• Nową stację ładowania Siemens Sicharge D uruchomiono na śląskim odcinku autostrady A1 przy węźle Rybnik
  • Do 2023 r. Siemens zamierza dostarczyć do Polski 100 stacji szybkiego i ultraszybkiego ładowania
  • Początkowo nowa ładowarka będzie działać z minimalnym poziomem mocy (do 150 kW). Docelowo moc zostanie zwiększona do 300 kW
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Przy węźle Rybnik wzdłuż autostrady A1 postawiono pierwszą ultraszybką ładowarkę Siemens Sicharge D. Docelowo obsłuży jednocześnie dwa samochody elektryczne z mocą do 300 kW z każdego punktu. Po dodaniu kolejnych dystrybutorów z ładowarki skorzysta aż pięć samochodów, z czego tylko jeden będzie zasilany z gniazda AC a pozostałe DC.

"Stacja zlokalizowana przy węźle Rybnik oferuje obecnie moc minimalną, ale w razie zapotrzebowania może ona zostać zwiększona, i to w ciągu zaledwie kilku godzin. Nasze stacje cechują się ponadto wysokim bezpieczeństwem cybernetycznym i funkcjonalnym. Intuicyjny interfejs ułatwia obsługę. Pomyśleliśmy także o osobach ze specjalnymi potrzebami. Możliwość regulacji wysokości dotykowego wyświetlacza zwiększa dostępność i komfort obsługi menu" – wyjaśnia Łukasz Bancarzewski odpowiedzialny za rozwój biznesu elektromobilności w Siemens Polska.

Dalszy ciąg tekstu pod materiałem wideo:

Siemens Sicharge D - docelowo 300 kW mocy

Tak szybka ładowarka należy do sieci operatora NOX Energy. To setna stacja operatora, którą uruchomiono przy współpracy z Elocity oraz stacją paliw Shell Bełk. Konstrukcja udostępniona już kierowcom wyróżnia się wysoką wydajnością (sięga aż 96 proc.), niskim poziomem hałasu, modułową budową (możliwość łatwej rozbudowy w przyszłości) oraz funkcją dynamicznego inteligentnego podziału mocy, by zoptymalizować czas ładowania każdego podłączonego samochodu (łatwiej wykorzystać potencjał stacji).

"Modułowa budowa umożliwia skalowalność urządzenia i jego dostosowywanie do zmieniających się standardów rynkowych — zarówno pod względem liczby stanowisk ładowania równoległego, jak i dostępnej mocy. Obecnie z szybkiego ładowania w przypadku SICHARGE D mogą korzystać dwa pojazdy elektryczne jednocześnie. Pobierana jest wtedy moc maksymalnie do 300 kW z każdego punktu ładowania prądem stałym. Dzięki możliwości dodania kolejnych dystrybutorów możliwe jest jednoczesne ładowanie aż czterech pojazdów w tym samym czasie. Dodatkowy, piąty samochód może ładować się z gniazda AC" - dodaje Bancarzewski.