Logo
EVWiadomościTaycan Turbo GT szybszy od 911 Turbo S na torze Interlagos

Taycan Turbo GT szybszy od 911 Turbo S na torze Interlagos

Najpierw były rekordy w Europie, Ameryce Północnej i Azji. Teraz przyszedł czas na Amerykę Południową. Po ustanowieniu najlepszych czasów przejazdu na północnej pętli toru Nürburgring oraz na torach Shanghai International Circuit i WeatherTech Raceway Laguna Seca w Kalifornii teraz Taycan Turbo GT z pakietem Weissach pobił rekord okrążenia dla samochodów elektrycznych na torze Interlagos w São Paulo.

Porsche Taycan Turbo GT z nowym rekordem na torze Interlagos
Zobacz galerię (4)
Porsche
Porsche Taycan Turbo GT z nowym rekordem na torze Interlagos
  • Porsche Taycan Turbo GT z pakietem Weissach pobił rekord toru Interlagos w São Paulo w kategorii samochodów elektrycznych
  • Rekordowy wynik jest o niemal osiem sekund lepszy niż ten ustanowiony wcześniej przez Porsche Taycan Turbo S
  • Model Taycan Turbo GT z pakietem Weissach został zoptymalizowany pod kątem użytkowania na torze wyścigowym
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

"Prawdziwa maszyna o wysokich osiągach" — stwierdził kierowca Felipe Nasr, który 5 lutego br. za kierownicą Porsche Taycana Turbo GT w rekordowym tempie pokonał 4,3-kilometrowy tor Interlagos. Ten słynny brazylijski tor Formuły 1 dla kierowców jest dość dużym wyzwaniem, o czym decydują mieszanka szybkich i technicznych sekcji oraz liczne zmiany wysokości.

Porsche Taycan Turbo GT bezkonkurencyjne na torze Interlagos

W rekordowym przejeździe Nasr — trzykrotny mistrz IMSA i trzykrotny zwycięzca wyścigu na torze Daytona — uzyskał czas 1:42,1 min. To wynik o niemal osiem sekund lepszy od tego, jaki Porsche Taycan Turbo S uzyskało tutaj w 2022 r. (1:49,8 min). Jeszcze większe wrażenie robi jednak to, że elektryczny Taycan okazał się o niecałą sekundę szybszy od rekordowego przejazdu samochodem produkcyjnym. W tym przypadku było to Porsche 911 Turbo S, które na Interlagos wykręciło czas 1:43,087 min.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Poznaj kontekst z AI

Jakie rekordy ustanowił Porsche Taycan Turbo GT?
Kto prowadził Porsche Taycan Turbo GT podczas rekordowego przejazdu?
Jaki czas uzyskał Taycan Turbo GT na torze Interlagos?
Czym charakteryzuje się model Taycan Turbo GT z pakietem Weissach?

Na Interlagos nie przez przypadek wykorzystano Taycana Turbo GT z pakietem Weissach. Porsche podkreśla, że to właśnie ten model wraz z Taycanem Turbo GT wieńczą gamę sportowych, w pełni elektrycznych limuzyn Porsche. Oba mają na tylnej osi mocniejszy, efektywniejszy falownik z węglikiem krzemu jako materiałem półprzewodnikowym, a ich szczytowa, ograniczona czasowo moc, przekracza 1100 KM. Aktywowany przyciskiem tryb Attack przez maksymalnie 10 s zapewnia wzrost mocy nawet o 120 kW.

Porsche Taycan Turbo GT — piorunujące wrażenia na zawołanie

Na obecność trybu Attack uwagę zwrócił Nasr. Podczas podjazdu przed Curva do Café, tuż przed główną prostą, użyłem trybu Attack i pod koniec dobiłem do 272 km/h. Na wyjściu z Curva do Sol osiągnąłem już ponad 200 km/h. To niesamowite, jak brutalnie ten samochód oddaje swoją moc i przyspiesza — opisał swoje wrażenia kierowca zespołu Porsche Penske Motorsport i dodał: "Fakt, spodziewałem się mocnego przyspieszenia i momentu obrotowego, ale i tak ogólne osiągi tego samochodu zrobiły na mnie piorunujące wrażenie".

Porsche Taycan Turbo GT z pakietem Weissach zostało zaprojektowane specjalnie na tor wyścigowy. Aby uzyskać jeszcze lepszy stosunek masy do mocy, z auta usunięto tylne siedzenia. Oprócz tego, podobnie jak w "zwykłym" Taycanie Turbo GT, znajdziemy zawieszenie Porsche Active Ride o specyficznym dla wariantu GT zestrojeniu.

2475
21
6
5
2
2
1
Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium