Auto Świat EV Wiadomości Przybywa punktów ładowania Volkswagena. Każdy dealer musi je udostępniać klientom

Przybywa punktów ładowania Volkswagena. Każdy dealer musi je udostępniać klientom

Autor Hubert Wójcik
Hubert Wójcik

Volkswagen poszerza ogólnodostępną sieć ładowania samochodów elektrycznych w Polsce. Kierowcy mogą korzystać z 76 punktów ładowania w 36 lokalizacjach sieci tej marki. Docelowo będzie to około 170 punktów AC i DC w 89 lokalizacjach w całym kraju.

Punkty ładowania elektryków przy salonach Volkswagena
Volkswagen
Punkty ładowania elektryków przy salonach Volkswagena
  • Każdy dealer VW jest zobowiązany udostępnić klientom przynajmniej po jednym stanowisku ładowania AC i jednym DC o mocy odpowiednio 11 i 22 kW
  • Niektórzy dealerzy te wymogi spełnili z nawiązką, instalując przy swoich salonach ładowarki o mocy 50 kW
  • Salonem, który przoduje pod względem inwestycji zgodnych z zasadami zrównoważonego rozwoju, jest obiekt prowadzony przez Michała Ignaszaka w Kaliszu
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Zgodnie ze strategią rozwoju elektromobilności Volkswagena, autoryzowani dealerzy marki w Polsce rozbudowali infrastrukturę ładowania aut elektrycznych. Wytyczne marki w tym zakresie dotyczyły wyposażenia każdego punktu dealerskiego w ogólnodostępną stację ładowania w strefie miejsc parkingowych dla klientów, a także punktów ładowania w salonie oraz infrastrukturę w strefie wewnętrznej, w tym w serwisie.

Ładowanie ma być łatwiejsze

W zakresie infrastruktury zewnętrznej dealerzy zobowiązani są do udostępniania kierowcom przynajmniej dwóch punktów ładowania: punktu o mocy nie mniejszej niż 11 kW w przypadku ładowania prądem zmiennym (AC) oraz co najmniej 22 kW w przypadku ładowania prądem stałym (DC).

– Oczekiwaliśmy wyposażenia warsztatu w mobilny punkt ładowania, który jest niezbędny, aby prowadzić prace naprawcze przy samochodach elektrycznych oraz wallbox w punkcie wydań, który umożliwi klientom zapoznanie się z obsługą funkcjonalnej, domowej stacji ładowania, którą również mogą nabyć (także z montażem) w atrakcyjnej cenie – mówi Tomasz Piasny, dyrektor działu rozwoju sieci dealerskiej marki Volkswagen.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Aktualnie w 36 lokalizacjach są ogólnodostępne punkty ładowania, a 12 z nich jest już dostępnych w ramach usługi WeCharge w aplikacji We Connect. Docelowo wszystkie punkty ładowania na parkingu dla klientów mają być ogólnodostępne w ramach WeCharge, co umożliwi łatwiejsze podróżowanie oraz łatwiejszą kontrolę wysokości stawek za ładowanie.

Dealerzy marki Volkswagen mogli decydować się na realizowanie inwestycji we współpracy z popularnymi operatorami sieci ładowania samochodów elektrycznych. To pozwoliło zaoferować znacznie wyższą moc ładowania w wielu punktach w Polsce. Przykładowo dealer Rzepecki Mroczkowski w Poznaniu może pochwalić się ładowarką sieci Greenway, oferującą po dwa punkty ładowania AC i DC, w tym punkt o mocy 50 kW. Inny z salonów marki Volkswagen, Lellek w Gliwicach dzięki ładowarce sieci Nexity może zaoferować dwa punkty AC (11 kW) i dwa punkty DC (o mocy do 50 kW).

Energia wyłącznie ze źródeł odnawialnych

Salonem, który przoduje pod względem inwestycji zgodnych z zasadami zrównoważonego rozwoju, jest obiekt prowadzony przez Michała Ignaszaka w Kaliszu. Instalacja fotowoltaiczna o mocy 50 kWp w Kaliszu ma powierzchnię 265 mkw. i mieści się na dachu blacharni i lakierni. Zapewnia rocznie około 50 MWh (50 000 kWh) zielonej energii na potrzeby firmy. To wystarczyłoby na około 1000-krotne ładowanie od 0 do 100 procent średniej wielkości akumulatora samochodu elektrycznego.

– W Kaliszu dla naszych klientów oferujemy stacje ładowania o mocy 50 kW, jednocześnie dostępną dla trzech samochodów. Instalację fotowoltaiczną w Kaliszu uzupełniliśmy kontraktem na zakup energii wyłącznie ze źródeł odnawialnych od Polenergii. Tym sposobem łączne zapotrzebowanie na energię obiektu w Kaliszu jest realizowane w 100 proc. zeroemisyjnie, ograniczamy w ten sposób emisję CO2 o ponad 200 ton rocznie – mówi Michał Ignaszak, dyrektor salonów marki Volkswagen w Koninie i Kaliszu.

I dodaje: – Nasz drugi salon, w Koninie, z dwoma punktami ładowania o łącznej mocy 40 kW został rok temu także wyposażony we własną instalację fotowoltaiczną o mocy 50 kWp i tym sposobem przyczynia się do ograniczenia emisji o kolejne 40 ton CO2 rocznie – tłumaczy Michał Ignaszak.

Autor Hubert Wójcik
Hubert Wójcik