Prawda jest jednak też taka, że wiele aut po prostu źle pod tym względem skonstruowano i nawet mimo szczerych chęci nie dało się ich właściwie zabezpieczyć antykorozyjnie.
W Egipcie tych samochodów jeżdżą jeszcze całe tabuny, najwięcej oczywiście jako taksówki. Wersja kombi zabiera na pokład oficjalnie 7 osób, nieoficjalnie – ile wejdzie. Auto jest też wzorcem, jeśli chodzi o niezawodność, a w swojej rajdowej historii zdobyło wiele prestiżowych nagród. Niestety, poza Egiptem, w którym nie pada deszcz i nie ma zimy, trudno znaleźć nieskorodowany egzemplarz. Jeśli jesteście zainteresowani posiadaniem najbardziej komfortowej limuzyny wszech czasów, polecamy też rozejrzeć się na południu Francji.
Auta z Czech pod względem podatności na korozję nie były bardziej udane od naszych rodzimych konstrukcji.
Świetne auto: kompaktowe, zwinne, lekkie. Do jazdy np. po Kalabrii nadawało się doskonale. Poza nią znikało w oczach.
Fiat reklamował ten model dwoma autami postawionymi na klifie. Jedno z nich nie rdzewiało, klienci dostawali to drugie.
To auto rzadko miało drugiego właściciela. Wczesne modele tak niechlujnie wykonano, że gorzej nie można było.
Największą bolączką Nivy jest korozja – nawet kilkuletnie egzemplarze wymagają czasem poważnej interwencji blacharza i nie chodzi wcale o auta, które były notorycznie topione w błocie.