- Nowy SUV od marki AMG będzie dostępny w dwóch wersja różniących się generowaną mocą z silników elektrycznych
- W celu połączenia sportowego pazura z wygodą marki premium EQE wyposażony zostanie w pneumatyczne zawieszenie z Adaptacyjnym Systemem Tłumienia
- Dla dodatkowych wrażeń samochód będzie miał możliwość symulacji odgłosów tradycyjnego silnika spalinowego
Nowo zaprezentowany model EQE ma być wyjątkowym w ofercie marki połączeniem sportowego ducha i uniwersalności SUV-a. Jak podaje marka, dostępne będą dwa warianty modelu: podstawowy EQE 43 4MATIC oraz EQE 53 4MATIC+.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo
Mercedes-AMG EQE — elegancja i nowoczesność
W wyglądzie zewnętrznym najważniejsze są detale. Elegancki i futurystyczny wygląd Mercedesa EQE został urozmaicony o detale wskazujące na markę AMG. Zmieniony został wygląd atrapy chłodnicy, a na klapie bagażnika, zamiast charakterystycznej gwiazdy można zobaczyć logo AMG. Po bokach dostrzec można dyfuzory, które mają stworzyć efekt kurtyn powietrznych. Polega to na odpowiednim kierowaniu strumieniem powietrza wokół przednich kół. Odpowiedniego dyfuzora nie zabrakło także na tyle auta. Dodatkowo klient będzie miał możliwość wyboru między 21- lub 22-calowymi felgami wytworzonymi ze stopów lekkich.
Wnętrze zachowało swój futuryzm i otrzymało zmiany mające podkreślić sportową duszę fabryki z Affalterbach. Liczne wstawki z mikrofibry, naszyte loga AMG oraz w pełni skórzana tapicerka dopełnia się z nowoczesnymi wyświetlaczami na desce rozdzielczej. Zamiast standardowych ekranów klienci będą mieli także opcje wybrania MBUX Hyperscreen. Jest to odpowiednio zakrzywiony system trzech wyświetlaczy, który rozpina się na całej desce rozdzielczej pomiędzy słupkami A. Współpracuje on ze specjalnie zaprojektowanym oprogramowaniem, które oprócz niezbędnych informacji dla kierowcy, obsługi multimediów umożliwia także dostęp do dodatkowych funkcji rozrywki dla przedniego pasażera.
- Przeczytaj także: Nowe BMW M2 to techniczny majstersztyk!
Mercedes-AMG EQE — wygoda i osiągi
Nowy model od AMG będzie można zakupić w dwóch wersjach, które różnić się będą wykorzystanymi silnikami elektrycznymi, a co za tym idzie również generowaną mocą. W obu wersjach każda oś otrzyma własny napęd elektryczny. W podstawowej wersji EQE 43 4MATIC takie zestawienie wygeneruje 476 KM i 878 NM, natomiast w EQE 53 4MATIC+ już 626 KM i 950 NM. Co ciekawe mocniejsza wersje będzie miała możliwość rozbudowy o dodatkowy pakiet AMG Dynamic Plus, który podniesie osiągi do 687 KM i 1000 NM.
Aby sprostać tak wysokim osiągom i umożliwić kierowcy radość z jazdy obie wersje posiadać będzie specjalne zawieszenie pneumatyczne wraz z Systemem Adaptacyjnego Tłumienia. Rozwiązanie to jest bardzo podobne do wykorzystanego w AMG EQS oraz AMG GT Coupe, lecz zostało specjalnie przystosowane do wymiarów i wagi SUV-a. Ze względu na to, że motywem przewodnim elektrycznych aut mercedesa jest nowoczesność, także tutaj zawieszenie jest sterowane przez specjalną jednostkę cyfrową. Na podstawie informacji zbieranych z odpowiednich czujników określa ona w czasie rzeczywistym wymaganą siłę tłumienia indywidualnie na każde koło. Ma to zapewnić nie tylko komfort jazdy, ale także maksymalnie dużą uniwersalność.
W celu poprawy i wygody podczas jazdy obie wersje SUV-a wyposażone zostaną w skrętną tylną oś posiadającą kąt skrętu do dziewięciu stopni. Z dodatkowym wspomaganiem tylnej osi samochód mimo swoich rozmiarów ma prowadzić się zwinnie i przyjemnie bez poczucia "ociężałości", które dotyka wiele aut tego segmentu.
Mercedes AMG EQE — elektryczny ryk silnika
Co ciekawe marka AMG postanowiła zadbać także o fanów tradycyjnych samochodów sportowych lubujących się w rykach spalinowych silników. Auto zostało bowiem wyposażone w system głośników imitujących odgłosy tradycyjnego auta sportowego. Co ciekawe brzmienie można regulować i dostosowywać do własnych upodobań, przy czym różni się ono w zależności od trybu jazdy. Efekty dźwiękowe mogą być słyszane wewnątrz, jak i na zewnątrz auta. System ten nie imituje wyłącznie dźwięków silnika, a także inne związane z autem jak na przykład zamykanie zamków.
Mercedes AMG EQE — oszczędne zarządzanie baterią
Według informacji AMG nowy model posiadać będzie wydajną baterię litowo-jonową o pojemności 90.6 kWh. Przełożyć się to ma na nieco poniżej 500 km zasięgu, który wahać się będzie w zależności od trybu jazdy. Jak podaje marka, model wyposażony będzie w inteligentne zarządzanie termiczne baterii, a także szybkim czasem ładowania mającymi dodawać 170 km zasięgu w 15 minut.
W celu dodatkowego wspomagania baterii SUV zostanie wyposażony w system sterowania rekuperacją energii. Pojazd na podstawie odpowiednich danych system może z wyprzedzeniem powiadomić o możliwym rozładowaniu auta i przełączeniu w tryb ECO. Dzięki temu samochód ma sam zapobiec sytuacji, w której zabraknie baterii przed dotarciem do celu.