Logo
Mercedes-AMG C 43 Model T (2022)
TestyMercedes-AMG C 43 – cztery cylindry to za mało? Weź głęboki oddech i podejdź do sprawy bez uprzedzeń

Mercedes-AMG C 43 – cztery cylindry to za mało? Weź głęboki oddech i podejdź do sprawy bez uprzedzeń

Mercedes-AMG C 43 Model T (2022)Mercedes
Ewa Czechowska
Ewa Czechowska

W nowym Mercedesie-AMG C 43 po raz pierwszy pracuje czterocylindrowy silnik. Czy to oznacza koniec radości z jazdy, jaką dotychczas znamy, czy też jest w czasach ograniczania emisji spalin jedynym logicznym wyborem? I czy cylindrowa dieta negatywnie wpłynęła osiągi auta? Pierwsza jazda dostarcza odpowiedzi.

  • Stylistycznie i pod względem mocy i osiągów 4-cylindrowe AMG nie odbiega od oczekiwań
  • Niesamowite, do czego zdolne są cztery cylindry, nawet jeśli brzmienia sześciocylindrowca jednak brakuje
  • Dynamika i komfort jazdy mocno zależne od wyboru trybu jazdy, który może być indywidualnie skonfigurowany
  • Jeśli 4 cylindry to jednak za mało, trzeba sięgnąć co najmniej o klasę wyżej
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

AMG i downsizing – te dwa wyrazy jakoś zupełnie do siebie nie pasują. Należący do koncernu Mercedesa szlachetny tuner z podstuttgarckiego Affalterbach za bardzo rozpieścił nas w poprzednich latach parskającymi sześciocylindrowcami i bulgoczącymi V8. A teraz nagle cztery cylindry w klasie C? Tu musimy głęboko zaczerpnąć powietrza, policzyć do dziesięciu i spróbować podejść do sprawy bez uprzedzeń.

Autor Ewa Czechowska
Ewa Czechowska
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium