Dealerzy rozpoczęli zbieranie zamówień na produkowanego w Tychach Fiata 600e. Samochód segmentu B-SUV z metką "Made in Poland" na razie będzie dostępny tylko w dwóch wersjach – (RED) i La Prima. Fiat zapewnia, że znajdziemy w nim styl i przestronność kultowej "sześćsetki" z lat 50. XX w. (w wersji Multipla), ale wzbogaconą o zaawansowane technologie i nowoczesny napęd. No to sprawdźmy!
Fiat 600e debiutuje w polskich salonach. Znamy cennik
Techniczny brat bliźniak Jeepa Avengera jest od niego sporo tańszy – przynajmniej jeśli mówimy o wersjach z napędem elektrycznym, bo Włosi nie oferują jeszcze odmiany spalinowej. Fiat 600e ma 156-konny silnik (115 kW) i akumulator o pojemności 54 kWh zapewniający 409 km zasięgu w trybie mieszanym (WLTP). Przyspieszenie? "Setka" na liczniku pojawia się po 9 s. A cena?
Bazowa wersja (RED) kosztuje dokładnie 165 tys. zł i jest dostępna w trzech kolorach – flagowym dla tej odmiany czerwonym oraz białym i czarnym. Na jej pokładzie znajdziemy tapicerkę z materiału pochodzącego z recyklingu i zarezerwowane dla tej wersji czerwone akcenty. Poza tym m.in. światła Full LED, automatyczną klimatyzację, czujniki cofania, system multimedialny z ekranem 10" i pakiet systemów bezpieczeństwa.
Hybrydowy Fiat 600 będzie tańszy od elektrycznego 600e
Kosztująca 190 tys. zł topowa wersja La Prima ma ten sam napęd elektryczny, ale dorzuca jeszcze gadżety, takie jak: masaż w fotelu kierowcy, elektrycznie otwierana klapa bagażnika, adaptacyjny tempomat ACC, kamery o zasięgu 360 st. czy system inforozrywki UConnect z większym ekranem (10,25"), nawigacją i łącznością CarPlay oraz Android Auto.
Taki Fiat 600e może być polakierowany na pomarańczowo (Sun of Italy), niebiesko (Sky of Italy), beżowo (Earth of Italy) lub turkusowo (Sea of Italy) – to kolory nawiązujące do włoskiej przyrody. Kiedy ofertę uzupełni zaprezentowana już 100-konna wersja hybrydowa? Tego jeszcze nie wiemy, ale z pewnością ta odmiana będzie tańsza. Na razie polscy dealerzy udostępniają do jazd testowych tylko Fiata 600e.