- Miejsce 6. - Dacia Duster 1.5 dCi
- Dacia Duster 1.5 dCi - dane producenta:
- Dacia Duster 1.5 dCi - wybrane wyposażenie:
- Dacia Duster 1.5 dCi - punktacja:
- Dacia Duster 1.5 dCi - podsumowanie:
- Miejsce 5. - Kia Soul 1.6 GDI
- Kia Soul 1.6 GDI - dane producenta:
- Kia Soul 1.6 GDI - wybrane wyposażenie:
- Kia Soul 1.6 GDI - punktacja:
- Kia Soul 1.6 GDI - podsumowanie:
- Miejsce 4. - Opel Meriva 1.4 turbo
- Opel Meriva 1.4 turbo - dane producenta:
- Opel Meriva 1.4 turbo - wybrane wyposażenie:
- Opel Meriva 1.4 turbo - punktacja:
- Opel Meriva 1.4 turbo - podsumowanie:
- Miejsce 3. - Renault Captur 0.9 TCe
- Renault Captur 0.9 TCe - dane producenta:
- Renault Captur 0.9 TCe - wybrane wyposażenie:
- Renault Captur 0.9 TCe - punktacja:
- Renault Captur 0.9 TCe - podsumowanie:
- Miejsce 2. - Nissan Qashqai 1.2 DIG-T
- Nissan Qashqai 1.2 DIG-T - dane producenta:
- Nissan Qashqai 1.2 DIG-T - wybrane wyposażenie:
- Nissan Qashqai 1.2 DIG-T - punktacja:
- Nissan Qashqai 1.2 DIG-T - podsumowanie:
- Miejsce 1. - Skoda Yeti 1.2 TSI
- Skoda Yeti 1.2 TSI - dane producenta:
- Skoda Yeti 1.2 TSI - wybrane wyposażenie:
- Skoda Yeti 1.2 TSI - punktacja:
- Skoda Yeti 1.2 TSI - podsumowanie:
- Podsumowanie porównania:
Motoryzacyjny festiwal kreatywności trwa. Producenci prześcigają się w pomysłach na oryginalne samochody, które zwykle powstają w wyniku skrzyżowania cech kilku typów aut. Klienci z entuzjazmem odnoszą się do kolejnych premier na rynku minivanów, małych SUV-ów, a także samochodów tak oryginalnych, że spokojnie mogłyby same w sobie stanowić odrębny segment rynku. W całej Europie ich sprzedaż bardzo dynamicznie rośnie.
Tym razem zamierzamy zadać jedno podstawowe pytanie: na ile te wszystkie stylistyczne udziwnienia i koncepcyjne poszukiwania przynoszą w rezultacie produkty praktyczne i przyjazne użytkownikowi? Pytanie to jedno, a odpowiedź drugie. Można jej poszukiwać na wiele sposobów. Co byście więc powiedzieli, gdybyśmy ten jeden raz porzucili nasze tradycyjne drobiazgowe kryteria oceny i zamiast nich przyjrzeli się przede wszystkim temu, czy auta są wygodne i praktyczne?
Gdybyśmy tak wyjątkowo zrezygnowali z porównywania parametrów znanych koneserom techniki motoryzacyjnej, a na ich miejsce wprowadzili takie, które zrozumie każdy, nawet zupełnie niezainteresowany motoryzacją potencjalny właściciel testowanych pojazdów? Postanowiliśmy tak właśnie zrobić. I już teraz zdradzimy, że kryteria te przełożyły się na bardzo rozsądną kolejność w finale tego porównania – odzwierciedla ona rzeczywistą wygodę użytkowania samochodów.
W tym porównaniu auta muszą wykazać się cechami, które czynią je przyjaznymi dla użytkowników
Co ocenialiśmy? Zaczęliśmy od bardzo często wykonywanej codziennie czynności, czyli od zajmowania miejsc w aucie. Sprawdziliśmy, jak wygodnie wsiada się do samochodu – jak obszerne są otwory drzwiowe, jak szeroko otwierają się drzwi. Po tym sprawdzianie przyjrzeliśmy się dokładnie fotelom. Ich wielkość, wysokość nad jezdnią i podłogą, a także wyprofilowanie mają ogromny wpływ na komfort jazdy i zmęczenie kierowcy. Oceniliśmy również widoczność do przodu, do tyłu i na boki.
Kolejne punkty przyznaliśmy za prostotę obsługi instrumentów, a także łatwość załadunku bagażnika. Potem udaliśmy się na jazdę próbną, żeby sprawdzić zwinność auta, łatwość prowadzenia i harmonię układu jezdnego. Na koniec porównaliśmy ceny zakupu. Oto i wyniki – taki byłby nasz wybór, gdybyśmy typowali przyjazne użytkownikowi auto, wygodne, proste w obsłudze i praktyczne na co dzień. Mieliśmy nadzieję, że nabywcy wybraliby podobnie. Tymczasem klienci indywidualni według zeszłorocznego rankingu sprzedaży z naszej porównywanej szóstki upodobali sobie… Dacię Duster!
Miejsce 6. - Dacia Duster 1.5 dCi
Cena jest wielką zaletą tego samochodu. Trudno znaleźć innego SUV-a z dieslem za tak niewielkie pieniądze. Dostaje się za nie akceptowalny produkt z oszczędnym silnikiem, ale nie najlepszym zawieszeniem. Nie wolno jednak na wszystko przymykać oczu, nawet jeśli w grę wchodzą niskie koszty.
Niesamowicie tani SUV z przyzwoitą przestronnością. Zakup diesla w takiej cenie jest nie lada osiągnięciem.
Siedzenia mogłyby, ba, nawet powinny być lepsze. Tapicerka jest cienka, mięciutka, krótko mówiąc – mizerna. Nie ma tu mowy o żadnym trzymaniu bocznym bądź należytym podparciu kręgosłupa. To jeszcze nie wszystko. Ponieważ nie można wyregulować kolumny kierownicy na głębokość, wysocy kierowcy mają niewielkie szanse na znalezienie choćby z grubsza odpowiadającej im pozycji za kółkiem.
Mało tego – siedziska foteli są stanowczo za krótkie. Podczas wysiadania łydki szorują o szeroki próg. A nogawki spodni? Wizyta w pralni – murowana.
Dacia Duster 1.5 dCi - dane producenta:
Silnik: typ/cylindry | t.diesel/R4 |
Pojemność skokowa (cm3) | 1461 |
Moc maksymalna (KM) | 110 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 12,2 |
Średnie zużycie paliwa (l/100 km) | 4,8 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 169 |
Dacia Duster 1.5 dCi - wybrane wyposażenie:
Reflektory ksenonowe lub LED | N |
Asystent parkowania | N |
Asystent martwego pola lusterek | N |
System aut. hamowania w mieście | N |
Cena wersji Laureate (zł) | 61 900 |
Dacia Duster 1.5 dCi - punktacja:
Maks. | Wynik | |
Zajmowanie miejsc | 20 | 12 |
Komfort siedzeń | 20 | 9 |
Widoczność | 15 | 10 |
Obsługa i załadunek | 15 | 11 |
Jazda | 15 | 7 |
Cena | 15 | 9 |
Wynik końcowy | 100 | 58 |
Dacia Duster 1.5 dCi - podsumowanie:
Silnik dobrze sobie radzi z Dusterem, za to zdecydowanie trzeba poprawić komfort siedzenia.
Miejsce 5. - Kia Soul 1.6 GDI
Kwadratowa i kolorowa – znaczy dobra? Mimo klarownej (bo kanciastej) karoserii ten samochód nie zapewnia dobrej widoczności na zewnątrz. Patrzenie pod ostrym kątem do tyłu jest niemal niemożliwe. Mała, choć użyteczna tylna szyba poważnie utrudnia ocenę odległości.
Oryginalny design wyraźnie wyróżnia Soula na drogach. Dynamika jazdy nie odzwierciedla zadziorności karoserii.
Podczas załadunku pojawiają się kolejne trudności. Podłoga bagażnika znajduje się wysoko nad jezdnią, a żeby wyciągnąć bagaże, trzeba pokonać wysoki próg. Fotele pokryto mizerną tapicerką. Siedziska są za krótkie i za miękkie, a boczki nie zapewniają stabilnego trzymania. Pracujący pod obciążeniem silnik hałasuje, z powodu dość twardego resorowania lepiej nie zamawiać niskoprofilowych opon.
Na szczęście kokpit Soula jest uporządkowany. Wszystkie regulatory są pod ręką i łatwo je znaleźć. Czy uroda pozwala wybaczyć Kii niedociągnięcia? Może i tak, ale nie tym razem.
Kia Soul 1.6 GDI - dane producenta:
Silnik: typ/cylindry | benz./R4 |
Pojemność skokowa (cm3) | 1591 |
Moc maksymalna (KM) | 132 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 11 |
Średnie zużycie paliwa (l/100 km) | 6,8 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 185 |
Kia Soul 1.6 GDI - wybrane wyposażenie:
Reflektory ksenonowe lub LED | N |
Asystent parkowania | N |
Asystent martwego pola lusterek | N |
System aut. hamowania w mieście | N |
Cena wersji M (zł) | 59 900 |
Kia Soul 1.6 GDI - punktacja:
Maks. | Wynik | |
Zajmowanie miejsc | 20 | 14 |
Komfort siedzeń | 20 | 15 |
Widoczność | 15 | 9 |
Obsługa i załadunek | 15 | 9 |
Jazda | 15 | 8 |
Cena | 15 | 10 |
Wynik końcowy | 100 | 65 |
Kia Soul 1.6 GDI - podsumowanie:
W Soulu przydałyby się lepsza widoczność i harmonijniej pracujące zawieszenie.
Miejsce 4. - Opel Meriva 1.4 turbo
Opel z tylnymi drzwiami otwierającymi się odwrotnie niż zwykle to dziwak w tym towarzystwie. Nie oznacza to jednak, że auto jest złe. Siedzi się w nim niezwykle wygodnie. Fotele otrzymały nawet certyfikat ergonomiczny AGR – organizacji patronującej akcji na rzecz zdrowych pleców.
Kompaktowy van z wyjątkowymi drzwiami. Dobrze wygląda, ale to rozwiązanie nie wnosi szczególnych zalet.
Niestety, mimo nieco podwyższonej pozycji za kierownicą „przegląd pola” poza pojazdem okazuje się zaledwie przeciętny. W obserwacji przeszkadzają przede wszystkim środkowe słupki o podwójnej szerokości (tu spotykają się przednie i tylne drzwi). W swobodnym wsiadaniu i wysiadaniu przeszkadza nadmiernie wyeksponowany ćwierćwałek na krawędzi siedzisk foteli.
Poza tym pasażerowie z przodu i z tyłu, jeśli jednocześnie zajmują miejsca, mogą wchodzić sobie w paradę. Otuchy dodaje to, że Merivę można łatwo załadować i jazda nią jest komfortowa, a ponadto jej silnik cicho pracuje.
Opel Meriva 1.4 turbo - dane producenta:
Silnik: typ/cylindry | benz., turbo/R4 |
Pojemność skokowa (cm3) | 1364 |
Moc maksymalna (KM) | 120 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 11,3 |
Średnie zużycie paliwa (l/100 km) | 5,9 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 188 |
Opel Meriva 1.4 turbo - wybrane wyposażenie:
Reflektory ksenonowe lub LED | N |
Asystent parkowania | N |
Asystent martwego pola lusterek | N |
System aut. hamowania w mieście | N |
Cena wersji Essentia (zł) | 51 000 |
Opel Meriva 1.4 turbo - punktacja:
Maks. | Wynik | |
Zajmowanie miejsc | 20 | 12 |
Komfort siedzeń | 20 | 18 |
Widoczność | 15 | 8 |
Obsługa i załadunek | 15 | 8 |
Jazda | 15 | 10 |
Cena | 15 | 14 |
Wynik końcowy | 100 | 70 |
Opel Meriva 1.4 turbo - podsumowanie:
Dla kierowcy, który dużo jeździ, jest to pierwszorzędny van, bo ma niezwykle wygodne siedzenia.
Miejsce 3. - Renault Captur 0.9 TCe
Taki zgrabny, taki lubiany! Captur jest jak Qashqai, który zbiegł się w praniu, ale zachował niektóre zalety swego groźnego konkurenta. Ma wąskie progi, przez które łatwo się wsiada. Siedzi się w nim wysoko, a tapicerka jest solidna.
Captur jedynie wygląda jak SUV. W rzeczywistości to podwyższone małe auto, co widać również po cenie.
Tymi zaletami kusi mały „francuz”. Karta, w którą był wyposażony testowy pojazd, eliminuje niepotrzebną dłubaninę z kluczykiem podczas odpalania auta. Po opuszczeniu samochodu system niezawodnie go zamyka, o czym informuje ciche piknięcie. Renault to śliczny samochód, ale gdy mu się dobrze przyjrzeć, pojawiają się minusy.
Choćby takie lusterka zewnętrzne, które są zwyczajnie za małe, a tylne okienka boczne zostały zredukowane do wymiaru judasza w drzwiach celi. Nie każdego przekona również cyfrowy prędkościomierz. Trzycylindrowy silnik pracuje o wiele pewniej, niż można by się spodziewać po 90-konnej jednostce.
Renault Captur 0.9 TCe - dane producenta:
Silnik: typ/cylindry | benz., turbo/R3 |
Pojemność skokowa (cm3) | 898 |
Moc maksymalna (KM) | 90 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 13 |
Średnie zużycie paliwa (l/100 km) | 5 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 171 |
Renault Captur 0.9 TCe - wybrane wyposażenie:
Reflektory ksenonowe lub LED | N |
Asystent parkowania | N |
Asystent martwego pola lusterek | N |
System aut. hamowania w mieście | N |
Cena wersji Life (zł) | 54 900 |
Renault Captur 0.9 TCe - punktacja:
Maks. | Wynik | |
Zajmowanie miejsc | 20 | 16 |
Komfort siedzeń | 20 | 15 |
Widoczność | 15 | 10 |
Obsługa i załadunek | 15 | 9 |
Jazda | 15 | 9 |
Cena | 15 | 12 |
Wynik końcowy | 100 | 71 |
Renault Captur 0.9 TCe - podsumowanie:
Ma przyjazny format, udany silnik, wygodnie się do niego wsiada, a cena nie jest wygórowana.
Miejsce 2. - Nissan Qashqai 1.2 DIG-T
Nowy Qashqai to idealne odzwierciedlenie koncepcji Nissana, który chciał stworzyć SUV-a będącego jednocześnie samochodem osobowym. Zalety auta poznajemy już podczas wsiadania, gdy z łatwością przenosimy nogi nad płaskimi progami, żeby usiąść na szerokim siedzeniu.
Qashqai jest mieszanką najcenniejszych zalet SUV-a i auta osobowego. Wróżymy mu owocną przyszłość.
Tak przyjemnie nie bywa nawet w większych SUV-ach. Mimo sporej liczby urządzeń elektronicznych konsolę środkową łatwo się obsługuje. Dynamiczniejszy wizerunek drugiej generacji Qashqaia raczej nie poprawił widoczności na zewnątrz, a w żadnym z testowanych aut próg załadunkowy nie jest tak wysoki.
To sprawia, że trzeba się nieźle natargać podczas pakowania. Nissan służy raczej do relaksacyjnej jazdy niż do sportowych szaleństw, choć trzeba przyznać, że 1,2-litrowa jednostka nieźle sobie radzi. W sumie Qashqai wpisuje się w wymagania stawiane autom w tym porównaniu.
Nissan Qashqai 1.2 DIG-T - dane producenta:
Silnik: typ/cylindry | benz., turbo/R4 |
Pojemność skokowa (cm3) | 1197 |
Moc maksymalna (KM) | 115 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 10,9 |
Średnie zużycie paliwa (l/100 km) | 5,6 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 185 |
Nissan Qashqai 1.2 DIG-T - wybrane wyposażenie:
Reflektory LED | opcja |
Asystent parkowania | opcja |
Asystent martwego pola lusterek | opcja |
System aut. hamowania w mieście | opcja |
Cena wersji Visia (zł) | 68 500 |
Nissan Qashqai 1.2 DIG-T - punktacja:
Maks. | Wynik | |
Zajmowanie miejsc | 20 | 18 |
Komfort siedzeń | 20 | 16 |
Widoczność | 15 | 10 |
Obsługa i załadunek | 15 | 8 |
Jazda | 15 | 13 |
Cena | 15 | 7 |
Wynik końcowy | 100 | 72 |
Nissan Qashqai 1.2 DIG-T - podsumowanie:
Najbardziej okazale wyglądający uczestnik porównania nie zawodzi pod względem wygody jazdy.
Miejsce 1. - Skoda Yeti 1.2 TSI
Skoda jest po prostu użytecznym samochodem. Ma pudełkowaty kształt, będący bez wątpienia zaletą. Wysokie okna zapewniają dobrą widoczność na zewnątrz. W Yeti niepotrzebne są nawet czujniki cofania!
W połowie SUV, w połowie kompaktowe kombi – Yeti jako mieszaniec jest praktyczny, niezależny i opłacalny.
W oczy rzucają się duże przednie drzwi, przeszkadzają jedynie wysokie progi i wąskie otwory drzwiowe z tyłu. Praktyczna Skoda odziedziczyła swe zalety po Volkswagenach starszych generacji: kto woli kluczyk do stacyjki i hamulec ręczny w klasycznej formie, ten będzie szczęśliwy. Wskaźniki i instrumenty są tu duże i przejrzyste, a wysokiej jakości siedzenia – przyjazne dla kręgosłupa.
Regulatory klimatyzacji umiejscowiono jednak zbyt głęboko. Za to jak przyjemnie pracuje ten niewielki silnik! Jest cichy i mocny, imponuje płynnością pracy i elastycznością. Za dopłatą można doposażyć auto w ksenony, asystenta parkowania i skrzynię DSG.
Skoda Yeti 1.2 TSI - dane producenta:
Silnik: typ/cylindry | benz., turbo/R4 |
Pojemność skokowa (cm3) | 1197 |
Moc maksymalna (KM) | 105 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 11,4 |
Średnie zużycie paliwa (l/100 km) | 6 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 177 |
Skoda Yeti 1.2 TSI - wybrane wyposażenie:
Reflektory ksenonowe | opcja |
Asystent parkowania | opcja |
Asystent martwego pola lusterek | N |
System aut. hamowania w mieście | N |
Cena wersji Easy (zł) | 60 950 |
Skoda Yeti 1.2 TSI - punktacja:
Maks. | Wynik | |
Zajmowanie miejsc | 20 | 16 |
Komfort siedzeń | 20 | 17 |
Widoczność | 15 | 14 |
Obsługa i załadunek | 15 | 10 |
Jazda | 15 | 11 |
Cena | 15 | 10 |
Wynik końcowy | 100 | 78 |
Skoda Yeti 1.2 TSI - podsumowanie:
Yeti to kompaktowy pojazd zapewniający dobrą widoczność na zewnątrz, wygodny i praktyczny.
Podsumowanie porównania:
Dlaczego Skoda Yeti? ponieważ oferuje dzisiaj wszystko to, co utraciły modne nowe crossovery – najlepszą widoczność i prostą obsługę. Mający już 5 lat model pokonał m.in. młodszego Qashqaia, Captura i Merivę. Można powiedzieć, że w tym porównaniu doświadczenie wzięło górę nad młodzieńczą fantazją. Okazuje się, że kiedyś wiele rzeczy robiono lepiej niż dzisiaj. Nowe modne auta bywają zbyt... skomplikowane.
Galeria zdjęć
Skoda Yeti, Nissan Qashqai, Renault Captur, Opel Meriva, Kia Soul, Dacia Duster - trudno o lepsze zestawienie, kiedy szukamy oryginalnego samochodu. Wyglądają sympatycznie, ceny są do zaakceptowania. Tylko czy oryginalny styl przekłada się na praktyczność i przyjazną użytkownikowi ergonomię? To właśnie mamy zamiar sprawdzić w tym porównaniu. Tym rezem nie sekundy, kilogramy, metry i decybele zadecydują o zwycięstwie, a wygoda użytkowania, widoczność, praktyczność i wszelkie cechy, które ułatwiają eksploatację auta.
Muskularne nadwozie Dacii Duster może się podobać, choć może brak mu finezji właściwej np. Kii Soul czy Nissanowi Qashqaiowi. Dla kogoś, kto szuka opcji "dużo samochodu za niewielkie pieniądze" Duster jest wymarzonym zakupem.
Również z przodu Dacia Duster wygląda zawadiacko i oryginalnie. Jak widać, auto mimo przedniego napędu ma spory prześwit, a to dla kogoś, kto niekoniecznie korzysta z autostrad, może stanowić niebagatelną zaletę.
W tym porównaniu zwracaliśmy uwagę na szczegóły, które przesądzają o łatwości użytkowania. Dlatego wygoda zajmowania miejsc interesowała nas bardzo. A tu Dacia Duster nie wypada najlepiej za sprawą szerokiego progu. Wsiadając i wysiadając, czyścimy go spodniami.
Czy za taką cenę da się kupić dziwniejszy pojazd, niż Kia Soul? Kreatywność stylistów tego auta jest niesamowita, jednak modny wygląd nie musi oznaczać, że auto jest także praktyczne. Np. nawigowanie na parkingu przez tylną szybę nie ułatwia wyczucia samochodu.
Widoczność do tylu nie jest najlepsza, ale z obserwowaniem drogi przed autem nie powinno już być problemu. Nasza sugestia: kupując Kię Soul nie dokupujcie niskoprofilowyh opon na wielkich felgach. I bez tego zawieszenie jest wystarczająco twarde.
Dostęp bezkluczykowy w Kii Soul to sympatyczny gadżet. Są tacy, którzy już nie potrafią się bez niego obejść. Ale istnieje też grupa doświadczonych kierowców, którzy zdecydowanie preferują tradycyjny kluczyk, który uruchamia auto poprzez przekręcenie w stacyjce.
Opel Meriva - buntownik wśród minivanów. Jego buntowniczość polega na tym, że tylne drzwi otwierają się pod prąd głównego nurtu, a przy okazji pod wiatr. Zamek tylnych drzwi ma specjalne zabezpieczenie, uniemożliwiające otwarcie ich podczas jazdy.
Parkowanie przodem zgrabnym Oplem Merivą wymaga pewnej wprawy - kierowca nie widzi maski silnika, a słupki drzwiowe wysunieto daleko do przodu. Podoba nam się za to "schodek" w linii bocznych szyb, dzięki któremu pasażerowie tylni mają lepszą widoczność, a do wnętrza dostaje się więcej światła.
To się Oplowi nie udało: aby ustawić oparcie fotela kierowcy Merivy, trzeba wpychać palce w ciasną lukę między fotelem, a słupkiem bocznym. Z pewnością da się to zrobić lepiej, choć ograniczona szerokość auta była tutaj zapewne ograniczeniem.
Renault Captur - samochód, który miał przełamywać trendy. W ramach marki Renault zapewne to zrobił, ale jeżeli chodzi o globalny rynek, to już nie zdążył. Inni zrobili to za niego wcześniej.
Choć Renault Captur może przywodzić na myśl SUV-a, to jest tak naprawdę przednionapędowym autem osobowym, osadzonym na delikatnie podwyższonym podwoziu.
Niektórzy nasi testerzy wytknęli Capturowi, że po bagaże trzeba głęboko sięgać. Niemeniej trudno zarzucić Renaultowi, że ma mały bagażnik.
Nissan Qashqai jeszcze nie otrząsnął się z salonowego blichtru - od jego premiery nie minęło wiele czasu. Wygląda znacznie nowocześniej od poprzednika i niemal w każdej dziedzinie jest od niego lepszy.
Nadwozie wygląda potężnie, ale mimo tego Nissan Qashqai nie jest dużym SUV-em. Oprócz rozbudowanych systemów bezpieczeństwa czynnego, marka jako jedyna w porównaniu oferuje reflektory świateł mijania oparte wyłącznie na diodach LED.
Elektryczny hamulec postojowy - to bardzo wygodne rozwiązanie, jednak niektórzy kierowcy nie potrafią się do niego przyzwyczaić. Dlaczego? Spróbujcie kiedyś na pustej, nieuczęszczanej drodze, przy niewielkiej prędkości, wykonać awaryjne hamowanie tymże hamulcem. Albo... Lepiej tego nie próbujcie!
Skoda Yeti - mistrzyni kompromisu. Mimo niemal pionowych boków nadwozia, co jest dziś niemal niespotykanym rozwiązaniem, stylistom udało się osiągnąć indywidualną linię karoserii.
Ten samochód jest po prostu praktyczny i przyjazny użytkownikowi - jeżeli nabywca pożąda właśnie takich cech, będzie Skodą zachwycony.
To dało się zrobić lepiej - nadkole "wchodzi" mocno w światło otworu drzwiowego, a i same drzwi mogły by być dłuższe. Czy jeszcze coś można by było w Skodzie poprawić? I jak poradzili sobie z nią konkurenci? Tego dowiesz się w naszym porównaniu - zapraszamy do lektury!