Logo

Ta słynna fabryka samochodów działa od prawie 120 lat. Teraz grozi jej zamknięcie

Stellantis zamierza skupić całą swoją brytyjską produkcję samochodów dostawczych w jednej fabryce — i ma być nią zakład w Ellesmere Port. W związku z tym koncern chce zainwestować tam 50 mln funtów, ale też jest druga strona medalu: Stellantis planuje zamknąć fabrykę dostawczaków w Luton, znajdującym się na północ od Londynu.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Podkreślamy, to tylko plan, a nie ostateczna decyzja, ale Stellantis już zaczął negocjacje z pracownikami z Luton i tamtejszymi związkami zawodowymi.

Przeczytaj także: Toyota C-HR wpadła na wyprzedaż rocznika i ma nowe ceny. Wybrałem najlepszą konfigurację

Fabryka Stellantisa w Luton

Jeśli plan zamknięcia fabryki w Luton zostanie zrealizowany, Stellantis wesprze jej pracowników na dwa sposoby: zaoferuje im przeniesienie się do zakładów w Ellesmere Port (gdzie powstanie kilkaset nowych miejsc pracy) lub pomoże znaleźć pracę w Luton (włącznie ze wsparciem w przekwalifikowaniu).

Przeczytaj także: Najciekawsze samochody z chińskich ulic. Galeria sensacji i niespodzianek

50 mln funtów, które Stellantis chce przeznaczyć dla fabryki w Ellesmere Port, będzie już drugą potężną inwestycją w te zakłady w obecnej dekadzie. W 2021 r. koncern zainwestował bowiem 100 mln funtów, aby przestawić Ellesmere Port na produkcję elektrycznych pojazdów dostawczych.

Fabryka samochodów w Luton powstała u zarania spalinowej motoryzacji, bo w 1905 r. W 1932 r. ruszyła tam także produkcja pojazdów użytkowych.

Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu