Uruchomiono tam właśnie cztery miejskie stacje ładowania, a na ukończeniu jest budowa kolejnych ośmiu — w sumie to 32 nowe stanowiska ładowania elektryków i hybryd. Co istotne, urządzenia powstały tam, gdzie mieszkańcy spędzają najwięcej czasu. Lokalizacje ładowarek wybrano na podstawie ankiety przeprowadzonej przez ratusz — większość wskazała na osiedla mieszkaniowe. Trzeba przyznać, że stacja wysokiej mocy pod blokiem to rzadki widok.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo

Inwestorem, pokrywającym koszty budowy i odpowiadającym za obsługę stacji, jest firma Powerdot. Osiem z 12 stacji miejskich to urządzenia typu DC o mocy 50, 60, 100 lub 120 kW (w zależności od miejsca), pozwalające szybko ładować auto prądem stałym (średni czas ładowania do pełna z "sześćdziesiątki" to ok. 60 minut). Pozostałe ładowarki (AC) mają moc 22 kW.

Miejskie punkty ładowania będą dostępne całodobowo. Do skorzystania z nich nie jest potrzebna żadna aplikacja. Zapłacić można kartą płatniczą, obsługiwane są też karty innych dostawców usług ładowania.

Gorzów Wielkopolski staje się jednym z liderów wśród polskich miast, jeśli chodzi o rozwój infrastruktury dla kierowców aut elektrycznych i hybrydowych. W sumie na terenie miasta znajduje się już 69 ogólnodostępnych stacji ładowania.