Logo
PoradyWszystko o silnikuSilniki serii Prince. Większość mechaników radzi omijać ten napęd

Silniki serii Prince. Większość mechaników radzi omijać ten napęd

Robert Rybicki
Robert Rybicki

To miał być naprawdę udany związek. PSA potrzebowało nowoczesnych technologii, BMW – solidnego partnera w miejsce Chryslera, z którym współpracowało w latach 90. (przejęty przez bezpośredniego konkurenta, czyli Mercedesa). Jako punkt wyjścia przyjęto francuską jednostkę TU, do której dodano zmienne fazy i skok zaworów BMW. Przekonstruowano też skrzynię korbową (wspólny odlew podpór wału), by zapewnić dużą sztywność i niski poziom wibracji (nie ma tu wałków wyrównoważających). W efekcie powstała dość szeroka rodzina 4-cylindrowych silników Prince z bardzo dużym rozrzutem mocy (od 75 do 270 KM), które na wiele lat opanowały paletę modelową koncernu PSA, spotkacie je też w MINI, rzadziej w BMW i Oplu.

Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium