Auto Świat EV Testy Citroen C5 X PHEV 225 – powrót do dawnej świetności?

Citroen C5 X PHEV 225 – powrót do dawnej świetności?

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński

Citroën C5 X ma się odwoływać do starych dobrych czasów Citroëna w wyższej klasie średniej. W teście 224-konnej hybrydy plug-in sprawdzamy, czy temu osobliwemu francuskiemu liftbackowi rzeczywiście się to udaje.

Citroen C5 X PHEV 225
Zobacz galerię (14)
Auto Bild
Citroen C5 X PHEV 225
  • W teście zmierzyliśmy realny zasięg na prądzie
  • Na kanapie jest sporo miejsca na kolana, lecz zadziwiająco mało nad głową
  • Na długich pofalowaniach C5 X resoruje cudownie "waciasto", ale na krótkie nierówności reaguje niezgrabnie i sztywno
  • Ten tekst pochodzi z nowego wydania "Auto Świata". Dzięki naszej subskrypcji możesz przeczytać go już teraz

Duże, ekskluzywne samochody mają w Citroenie długą historię. Obecnie może ta tradycja nie jest szczególnie żywa, ale przypomnijcie sobie chociażby DSa. Także jego następcy – CX, XM oraz C6 – byli wyjątkowi. Okej, oferowany jeszcze parę lat temu, grzeczny sedan klasy średniej C5 może niekoniecznie wpasowuje się w ten ciąg reprezentacyjnych furmanek, ale na tle rywali i tak się wyróżniał. Z nowym C5 X Citroën znów odważył się wystawić swojego reprezentanta w wyższej lidze. Czy będzie to sukces?

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński