BMW serii 3 i BMW M3 debiutują w odświeżonych wersjach. "Emka" ma teraz jeszcze więcej mocy, a cywilna "trójka" odświeżoną paletę jednostek napędowych. Co łączy oba auta? Drobne zmiany wizualne i nowe multimedia z ulepszonym systemem operacyjnym.
Kto powiedział, że samochody mogą przechodzić tylko jeden lifting? Na pewno nikt z załogi BMW, bo seria 3 właśnie zyskała drugą modernizację. Chociaż zmiany wizualne nie są już tak radykalne, "trójka" zyskała trochę nowości. Tym razem lifting objął też sportową odmianę M3, w której pojawił się front z niedawno odświeżonego modelu M4.
Najważniejsza zmiana? 20 KM więcej! W odmianie M3 Competition z napędem xDrive kierowca ma teraz do dyspozycji 530 KM przy 6 tys. 250 obr./min. Maksymalny moment obrotowy (650 Nm) dostępny jest w zakresie 2 tys. 750 – 5 tys. 730 obr./min. Efekt? Krótszy czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h – sedan potrzebuje na to 3,5 s, a kombi 3,6 s.
Odświeżone BMW M3 będzie można od razu rozpoznać na ulicy, co jest zasługą nowych reflektorów przeszczepionych z M4. Sedan ma teraz w standardzie karbonowy dach, a kombi – lakierowany na czarno. W środku pojawiły się otoczony oświetleniem ambientowym panel nawiewów i kierownica z bardziej spłaszczonym wieńcem.
BMW serii 3 ma odświeżoną gamę silników i nowe wnętrze
Nowa kierownica i nieco zmieniona deska rozdzielcza zawitały też do cywilnej "trójki". W obu autach kierowca dostaje też ulepszony system operacyjny OS 8.5, dzięki któremu obsługa auta ma być łatwiejsza. Dodatkowo lifting przyniósł nowe dekory (np. matowe drewno) i nowe tapicerki (np. z tkaniny M PerformTex). Z zewnątrz zmiany są kosmetyczne i sprowadzają się właściwie do detali (nowe lakiery, dwukolorowe felgi).
A pod maską? Niektóre odmiany nabrały więcej wigoru. Przykład? Wyposażone w układ miękkiej hybrydy BMW M340i generuje teraz 374 KM i 539 Nm, dzięki czemu przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 4,2 s. Inna zmiana dotyczy hybrydowej odmiany 330e, której akumulator o większej gęstości energetycznej (19,5 kWh) pozwala teraz na przejechanie 100 km na prądzie.
Z dobrych informacji: z oferty nie znikają diesle. "Trójkę" nadal będzie można zamówić zarówno ze 150-konną jednostką, jak i 340-konnym silnikiem. Odświeżone auta już niedługo zadebiutują na polskim rynku.
Galeria zdjęć
1/51 BMW M3 Competition (2024 r.)
1/51
BMW
2/51 BMW M3 Competition (2024 r.)
2/51
BMW
3/51 BMW serii 3 (2024 r.)
3/51
BMW
4/51 BMW serii 3 (2024 r.)
4/51
BMW
5/51 BMW M3 Competition (2024 r.)
5/51
BMW
6/51 BMW M3 Competition (2024 r.)
6/51
BMW
7/51 BMW M3 Competition (2024 r.)
7/51
BMW
8/51 BMW M3 Competition (2024 r.)
8/51
BMW
9/51 BMW M3 Competition (2024 r.)
9/51
BMW
10/51 BMW M3 Competition (2024 r.)
10/51
BMW
11/51 BMW M3 Competition (2024 r.)
11/51
BMW
12/51 BMW M3 Competition (2024 r.)
12/51
BMW
13/51 BMW M3 Competition Touring (2024 r.)
13/51
BMW
14/51 BMW M3 Competition Touring (2024 r.)
14/51
BMW
15/51 BMW M3 Competition Touring (2024 r.)
15/51
BMW
16/51 BMW M3 Competition Touring (2024 r.)
16/51
BMW
17/51 BMW M3 Competition Touring (2024 r.)
17/51
BMW
18/51 BMW M3 Competition Touring (2024 r.)
18/51
BMW
19/51 BMW M3 Competition Touring (2024 r.)
19/51
BMW
20/51 BMW M3 Competition Touring (2024 r.)
20/51
BMW
21/51 BMW M3 Competition Touring (2024 r.)
21/51
BMW
22/51 BMW M3 Competition (2024 r.)
22/51
BMW
23/51 BMW M3 Competition (2024 r.)
23/51
BMW
24/51 BMW M3 Competition (2024 r.)
24/51
BMW
25/51 BMW M3 Competition (2024 r.)
25/51
BMW
26/51 BMW M3 Competition (2024 r.)
26/51
BMW
27/51 BMW M3 Competition (2024 r.)
27/51
BMW
28/51 BMW M3 Competition (2024 r.)
28/51
BMW
29/51 BMW M3 Competition (2024 r.)
29/51
BMW
30/51 BMW M3 Competition Touring (2024 r.)
30/51
BMW
31/51 BMW M3 Competition Touring (2024 r.)
31/51
BMW
32/51 BMW M3 Competition Touring (2024 r.)
32/51
BMW
33/51 BMW M3 Competition Touring (2024 r.)
33/51
BMW
34/51 BMW M3 Competition Touring (2024 r.)
34/51
BMW
35/51 BMW M3 Competition Touring (2024 r.)
35/51
BMW
36/51 BMW M3 Competition Touring (2024 r.)
36/51
BMW
37/51 BMW M3 Competition (2024 r.)
37/51
BMW
38/51 BMW M3 Competition (2024 r.)
38/51
BMW
39/51 BMW serii 3 (2024 r.)
39/51
BMW
40/51 BMW serii 3 (2024 r.)
40/51
BMW
41/51 BMW serii 3 (2024 r.)
41/51
BMW
42/51 BMW serii 3 (2024 r.)
42/51
BMW
43/51 BMW serii 3 (2024 r.)
43/51
BMW
44/51 BMW serii 3 (2024 r.)
44/51
BMW
45/51 BMW serii 3 (2024 r.)
45/51
BMW
46/51 BMW serii 3 (2024 r.)
46/51
BMW
47/51 BMW serii 3 (2024 r.)
47/51
BMW
48/51 BMW serii 3 (2024 r.)
48/51
BMW
49/51 BMW serii 3 (2024 r.)
49/51
BMW
50/51 BMW serii 3 (2024 r.)
50/51
BMW
51/51 BMW serii 3 (2024 r.)
51/51
BMW
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.