Prace rozwojowe nad nową serią 7 - zarówno w wersji z klasycznym napędem, jak i elektryczną i7 - powoli dobiegają końca i BMW stopniowo udostępnia kolejne informacje na temat swojej luksusowej gamy limuzyn. Tym razem pochwaliło się zdjęciami zamaskowanych prototypów poddawanych zimowym testom w Szwecji w okolicach koła podbiegunowego.
W ramach ekstremalnych sprawdzianów na ośnieżonych i zamarzniętych trasach ośrodka w Arjeplog testowane są teraz systemy napędu i zawieszenia, które mają potwierdzić wydajność i komfort nowej generacji limuzyn serii 7. Jak wiadomo, niskie temperatury negatywnie wpływają na zasięg pojazdów elektrycznych, ale BMW zapewnia, że „w ekstremalnie niskich temperaturach na północy Szwecji silnik, akumulator i układ kontroli temperatury akumulatora wysokonapięciowego BMW i7 wykazały się wysokim stopniem dojrzałości”. Najwyraźniej inżynierowie marki są zadowoleni z osiąganych rezultatów, ale jeszcze nie zdradzają ich ostatecznych wyników.
A co mu już wiemy na temat nowego BMW i7?
BMW i7 – uzupełnienie oferty
BMW i7 bazuje na tej samej koncepcji pojazdu, co wszystkie pozostałe warianty modelowe nowej generacji serii 7, a to oznacza, że zostało zaprojektowane na zmodyfikowanej platformie CLAR, którą wykorzystywanej przez aktualną odsłonę flagowego modelu marki. Konstrukcja ta jest wystarczająco elastyczna by mogła obsługiwać różne rodzaje napędu – zarówno spalinowe, hybrydowe jak i czysto elektryczne.
W i7 znajdzie także zastosowanie układ silników elektrycznych i akumulatorów piątej generacji, które są sercem takich modeli jak SUV iX czy coupé i4. Maksymalna pojemność baterii sięgnie prawdopodobnie 120 kWh, co może się przełożyć na zasięg na jednym ładowaniu przekraczający 640 km. Nie znamy jeszcze wariantów mocowych i7, ale patrząc na pokrewieństwo z rozwiązaniami z modelu iX można zakładać, że w topowych wersjach znajdą się układy o łącznej mocy ponad 600 KM (tak jak w iXM60). Co ważne, akumulatory będzie można ładować na szybkich ładowarkach o mocy do 200 kW, dzięki czemu uzupełnienie energii z poziomu 10 do 80 proc. ma trwać tylko 40 minut. Z kolei 10 minut wystarczy na pobór prądu wystarczającego na przejechanie kolejnych 150 km.
BMW i7 – elektryczny rywal
Nowa generacja flagowej limuzyny ma trafić na rynek pod koniec przyszłego roku i w segmencie elektrycznych aut klasy luksusowej premium będzie konkurować z dostępnymi już w sprzedaży takimi modelami jak Mercedes EQS czy Lucid Air. Niebawem do grona jego konkurentów dołączy też elektryczna wersja flagowego Audi A8.