- Toyota zaprezentowała model Crown Sedan z zasilaniem wodorowym
- Auto ma konstrukcję podobną do znanego nam Miraia, ale pod maską może też znaleźć się silnik spalinowy
- To prestiżowy samochód na rynkach azjatyckich. Jest elegancki i nowoczesny. Toyota szaleje ze stylistyką
Pierwszym modelem wodorowym Toyoty był Mirai, teraz do gamy dojdzie iście królewska limuzyna – Crown Sedan. To samochód dobrze znany w Azji, gdzie jest synonimem luksusu. Teraz ten luksus jest również ekologiczny i nie wymaga długich przestojów na uzupełnienie energii.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:
Toyota Crown Sedan — pod maską wodór albo hybryda z dużą benzyną
Auto będzie dostępne z dwoma ekologicznymi napędami. Pierwszy z nich to elektryk na wodorowe ogniwa paliwowe. Tak jak w Miraiu, Crown został wyposażony w trzy zbiorniki umieszczone w środkowej części samochodu, a silnik elektryczny ma swoje miejsce na tylnej osi. Taki zestaw pozwala na przejechanie około 820 km, a uzupełnianie paliwa trwa ok. trzech minut.
Drugim napędem jest układ hybrydowy z silnikiem benzynowym o pojemności 2,5 litra. Z nim współpracują dwa motory elektryczne, a maksymalna moc dostępna jest już od 43 km/h, a nie przy 140 km/h jak w hybrydach dostępnych do tej pory.
Toyota Crown Sedan — to nowoczesny ekologiczny krążownik
Ponadto obie wersje napędowe Toyoty Crown Sedan pozwalają na korzystanie z urządzeń elektrycznych poprzez dwa dodatkowe gniazda (AC 100 V 1500 W) wewnątrz auta. Prąd ten można wykorzystywać zarówno w trakcie jazdy, jak i na postoju, jako system zasilania awaryjnego. Ponadto w wodorowym modelu można podłączyć urządzenia do gniazda 220 V.
Toyota Crown Sedan ma bardzo elegancką sylwetkę z szerokim grillem z przodu i wąskimi światłami. Z tyłu również widoczne są wąskie światła, a cała karoseria bardziej przypomina liftbacka, niż sedana. Auto wygląda nowocześnie, ale pozostaje bardzo eleganckie.
- Przeczytaj także: Ranking opon całorocznych 2023 - które wybrać? Zwycięzcy wszystkich testów w jednym miejscu
Toyota Crown Sedan — dużo miejsca i luksus
Samochód mierzy 5030 mm długości, 1890 mm szerokości i 1470 mm wysokości, a rozstaw osi to aż 3000 mm. Dzięki temu w środku jest dużo miejsca nawet w drugim rzędzie siedzeń. Wnętrze zostało wykończone drewnianymi akcentami, które są na desce rozdzielczej oraz drzwiach. Do wyboru są 64 kolory podświetlenia LED na desce rozdzielczej, pod nogami pasażerów oraz w tylnych fotelach. Wnętrze będzie można zamówić w dwóch wersjach kolorystycznych.
Japończycy do Crowna Sedan zamontowali adaptacyjne zawieszenie, które optymalizuje ustawienia i kontroluje siłę tłumienia. To zapewnia, że nierówności nawierzchni drogi nie przenoszą się na pasażerów. Kołysanie się podczas skrętów i drgania na nierównych drogach także są minimalizowane.
Z tyłu zawieszenie jest wielowahaczowe, z kolei z przodu jest oparte na kolumnach McPhersona. Pojazd zbudowany jest na platformie GA-K z serii TNGA.
Toyota Crown Sedan — na rynku od 68 lat
Toyota Crown po raz pierwszy pojawiła się na rynku już w 1955 r. i jest flagowym modelem na rynku japońskim. Teraz gama serii Crown rozbudowała się do czterech rodzajów nadwozia:
- Crossover;
- Sedan;
- Sport;
- Estate;
Crossover został zaprezentowany jako pierwszy, drugi jest opisywany tutaj Sedan. Przed nami są zatem jeszcze dwie premiery "królewskiej" Toyoty.