• Decyzje KE oraz polskiej strony pozwolą na realizację programu priorytetowego, który został przygotowany w NFOŚiGW
  • Cel programu to upowszechnienie w Polsce transportu zeroemisyjnego
  • Budżet na dofinansowanie w formie bezzwrotnej dotacji wyniesie łącznie do 870 mln zł
  • Do uzyskania kompletu decyzji umożliwiających start programu potrzebne jest jeszcze rozporządzanie Ministra Klimatu i Środowiska, które obecnie jest procedowane

Do wydania będzie ogółem 870 mln zł, a największe kwoty (po 315 mln zł) zostaną skierowane na budowę bądź przebudowę ogólnodostępnych stacji ładowania, które umożliwią świadczenie usługi ładowania prądem samochodów elektrycznych o mocy nie mniejszej niż 50 kW. 100 mln zł to kwota, która wesprze inwestycje polegające na tworzeniu lub modernizacji ogólnodostępnych stacji tankowania wodoru. Najmniej, bo 70 mln zł, zostanie przeznaczonych na budowy stacji ładowania prądem innych niż te ogólnodostępne o mocy min. 22 kW.

Kto i kiedy ma szansę otrzymać dofinansowanie na ładowarkę?

Program ma być realizowany w latach 2021-2028 r. O dotację będą mogły ubiegać się jednostki samorządu terytorialnego, przedsiębiorcy, wspólnoty mieszkaniowe, rolnicy indywidualni i spółdzielnie. Etap podpisywania umów będzie trwał do 31 grudnia 2025 r. Rozporządzenie środkami finansowymi potrwa do 15 grudnia 2028 r. Po decyzjach Komisji Europejskiej i Rady Nadzorczej NFOŚiGW potrzebne jest jeszcze rozporządzanie Ministra Klimatu i Środowiska, które obecnie jest procedowane.