- Polestar wprowadza do seryjnej produkcji trzeci model elektrycznego samochodu. Polestar 3 to pierwszy SUV w historii firmy
- Auto na początek będzie dostępne w konfiguracji dwusilnikowej. Łączna moc standardowej odmiany wynosi 360 kW (ponad 480 KM). W opcji pakiet zwiększający moc do 380 kW (ok. 510 KM)
- Szacowana cena (zależnie od rynku i podatków) to 89,9 tys. euro. Zamówienia online można składać od 12 października 2022 r.
- Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl
Nie każdy Polestar będzie nosić znaczek "Made in China". Okazuje się, że Polestar 3, pierwszy w historii marki elektryczny SUV trafi do klientów z zakładów w Ameryce. Amerykański rodowód wyraźnie wskazuje jaki rynek jest oczkiem w głowie menedżerów firmy. Nietrudno także wskazać kluczowego rywala na rynku.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoChińczycy i Szwedzi mają się czym chwalić. Po raz pierwszy tak eksponowano technologię, przez co nietrudno o wrażenie, iż Polestar bardziej przypomina nowoczesnego smartfona aniżeli tradycyjny samochód zasilany prądem. W projekt zaangażowano gigantów ze świata technologii. Multimedialną platformę oparto na rozwiązaniach Qualcomm Technologies (Snapdragon Cockpit, czyli kompleksowy wirtualny kokpit z łącznością 5G, nagłośnieniem z Dolby Atmos (znakomity dźwięk przestrzenny) i komunikacją między pojazdami i infrastrukturą C-V2X). Sięgnięto także po nowy komputer Nvidia Drive, by zintegrować liczne czujniki i kamery samochodu. A tych nie będzie brakować.
Przyśniesz za kierownicą? Polestar 3 sam zahamuje
Za układy wspomagające kierowcę odpowiadają tacy specjaliści jak Zenseact (firma wyodrębniona z Volvo), Luminar (specjalista w technice Lidar) czy Smart Eye (ekspert w technice monitorowania kierowcy). Porządku na drodze, jak i za kierownicą będzie pilnować zatem aż pięć radarów (z czego jeden podgrzewany), pięć kamer zewnętrznych i dwie wewnętrzne oraz 12 czujników ultradźwiękowych. Sięgnięto już takiego poziomu, że nawet wyraźne oznaki zmęczenia mogą być podstawą do automatycznego awaryjnego zatrzymania samochodu.
- Przeczytaj także: Polestar 2 kontra Audi Q4 i Hyundai Ioniq 5
Nie zapomniano wspomnieć o technice napędu czy zawieszenia. Polestar 3 startuje na początek w wersjach dwusilnikowych o łącznej mocy 360 kW (840 Nm momentu obrotowego) i 380 kW (910 Nm). Mocniejsza odmiana to nic innego jak tzw. opcjonalny Performance Pack (dopłata 6,6 tys. euro). W obu standardem jest zawieszenie pneumatyczne, pompa ciepła oraz chłodzony cieczą akumulator litowo-jonowy o pojemności aż 111 kWh. Tak duża bateria oznacza zasięg do 610 km (WLTP). Auto przygotowano do ładowania dwukierunkowego, co oznacza możliwość nie tylko uzupełniania energii w akumulatorze, ale także oddawania energii do sieci.
Skoro na rynek trafia kolejny elektryczny samochód, to naturalnie skorzystano z okazji, by wspomnieć o trosce o środowisko. Stąd deklaracja o pełnej ocenie cyklu życia pojazdu (dostępna po uruchomieniu produkcji auta) oraz zastosowane materiały. Sięgnięto bowiem m.in. po wełnianą tapicerkę i skórę z certyfikatem dobrostanu zwierząt (zapewnienie odpowiednich warunków bytowania zwierząt i profesjonalnej opieki nad nimi). Dla kierowcy oznacza tyle, że może zamówić tapicerkę, którą uzyskano od dobrze karmionej krowy leczonej bez antybiotyków i traktowanej humanitarnie oraz hodowanej z uwzględnieniem potrzeb fizycznych i psychicznych. Brzmi przekonująco?
- Przeczytaj także: Nie mamy nawet jednej ładowarki na 100 km dróg. ACEA opublikowała wstydliwy raport
Galeria zdjęć
Pod maską kryje się bagażnik o pojemności 32 l.
Na początek do sprzedaży trafi wersja dwusilnikowa.
Równe 4,9 m długości i spory rozstaw osi: 2,98 m
Za tylną klapą mieści się bagażnik o pojemności 484 l.
W kabinie nie zabrakło skóry i wełnianej tapicerki.
Cyfrowy kokpit oparto na platformie Snapdragon.
Informacje o wersji auta znajdziemy na drzwiach.
Oświetlenie LED w standardzie. Jakżeby inaczej?
Kierowca może zamówić tapicerkę, którą uzyskano od dobrze karmionej krowy leczonej bez antybiotyków
2,12 m szerokości i 1,62 m wysokości. Spory SUV!
Z przodu zmieszczono m.in. podgrzewany moduł radaru.
Przy tak skadrowanym zdjęciu nietrudno o wrażenie, że Polestar 3 to SUV coupe. Ale to tylko wrażenie.
Nośność dachu - 100 kg. Ciekawe ilu użytkowników zdecyduje się coś wozić na dachu.
Pod zgrabnym nadwoziem kryje się akumulator 111 kWh.
Na początek trafi do salonów wersja z dwoma silnikami.
Audio firmuje renomowany Bowers & Wilkins. Dodano układ z nagłośnieniem przestrzennym z Dolny Atmos.
Oświetlenie LED to standard. Koniec ze zwykłymi żarówkami.
Pierwszy SUV marki. Trafi na rynek z zakładów w USA.