Należąca do Hyundaia submarka N, której zadaniem jest dostarczanie modeli wyróżniających się wysokimi osiągami, przedstawiła wizję zelektryfikowanych pojazdów wyróżniających się sportowymi osiągami i prowadzeniem. To prawdziwe "laboratoria na kołach", które umożliwiają testowanie i weryfikację zaawansowanych rozwiązań, opracowywanych z myślą o przyszłych modelach seryjnych. Pierwszy z modeli koncepcyjnych, RN22e, łączy nadwozie nowego Ioniqa 6 z platformą Electric-Global Modular Platform (E-GMP), drugi — N Vision 74 — to połączenie auta elektrycznego z systemem wodorowych ogniw paliwowych.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo
Elektryczny Hyundai RN22e
Twórcy RN22e starali się, aby stworzyć model, który będzie doskonale prowadził się w zakrętach. W tym celu rozwinęli koncepcję e-LSD, czyli elektronicznie sterowanego mechanizmu różnicowego. Zadanie było o tyle ważne, że auta elektryczne są cięższe od ich spalinowych odpowiedników, a projektantom zależało na uwypukleniu wrażeń towarzyszących pokonywaniu zakrętów. RN22e wyposażony jest w napęd na cztery koła i pozwala kierowcy decydować o podziale siły napędowej na przednie i tylne koła. Korzyści przynoszą również drukowane części 3D, które zmniejszają masę i zachowują sztywność.
Napęd RN22e uzyskuje łączną moc 430 kW/585 KM i maksymalny moment obrotowy 740 Nm. Energię dostarcza bateria o pojemności 77,4 kWh, która umożliwia szybkie ładowanie (400 V/800 V) i pozwala uzupełnić prąd od 10 do 80 proc. w czasie poniżej 18 minut. Za skuteczne hamowanie odpowiadają hamulce z 4-tłoczkowymi zaciskami i 400-milimetrowymi tarczami hamulcowymi.
Wodorowy Hyundai N Vision 74
N Vision 74 to również prawdziwe laboratorium na kołach, ale wyposażone w hybrydowy układ z wodorowymi ogniwami paliwowymi. Swoją stylistyką model ten nawiązuje do zaprojektowanego przez Giorgetto Giugiaro prototypowego Hyundaia Pony Coupe z 1974 roku.
Do napędu wykorzystywany jest montowany z tyłu silnik o mocy ponad 500 kW/680 KM i momencie obrotowym wynoszącym ponad 900 Nm. W tym koncepcyjnym modelu projektanci umieścili akumulator o pojemności 62,4 kWh, przystosowany do szybkiego ładowania 800 V, a także ogniwa wodorowe ze stosem ogniw paliwowych 85 kW maksymalnie 95 kW). Pojemność zbiornika wodoru to 4,2 kg, a czas potrzebny do jego napełnienia wynosi ok. 5 minut. Zasięg auta ma wynosić ponad 600 km.