Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Silnik

Silnik

Sprawdziliśmy na torze najmocniejsze wersje
Testy nowych samochodów

Sprawdziliśmy na torze najmocniejsze wersje

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Ford Focus III - kiedyś był hitem, po latach nadal warto się nim zainteresować
Co warto kupić

Ford Focus III - kiedyś był hitem, po latach nadal warto się nim zainteresować

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Jeżdżę awaryjnym samochodem i... nigdy nie miałem z nim problemów
Eksploatacja

Jeżdżę awaryjnym samochodem i... nigdy nie miałem z nim problemów

Awaryjność aut jest kluczowa dla spokojnej i taniej eksploatacji. Czasami jednak obiegowe opinie nie sprawdzają się. Od kilku lat jeżdżę Nissanem Almerą z silnikiem 1.5 dCi uważanym za ryzykowny i nie mogę złego słowa o nim powiedzieć.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
System start-stop — realna pomoc czy niepotrzebny gadżet?
Eksploatacja

System start-stop — realna pomoc czy niepotrzebny gadżet?

System start-stop w założeniu mają korzystnie wpływać na zużycie paliwa, ograniczając zapotrzebowanie na ten cenny obecnie płyn. Niestety, systemy te nadal pozostawiają wiele do życzenia, chociażby w kwestii szybkości ich działania, a do tego wymagają droższych komponentów i mogą negatywnie odbijać się na trwałości układu napędowego.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
1.2 i 1.4 TSI - małe silniki, duże problemy?
Eksploatacja

1.2 i 1.4 TSI - małe silniki, duże problemy?

Volkswagen jako jeden z pierwszych wszedł na drogę downsizingu i już w 2005 r. pokazał silnik 1.4 TSI – mała pojemność, doładowanie oraz (w teorii) niskie spalanie. Niestety, jak to często z nowościami bywa, przez pierwsze lata poważnych problemów nie brakowało – oto wszystko, co musisz wiedzieć o 1.2/1.4 TSI z rodzin EA111 i EA211.

Silnik 1.0 TSI/MPI - nieduży, ale dobry
Wszystko o silniku

Silnik 1.0 TSI/MPI - nieduży, ale dobry

Trzy cylindry nie zapewnią wysokiej kultury pracy, ale cóż można (albo trzeba…) powiedzieć: takie czasy. Z równomiernością działania nie jest tak źle, a trwałość motoru 1.0 jest w porządku!

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Wszystko o silniku 1.2 TSI - trwałość nie jest jego zaletą
Wszystko o silniku

Wszystko o silniku 1.2 TSI - trwałość nie jest jego zaletą

Mały, lekki, dynamiczny i oszczędny – silnik 1.2 TSI ma wiele zalet. Ale uwaga: trwałość do nich nie należy, szczególnie w wersji EA111. Silnik 1.2 TSI (TFSI – tak określany w Audi) to nowoczesny napęd, efektywny i o zwartej budowie. Zgodnie z ideą downsizingu ma niewielką pojemność, ale duże doładowanie, dzięki czemu może rozwinąć ponad 100 KM, a przy tym producent zapewnia, że spalanie jest niewiarygodnie niskie.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Mercedes klasy C (W204) - lepszy niż opinia o nim
Co warto kupić

Mercedes klasy C (W204) - lepszy niż opinia o nim

Mercedes Klasy C typoszeregu 204 nie miał łatwego zadania. Po niezbyt udanym poprzedniku ten model musiał udowodnić, że jest autem nie tylko nowoczesnym i komfortowym, lecz także solidnym oraz niezawodnym. Dziś, po blisko 20 latach kariery rynkowej, możemy śmiało powiedzieć, że w dużej mierze to się udało, a klasa C typoszeregu 204 okazała się znacznie lepsza od poprzednika.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Fiat Punto - kiedyś to był hit. Teraz to jedna z tańszych opcji na solidne miejskie auto
Co warto kupić

Fiat Punto - kiedyś to był hit. Teraz to jedna z tańszych opcji na solidne miejskie auto

Kiedyś Fiat Punto był prawdziwym hit Fiata, jednak z czasem Włosi roztrwonili popularność. Zamiast regularnie proponować nowe modele pokazane w 2005 r. Grande Punto zastąpili w 2009 r. modelem Punto Evo, by trzy lata później powrócić do samej nazwy „Punto” (ale to ciągle były tylko liftingi generacji 199).

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Czarny, niebieski, szary — co oznacza kolor spalin?
Eksploatacja

Czarny, niebieski, szary — co oznacza kolor spalin?

Sprawnie działający samochód wydziela zazwyczaj bezbarwne spaliny. Problem może pojawić się w sytuacji, gdy dym wydobywający się z rury wydechowej nabierze różnych kolorów. Czarny, niebieski, szary — czy każda barwa oznacza kłopoty? Czy warto zwracać uwagę również na zapach spalin?

Jaka musi być pojemność baterii, żeby nie brakowało zasięgu? Auto elektryczne bez tajemnic
Porady

Jaka musi być pojemność baterii, żeby nie brakowało zasięgu? Auto elektryczne bez tajemnic

Auto elektryczne? Przecież ono ma zasięg jak "benzyniak" na rezerwie! Czyżby? Czas pozbyć się uprzedzeń, na rynku jest coraz więcej aut elektrycznych, które na jednym ładowaniu przejeżdżają nawet ponad 400 km. Wyjaśniamy, dlaczego producentom tak dużo czasu zajęło opracowanie takich modeli i tłumaczymy, czym kierować się przy wyborze wersji akumulatora.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Używana Kia Cee'd - czy to dobry wybór?
Co warto kupić

Używana Kia Cee'd - czy to dobry wybór?

Kia Cee'd ma trzy różne oblicza. Jak to możliwe? Otóż oprócz tradycyjnego 5-drzwiowego hatchbacka można znaleźć także rodzinne kombi z bagażnikiem o pojemności 528-1642 l oraz 3-drzwiową wersję pro_cee'd, której stylistyka kojarzy się sportowo.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
1.8 Ecotec - solidny benzyniak od Opla
Wszystko o silniku

1.8 Ecotec - solidny benzyniak od Opla

1.8 Ecotec to jeden z popularniejszych silników benzynowych Opla ostatnich 25 lat. Znajdziecie go pod maskami wielu modeli Opla, co jednak najważniejsze, silnik 1.8 Ecotec uchodzi za trwały i niedrogi w serwisie. Warto jednak pamiętać o tym, że silnik 1.8 Ecotec występuje w kilku wariantach mocy. Na naszym rynku najpopularniejsze to 116, 125 oraz 140 KM.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
10 samochodów z największymi silnikami. Horror dla ekologów
Aktualności

10 samochodów z największymi silnikami. Horror dla ekologów

To nie ciężarówki ani autobusy, ale zwykłe samochody osobowe. Mimo to mają jednostki napędowe, które w czasach downsizingu i ekologii są czystym horrorem. Oto 10 modeli z największymi silnikami w ostatnich 40 latach.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Najdziwniejsze seryjne modele samochodów z Japonii
Aktualności

Najdziwniejsze seryjne modele samochodów z Japonii

Wnętrze w koronkach, minivan z 4x4 mierzący niecałe 340 cm długości, a może model, który niczym hiperauto ma podnoszone drzwi i silnik między kabiną a tylną osią, ale rozwija... 64 KM? Oto 10 najdziwniejszych samochodów z Japonii. Seryjnych.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Jak często wymieniać olej?
Eksploatacja

Jak często wymieniać olej?

Jak często wymieniać olej? To pytanie zadaje sobie wielu kierowców. Odpowiedź na nie nie jest oczywista, bo okresy między wymianami oleju zależą od wielu czynników. Dlatego wyjaśniamy wam, kiedy warto okresy między wymianami oleju skrócić, a kiedy nie jest to konieczne.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Regeneracja filtra DPF - sprawdzamy, jak to się robi?
Eksploatacja

Regeneracja filtra DPF - sprawdzamy, jak to się robi?

Jeszcze kilka lat temu, kiedy w aucie filtr cząstek stałych zapełnił się sadzą i popiołem, rozwiązania były w zasadzie tylko dwa: albo kosztowna wymiana, albo nielegalne usunięcie filtra. Dobra wiadomość: teraz filtry można też skutecznie czyścić i jest to regeneracja filtra DPF.

Autor
Autor
Zespół dziennikarzy
Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
10 głupich rzeczy, które możesz zrobić w aucie (i z autem)
Eksploatacja

10 głupich rzeczy, które możesz zrobić w aucie (i z autem)

To może się zdarzyć każdemu! Wystarczy chwila nieuwagi, drobna, niezamierzona pomyłka, albo po prostu brak wiedzy, żeby doprowadzić do katastrofy. Oto lista groźnych głupstw, które kierowcom zdarzają się częściej, niż myślicie.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Co da się naprawić na drodze?
Eksploatacja

Co da się naprawić na drodze?

Zanim podczas wyjazdu wezwiesz pomoc drogową do zepsutego samochodu, sprawdź, czy uda ci się rozwiązać problem samemu. Podpowiadamy, jak radzić sobie z typowymi usterkami, które mogą przytrafić się podczas podróży.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Na ile kilometrów obliczono nasze auta?
Eksploatacja

Na ile kilometrów obliczono nasze auta?

Czy nowe samochody psują się rzeczywiście znacznie wcześniej od modeli sprzed lat? A może po prostu znacznie trudniej i drożej się je naprawia?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Jak często wymieniać olej? Czy serwis long life jest zły dla silnika?
Eksploatacja

Jak często wymieniać olej? Czy serwis long life jest zły dla silnika?

Albo doraźne oszczędności finansowe przez pierwsze tysiące kilometrów, albo trwały i niezawodny silnik – oto alternatywa związana z częstszą lub rzadszą wymianą oleju w silniku. Komu lub czemu służą wydłużone interwały serwisowe?

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Auta, które zostały hitami sprzedaży. To nie było takie oczywiste
Aktualności

Auta, które zostały hitami sprzedaży. To nie było takie oczywiste

Pierwsze generacje Nissana Juke’a i Fiata Multipli odniosły sukces pomimo kontrowersyjnego wyglądu. Poznaj najbardziej ekstrawaganckie samochody, które podbiły rynek.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.