W Jaguarze najwyraźniej lubią dużą moc i okrągłe liczby. Limuzyna XE o mocy 600 KM pokonuje właśnie północną pętlę Nürburgringu (w celach testowych, oczywiście), a F-Type dostał dodatkowy „zastrzyk” kilowatów i dopisek „Sport” do nazwy. Łatwo to zauważyć, ale czy też łatwo nim się jeździ? Wsiadamy!
O tym, że Jaguarowi nie chodzi tylko o czarowanie liczbami, przekonujemy się bardzo szybko. W trybie komfortowym kompensowanie nierówności w 400 Sport jest bardzo wydajne, a jednocześnie nie czujemy zbyt dużych wychyłów nadwozia, gdy wjeżdżamy w zakręt.
Przecież ten samochód nazywa się: „Sport”! Zmieniamy na tryb dynamiczny i zaczyna się zabawa niczym w topowej odmianie SVR, tyle że w dolnym zakresie obrotów auto nie ma aż takiej pary. Poprzez łopatki pod kierownicą możemy jednak utrzymywać silnik w optymalnym pod względem przyspieszania zakresie 3,5-5 tys. obrotów – mamy wówczas do dyspozycji całe 460 Nm momentu obrotowego.
Oczywiście, to nie wystarczy, żeby zmierzyć się z bezkompromisowym SVR-em, ale też Sport nie został zbudowany z myślą o torze wyścigowym. Możemy co prawda zamówić do niego ceramiczne hamulce, ale są piekielnie drogie – 11 000 euro. To już lepiej dołożyć 7000 euro i wybrać... kabriolet.
Tak czy inaczej, 10 000 euro dopłaty w stosunku do 380-konnej wersji to dobrze wydane pieniądze, bo oprócz mocy dostaniecie też m.in. aktywne zawieszenie, 20-calowe alufelgi, skórzaną tapicerkę i kilka optycznych dodatków, jak np. żółte emblematy „400 Sport”.
Jaguar F-Type 400 Sport - w punkt
To jest super. Dzięki napędowi na obie osie daje się opanować.
To nie wyszło. Wysuwany spoiler można było sobie darować.
Efekt WOW! Ta odmiana będzie dostępna tylko rok.
Kto to kupi? Bogaci miłośnicy stylu Jaguara.
Jaguar F-Type 400 Sport - naszym zdaniem
F-Type 400 Sport to kompromis między zwykłą „efką” a supersportowymi R i SVR. Tanio oczywiście nie jest, ale Jaguar pod tym względem zawsze był dumną marką.
Silnik | benz. V6 z kompresorem |
Pojemność | 2995 cm3 |
Moc maksymlana | 400 KM przy 6500 obr./min |
Maksymalny moment obrrotowy | 460 Nm przy 3500 obr./min |
Napęd/skrzynia biegów | 4x4/aut. 8b |
Długość/szerokść/wysokość | 4482/1885/1311 mm |
Pojemność bagażnika | 408 l |
Masa własna | 1594 kg |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 4,9 s |
Prędkość maksymalna | 275 km/h |
Średnie spalanie wg producenta | 8,6 l/100 km |
Emisja CO2 | 203 g/km |
Cena | 99 350 euro |
Galeria zdjęć
Auto z 400-konnym, wyposażonym w kompresor silnikiem rozpędza się do 275 km/h.
Sportowe siedzenia obito skórą. Dobrze trzymają na zakrętach i są bardzo wygodne.
O liczbie koni mechanicznych informuje znaczek na przednim zderzaku.
Oznaczenie modelu widać też na przednich zaciskach hamulców.
F-Type 400 Sport to kompromis między zwykłą „efką” a supersportowymi R i SVR.