obsługi Podróżnych (MOP) wraz z miejscem do kontroli i/lub ważenia pojazdów.
Trasa S1 przygotowana pod kątem budowy KSZR
Inwestycja przewiduje również rozbiórkę i ponowną budowę aż 11 całkowicie nowych wiaduktów i dwóch mostów. Wykonawca przebuduje lub rozbuduje, a w razie potrzeby wybuduje nowe przepusty i przygotuje odwodnienie drogi oraz oświetlenie. Ponadto w projekcie mają zostać ujęte przyłącza energetyczne i telekomunikacyjne, które będą zainstalowane w pasie drogowym w ramach budowy Krajowego Systemu Zarządzania Ruchem (KSZR).
Po zakończeniu inwestycji kierowcy będą mieli do dyspozycji dwujezdniową drogę ekspresową z dwoma pasami ruchu na każdej z nich. Pasy przeznaczone do jazdy będą miały po 3,5 m szerokości, pasy awaryjne (po jednym na każdej jezdni) po 2,5 m.