Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Klasyki Oldtimer

Oldtimer

Adler, NSU, Glas - wielkie marki motoryzacyjne, których już nie ma
Oldtimer

Adler, NSU, Glas - wielkie marki motoryzacyjne, których już nie ma

Żółte tablice rejestracyjne. Dają przywileje, ale też nakładają obowiązki
Oldtimer

Żółte tablice rejestracyjne. Dają przywileje, ale też nakładają obowiązki

Ceny samochodów klasycznych znowu idą w górę. Czy to początek zmiany rynkowego trendu?
Oldtimer

Ceny samochodów klasycznych znowu idą w górę. Czy to początek zmiany rynkowego trendu?

Na aukcji RM Sotheby’s w Arizonie za Mercedesa 300 SL Roadster z 1958 r. zapłacono 1 820 000 dolarów, a za Lamborghini Miurę P 400 SV z 1971 r. 3 580 000 dolarów. To znacznie więcej niż wyceniają te auta europejskie cenniki klasyków – w przypadku 300 SL aukcyjna cena była wyższa o pół miliona, a przy Lamborghini Miurze aż o półtora miliona dolarów.

Mercedesy w wersji pikap, czyli tuning podatkowy
Oldtimer

Mercedesy w wersji pikap, czyli tuning podatkowy

Jazda Mercedesem nigdy nie należała do najtańszych, ale dzięki luce w przepisach całe generacje Duńczyków mogły sobie na to pozwolić, przynajmniej... częściowo.

Rekord prędkości Rudolfa Caraccioli. 85 lat temu rozpędził Mercedesa W125 do 432,7 km/h
Oldtimer

Rekord prędkości Rudolfa Caraccioli. 85 lat temu rozpędził Mercedesa W125 do 432,7 km/h

Jest piątek, 28 stycznia 1938 r. Na zamkniętym odcinku nowej autostrady Frankfurt-Darmstadt dziwne poruszenie: tłum ludzi, ciężarówki, auta osobowe, a wśród nich wyróżniający się srebrny bolid o bardzo opływowych kształtach, bardziej przypominający samolot bez skrzydeł niż samochód.

25 lat temu testowaliśmy Yugo. Znacie tę markę?
Oldtimer

25 lat temu testowaliśmy Yugo. Znacie tę markę?

Pamiętacie samochodową markę Yugo? Nie? A Zastawę? Tak to samo. Jugosłowiańska Zastava była znana i popularna w Polsce w latach 70. i 80. W FSO montowano nawet bardzo popularny i ceniony model 1100 (licencja Fiata 127), a do Jugosławii w ramach umowy barterowej trafiały nasze Fiaty 125p. Zmianę nazwy z Zastawy na Yugo wprowadzono w związku z eksportem tych samochodów do USA.

Niewolnicza praca i produkcja broni, czyli niemieckie marki w czasie II wojny światowej
Oldtimer

Niewolnicza praca i produkcja broni, czyli niemieckie marki w czasie II wojny światowej

Dziś niemieckie marki motoryzacyjne to ogromne koncerny doskonale znane na całym świecie. Volkswagen należy do ścisłego grona największych producentów aut, z kolei BMW i Mercedes to uznani producenci luksusowych pojazdów. Nie każdy jednak wie, że firmy te nazistom zawdzięczają swój szybki rozwój i świetne zyski w latach 30. oraz w czasie wojny.

W salonie Porsche w Warszawie stoi nietypowy pojazd. Ma 25 KM
Oldtimer

W salonie Porsche w Warszawie stoi nietypowy pojazd. Ma 25 KM

Pod marką Porsche powstawały nie tylko sportowe samochody, lecz także… traktory. Jeden z takich odrestaurowanych egzemplarzy modelu Porsche-Diesel Standard 218 z 1960 r. można zobaczyć w salonie tej marki przy ul. Połczyńskiej 107 w Warszawie.

Najciekawsze klasyki z lat 80.
Oldtimer

Najciekawsze klasyki z lat 80.

Lata 80. w Polsce to na szczęście nie tylko okres zawieruchy w polityce oraz nieciekawej sytuacji gospodarczej. Ten czas pozostawił po sobie również wiele wydarzeń, które wspominamy z rozrzewnieniem.

Mercedes Maradony do kupienia na aukcji w Paryżu
Oldtimer

Mercedes Maradony do kupienia na aukcji w Paryżu

Wielka gratka dla miłośników klasycznych samochodów i piłki nożnej. Na aukcji Bonhams w Paryżu (1-2 lutego) wystawiony zostanie Mercedes 450 SLC 5.0 z 1980 r., którego właścicielem był legendarny argentyński piłkarz Diego Maradona.

Specjaliści z Polski rodem - historia produkcji pojazdów specjalistycznych
Oldtimer

Specjaliści z Polski rodem - historia produkcji pojazdów specjalistycznych

Oprócz samochodów osobowych i ciężarowych w klasycznej formie w powojennej Polsce powstało wiele pojazdów specjalistycznych – na tle innych krajów tzw. demokracji ludowej byliśmy pod tym względem potęgą.

Osiem aut z najgłupszymi nazwami
Oldtimer

Osiem aut z najgłupszymi nazwami

Nazwa samochodu powinna dobrze brzmieć i musi też pozytywnie się kojarzyć

Skoda 130 RS - ministratos z Czechosłowacji
Oldtimer

Skoda 130 RS - ministratos z Czechosłowacji

Ten samochód przyniósł naszym południowym sąsiadom sławę, o jakiej inni producenci ze Wschodu tylko marzyli.

Klasyk z najwyższej półki - Cadillac series 62 sedan
Oldtimer

Klasyk z najwyższej półki - Cadillac series 62 sedan

Standard of the world – mówili fanom przedstawiciele marki, choć nie było to do końca prawdą. Tak naprawdę w 1959 roku nikt nie miał tyle chromu, połysku i blasku, co Cadillac. Pytanie tylko: czy dzięki temu był rzeczywiście najlepszy?

To były kiedyś auta rodzinne!
Oldtimer

To były kiedyś auta rodzinne!

Mały, ciasny, ale własny – po wojnie w większości państw europejskich na rynkach dominowały małe samochody, przed którymi stawiano naprawdę ambitne zadania.

To rdza sprawiła, że te modele znamy tylko ze zdjęć
Oldtimer

To rdza sprawiła, że te modele znamy tylko ze zdjęć

Dziś najchętniej zwalamy winę na blachę o marnej jakości, z dużą liczbą zanieczyszczeń, która zarzewia korozji miała, zanim stała się elementem auta.

Klasyczne auta w okazyjnych cenach, po które nikt nie sięga
Oldtimer

Klasyczne auta w okazyjnych cenach, po które nikt nie sięga

Coraz więcej fanów klasyków interesuje się egzotycznymi autami. Mimo to sporo ciekawych aut można kupić za mniej niż 15 tys. euro.

10 najniebezpieczniejszych samochodów - nieważne, jak bezpieczne jest auto. Ważne, co komu pisane...
Oldtimer

10 najniebezpieczniejszych samochodów - nieważne, jak bezpieczne jest auto. Ważne, co komu pisane...

Całe to zamieszanie z tematem bezpieczeństwa w końcu się wypali, możemy usiąść spokojnie i przeczekać – tak jeszcze w latach 70. myślało wielu producentów aut. W efekcie na rynek trafiały auta, o których było wiadomo, że w razie wypadku kierowca i pasażerowie mogli mieć poważne kłopoty.

10 najważniejszych silników w historii BMW
Oldtimer

10 najważniejszych silników w historii BMW

Już sama nazwa tej firmy sugeruje, który element samochodu jest najważniejszy – Bayerische Motoren Werke zawsze wkładały serce w tworzenie jednostek napędowych..

10 aut z przedwczorajszą techniką
Oldtimer

10 aut z przedwczorajszą techniką

Dziś producenci zmieniają swoje modele z roku na rok. Jednak nie zawsze tak było – jeszcze kilkanaście lat temu wszystko kręciło się znacznie wolniej i nikomu nie przeszkadzało, że konstrukcja tego czy innego samochodu ma już kilkanaście lat. Wystarczyło zrobić lifting i zabawa zaczynała się od początku!

Sportowe auta lat 80. - to był czas prawdziwych aut
Oldtimer

Sportowe auta lat 80. - to był czas prawdziwych aut

Mercedes, Golf II i Renault R5 – to brzmi jak nudne lata 80. Ale kto tak myśli, może się mocno zdziwić, gdy tylko zajrzy pod maski naszych samochodów. A jeszcze większe zdziwienie zapanuje, gdy odpalimy silniki.

Srebrny pocisk. Historia kultowej przyczepy kempingowej Airstream
Oldtimer

Srebrny pocisk. Historia kultowej przyczepy kempingowej Airstream

Opływowe, aluminiowe poszycie przyczepy Airstream z daleka wygląda jak ciągnięty za samochodem wielki srebrny pocisk. To widok rozpoznawalny na całym świecie tak samo jak butelka Coca-Coli, ketchup Heinz, zapalniczka Zippo czy cruiser Harleya-Davidsona. A wszystko zaczęło się od tego, że... żona Wally’ego Byama nie chciała spać na ziemi, gdy wybierali się pod namiot.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.