Kartridż, który stworzyła Toyota, ma być swego rodzaju powerbankiem. Oznacza to, że jest to przenośne źródło energii, którą jest wodór. Prototyp takiego urządzenia ma 18 cm średnicy i 40 cm długości, natomiast waga docelowa ma wynieść 5 kg. Eksperymentalny kartridż ma tyle wodoru, aby umożliwić działanie kuchenki mikrofalowej przez ok. 3-4 godziny.
Nie będzie to jednak typowy powerbank, jakie znamy obecnie. Wodór potrzebuje infrastruktury, by można było przerobić go na energię elektryczną. To oznacza, że może to być świetny sposób na zastosowanie na przykład na kempingach, w miejscach oddalonych od cywilizacji, albo chociażby w domu, gdy zabranie prądu z sieci.
Toyota planuje stworzyć urządzenia o różnych wymiarach, by umożliwić jak najszersze możliwości stosowania tej technologii.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoStworzono osiedle do testowania wodoru
Wiara Japończyków w wodór jest tak duża, że wraz ze spółką Woven Planet stworzyli eksperymentalne miasto o nazwie Woven City w Susono City. Jest to osiedle stworzone, by eksperymentować i testować technologie przyszłości w warunkach rzeczywistych. To pozwoli dopracować pomysły i rozwiązania Toyoty oraz niezależnych naukowców.
Będą tam testowane również kartridże wodorowe i sprawdzane ich zastosowanie w pojazdach czy urządzeniach gospodarstwa domowego. Mieszkańcy eksperymentalnego miasta będą poszukiwali także innych pomysłów na wykorzystywanie kartridży.
Celem jest zaproponowanie rozwiązań, które ułatwią osiągnięcie neutralności klimatycznej, tak by każdy miał dostęp do czystej energii. Najpierw w Japonii, a następnie na świecie.
Wodór w przyszłości może zakończyć emisję CO2
Choć na razie wodór pozyskiwany jest z paliw kopalnych i wykorzystywany głównie do celów przemysłowych takich jak produkcja nawozów czy rafinacja ropy naftowej, to w niedługiej przyszłości ma się to zmienić. Produkcja wodoru zostanie przestawiona głównie na bezemisyjne metody oparte o energię odnawialną i będzie wykorzystywany niemal wszędzie. Dzięki temu problem emisji CO2 zniknie. Paliwo to może być wykorzystywane do wytwarzania energii elektrycznej w ogniwach paliwowych do zasilania pojazdów elektrycznych typu FCEV czy instalacji stacjonarnych, a także może służyć jako neutralne pod względem emisji CO2 paliwo do aut spalinowych.