Auto Świat EV Wiadomości Taycan Turbo GT szybszy od 911 Turbo S na torze Interlagos

Taycan Turbo GT szybszy od 911 Turbo S na torze Interlagos

Najpierw były rekordy w Europie, Ameryce Północnej i Azji. Teraz przyszedł czas na Amerykę Południową. Po ustanowieniu najlepszych czasów przejazdu na północnej pętli toru Nürburgring oraz na torach Shanghai International Circuit i WeatherTech Raceway Laguna Seca w Kalifornii teraz Taycan Turbo GT z pakietem Weissach pobił rekord okrążenia dla samochodów elektrycznych na torze Interlagos w São Paulo.

Porsche Taycan Turbo GT z nowym rekordem na torze InterlagosPorsche
  • Porsche Taycan Turbo GT z pakietem Weissach pobił rekord toru Interlagos w São Paulo w kategorii samochodów elektrycznych
  • Rekordowy wynik jest o niemal osiem sekund lepszy niż ten ustanowiony wcześniej przez Porsche Taycan Turbo S
  • Model Taycan Turbo GT z pakietem Weissach został zoptymalizowany pod kątem użytkowania na torze wyścigowym

"Prawdziwa maszyna o wysokich osiągach" — stwierdził kierowca Felipe Nasr, który 5 lutego br. za kierownicą Porsche Taycana Turbo GT w rekordowym tempie pokonał 4,3-kilometrowy tor Interlagos. Ten słynny brazylijski tor Formuły 1 dla kierowców jest dość dużym wyzwaniem, o czym decydują mieszanka szybkich i technicznych sekcji oraz liczne zmiany wysokości.

Porsche Taycan Turbo GT bezkonkurencyjne na torze Interlagos

W rekordowym przejeździe Nasr — trzykrotny mistrz IMSA i trzykrotny zwycięzca wyścigu na torze Daytona — uzyskał czas 1:42,1 min. To wynik o niemal osiem sekund lepszy od tego, jaki Porsche Taycan Turbo S uzyskało tutaj w 2022 r. (1:49,8 min). Jeszcze większe wrażenie robi jednak to, że elektryczny Taycan okazał się o niecałą sekundę szybszy od rekordowego przejazdu samochodem produkcyjnym. W tym przypadku było to Porsche 911 Turbo S, które na Interlagos wykręciło czas 1:43,087 min.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Na Interlagos nie przez przypadek wykorzystano Taycana Turbo GT z pakietem Weissach. Porsche podkreśla, że to właśnie ten model wraz z Taycanem Turbo GT wieńczą gamę sportowych, w pełni elektrycznych limuzyn Porsche. Oba mają na tylnej osi mocniejszy, efektywniejszy falownik z węglikiem krzemu jako materiałem półprzewodnikowym, a ich szczytowa, ograniczona czasowo moc, przekracza 1100 KM. Aktywowany przyciskiem tryb Attack przez maksymalnie 10 s zapewnia wzrost mocy nawet o 120 kW.

Porsche Taycan Turbo GT — piorunujące wrażenia na zawołanie

Na obecność trybu Attack uwagę zwrócił Nasr. Podczas podjazdu przed Curva do Café, tuż przed główną prostą, użyłem trybu Attack i pod koniec dobiłem do 272 km/h. Na wyjściu z Curva do Sol osiągnąłem już ponad 200 km/h. To niesamowite, jak brutalnie ten samochód oddaje swoją moc i przyspiesza — opisał swoje wrażenia kierowca zespołu Porsche Penske Motorsport i dodał: "Fakt, spodziewałem się mocnego przyspieszenia i momentu obrotowego, ale i tak ogólne osiągi tego samochodu zrobiły na mnie piorunujące wrażenie".

Porsche Taycan Turbo GT z pakietem Weissach zostało zaprojektowane specjalnie na tor wyścigowy. Aby uzyskać jeszcze lepszy stosunek masy do mocy, z auta usunięto tylne siedzenia. Oprócz tego, podobnie jak w "zwykłym" Taycanie Turbo GT, znajdziemy zawieszenie Porsche Active Ride o specyficznym dla wariantu GT zestrojeniu.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków