- Ekstremalne osiągi uzyskane dzięki licznym technicznym modyfikacjom "zwykłego" Vantage'a
- Zwinność i żwawość, jakich dotychczas w modelach Astona Martina jeszcze nie doświadczyliśmy
- Powstaną tylko 333 egzemplarze i mimo "kolekcjonerskiej" ceny wszystkie już znalazły właściciela, a chętnych było znacznie więcej
Pożegnanie? Już tylko elektromobilność? Brytyjczycy też chcą produkować auta bezemisyjne. Aston martin V12 Vantage – najszybszy, najmocniejszy i najbardziej zwinny z serii – to ukoronowanie historii sukcesu modelu Vantage. Potężne V12 biturbo wciśnięto do małego coupé. Szczegóły techniczne znajdziesz tu.
Karbonowy splitter i progi, wielkie tylne skrzydło również z włókna sztucznego powodujące docisk 200 kg, szerszy rozstaw kół, sztywniejsze sprężyny i amortyzatory, zmodyfikowane stabilizatory to tylko część długiej listy modyfikacji Astona Martina V12 Vantage'a.
Aston Martin V12 Vantage ostry jak brzytwa
Niemieckie Porsche 911 Turbo S gra wprawdzie w innej lidze, ale te fajerwerki, które odpala ten 700-konny "brytyjczyk", to coś, czego w Astonie Martinie jeszcze nie przeżyliśmy. Pożegnalny V12 Vantage jest niesamowicie zwinny, łaknie zakrętów jak kania dżdżu, pokonuje je żwawo, wiernie zachowując tor jazdy. Od startu do "setki" przyspiesza szybciej, niż jesteśmy w stanie wypowiedzieć jego nazwę. Do tego ta muzyka! Takiej naturalnie zagranej symfonii na 12 cylindrów z przyszłych aut elektrycznych już nie usłyszymy.
Żal, że wszystkie 333 egzemplarze ostatniego takiego Astona Martina V12 Vantage'a zostały już sprzedane. Staną pewnie w garażowych kolekcjach bogatych i możnych tego świata – wszak cena dobrze przekracza 1,5 mln złotych.
Aston Martin V12 Vantage – dane techniczne
Silnik | V12 biturbo, umieszczone z przodu wzdłużnie |
Pojemność skokowa | 5204 cm3 |
Moc | 700 KM przy 6500 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy | 753 Nm przy 5000 obr./min |
Napęd/skrzynia biegów Hinterrad/ | na tylne koła/aut. 8b |
Długość/szerokość/wysokość | 4514/1982/1274 mm |
Masa własna | 1795 kg |
Pojemność bagażnika | 346 l |
Przyspieszenie 0–100 km/h | 3,5 s |
Prędkość maksymalna | 322 km/h |
Zużycie paliwa | 13,5 l/100 km |