Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Lexus LS 500 - jedyny w swoim rodzaju

Omotenashi w języku japońskim oznacza gościnność. Jak Lexus chce zadbać o kierowcę i wymagających pasażerów? W skrócie: zapewni im najwyższy poziom komfortu i wszelkie udogodnienia w unikatowym otoczeniu. Pora na szczegóły.

Lexus LS piątej generacji to kolejny model tej marki, którego po prostu nie sposób nie zauważyć na ulicy. Auto wyróżnia się dynamicznie wystylizowaną, „pociętą” karoserią i aż 20-calowymi obręczami kół. Japońska limuzyna na żywo robi duże wrażenie. Wygląd może się podobać lub nie, ale Lexus wypracował własny styl, wyróżniający auta tej marki spośród pozostałych.

Lexus LS
Lexus LSLexus

Nadwozie Lexusa LS ma inne proporcje, stało się o 25 mm dłuższe i 15 mm niższe w porównaniu z poprzednikiem. Samochód powstał na nowej platformie GA-L i będzie dostępny wyłącznie w jednej wersji z długim rozstawem osi, wynoszącym 3125 mm (o 35 mm więcej niż w wersji L czwartej generacji modelu).

We wnętrzu panują iście królewskie warunki podróżowania. Dostęp do środka ułatwia pneumatyczne zawieszenie, automatycznie podnoszące nadwozie o 30 mm. Do takiego samochodu najlepiej jest zatrudnić szofera, zwłaszcza gdy wybierzesz wersję wyposażenia Omotenashi z tylnymi siedzeniami Ottoman. Miejsce prezesa jest szczególnie uprzywilejowane. Obsługując ekran dotykowy w podłokietniku, może on złożyć oparcie fotela pasażera oraz przesunąć go maksymalnie do przodu, a następnie ustawić swój fotel w pozycji półleżącej.

Lexus LS - hybryda zamiast diesla

Flagowy Lexus będzie oferowany w dwóch wersjach: LS 500 i LS 500h. Na razie mogłem poprowadzić tę pierwszą. Dotychczasowy silnik V8 zastąpiono mniejszym 3.5 V6 z podwójnym turbodoładowaniem. Do osiągów nie można mieć zastrzeżeń. Moc 421 KM i płaski moment obrotowy, wynoszący 600 Nm, robią swoje. Napęd na cztery koła jest przenoszony poprzez szybki 10-stopniowy „automat”. Samochód okazuje się całkiem zwinny jak na swoje wymiary i lekki w prowadzeniu. To zasługa m.in. licznych systemów elektronicznych i układu tylnych kół skrętnych. W trybie Sport S silnik przyjemnie mruczy, ale nawet wtedy we wnętrzu LS-a panuje błoga cisza.

Lexus LS 500
Lexus LS 500Lexus

Hybryda trafi do salonów w grudniu br. Na wersję LS 500 trzeba zaczekać do marca 2018. W Polsce na nową generację modelu złożono już 90 zamówień. To niewiele mniej niż w przypadku poprzednika przez ostatnie pięć lat! Jestem ciekaw bezpośredniego starcia nowego LS-a z Audi A8, BMW serii 7 i Mercedesem klasy S.

Lexus LS 500 - w punkt

To jest super. Duże możliwości wykończenia wnętrza.

To nie wyszło. Obsługa systemu multimedialnego może irytować.

Efekt WOW! Rozbudowane programy masażu w tylnych fotelach.

Kto to kupi? Osoby znudzone niemieckimi limuzynami.

Lexus LS 500 - naszym zdaniem: interesująca alternatywa

Nowy Lexus LS jest inny. Czy lepszy, czy gorszy od konkurentów z Europy? To już zależy od konkretnego klienta. Japończycy udowodnili już, że potrafią produkować luksusowe auta.

Lexus LS - dane techniczne

Dane producentaLS 500LS 500h
Silnik:t.benz. V6t.benz. V6 + elektr.
Pojemność skokowa3444 cm33456 cm3
Moc maksymalna421 KM/6000 obr./min359 KM
Maks. moment obrotowy600 Nm/1600-4800 obr./min350 Nm
Napęd/skrzynia biegów4x4/aut. 10b4x4/aut. + bezstop.
Długość/szerokość/wysokość5235/1900/1450 mm
Rozstaw osi3125 mm
Pojemność bagażnika480 l435 l
Przyspieszenie 0-100 km/h4,9 s5,5 s
Prędkość maksymalna250 km/h250 km/h
Spalanie: miasto/trasa/średnie13,5/7,8/9,9 l/100 km8,2/6,6/7,0 l/100 km
Cenaod 510 000 złod 490 000 zł

.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków