- Nowa hybryda typu plug-in instalowana w modelach brytyjskiej marki generuje łącznie 309 KM oraz 540 Nm
- Oba modele mają napęd na wszystkie koła, przy czym moment obrotowy z benzynowego silnika trafia na przód, a z elektrycznej jednostki – na tył
- Samochody już są w polskiej ofercie, a ceny hybrydowego Evoque'a zaczynają się od 248 600 zł, natomiast Discovery Sport od 258 100 zł
- Przeczytaj też:
- Range Rover Evoque i Land Rover Discovery Sport – wysoki komfort akustyczny
- Range Rover Evoque i Land Rover Discovery Sport – do 55 km na prądzie
- Range Rover Evoque i Land Rover Discovery Sport – nasza opinia
- Range Rover Evoque – dane techniczne
- Land Rover Discovery Sport – dane techniczne
Range Rover Evoque oraz Land Rover Discovery Sport pod technicznym względem są modelami pokrewnymi. Nic dziwnego zatem, że oba pojazdy doczekały się razem takiej samej nowości w gamie silnikowej w postaci hybrydy typu plug-in.
W obu pojazdach rolę benzynowego silnika pełni nowa, 3-cylindrowa jednostka o pojemności 1,5 litra i mocy 200 KM. Z kolei elektryczny silnik dostarcza 109 KM. Oba agregaty produkują łącznie aż 309 KM oraz 540 Nm.
Przeczytaj też:
- Czytaj Auto Świat bez wychodzenia z domu i zyskaj dostęp do archiwum
- Audi Q7 – luksus w wydaniu XXL
- Nowy Hyundai Tucson – jak jeździ pierwsza hybryda w gamie?
W standardowym trybie jazdy – Hybrid automatyka sama określa, kiedy pojazd napędzany jest wyłącznie elektrycznie, a kiedy oba silniki pracują razem oraz w jakim momencie tylna oś nie jest napędzana, a moment obrotowy dociera wyłącznie do przednich kół z aktywnego, benzynowego silnika. W praktyce działa to bardzo dobrze, bowiem włączanie oraz wyłączanie każdego z silników odbywa się wyjątkowo gładko.
Na pochwałę zasługuje w szczególności sposób włączania silnika spalinowego. Dopóki podróżuje się spokojnie, trudno nawet akustycznie rozpoznać jaki tryb jazdy jest wykorzystywany, a tym samym pasażerowie nie wiedzą, który silnik aktualnie działa.
Range Rover Evoque i Land Rover Discovery Sport – wysoki komfort akustyczny
Zarówno Range Rover Evoque, jak i Land Rover Discovery Sport okazują się wyjątkowo ciche, a przy tym podczas jazdy nie odczuwa się nawet najmniejszych wibracji – także w hybrydowym trybie, gdy oba silniki są aktywne. Benzynowa jednostka staje się bardziej słyszalna dopiero w momencie, gdy mocniej wciśnie się pedał gazu. Jednak także wtedy jej hałas nie będzie zbyt natarczywy i nie obniża komfortu podróżowania.
Działanie silnika benzynowego można odczuć w inny sposób (szczególnie gdy na dworze jest zimno). Jeżeli bowiem podróżuje się wyłącznie z wykorzystaniem wyłącznie elektrycznego silnika – bo system wyczuje, ze jest to możliwe lub gdy kierowca wykorzysta tryb EV – system nie dostarcza do kabiny prawie wcale ciepłego powietrza – i to nawet jeżeli ustawi się maksymalną temperaturę. W takiej sytuacji rozwiązaniem jest wykorzystanie trybu Save – priorytetowe działanie silnika benzynowego przy jednoczesnym ładowaniu akumulatorów.
Range Rover Evoque i Land Rover Discovery Sport – do 55 km na prądzie
Przy bateriach napełnionych w 100 proc. oba pojazdy mogą przejechać w trybie elektrycznym 55 km (wg WLTP). Teoretycznie w takim ustawieniu pojazdy mogą rozpędzić się do 135 km/h, ale jest to możliwe tylko w sprzyjających warunkach.
W przypadku obu samochodów dochodzą jeszcze zalety w postaci poręcznego prowadzenia, wysokiego komfortu jazdy oraz dobrej dynamiki. Jeżeli chodzi o jakość wykończenia, to Land Rover Discovery Sport po liftingu zyskał jakość nowego Range Rovera Evoque’a. Tym samym oba pojazdy prezentują się w pełni szlachetnie.
Oczywiście Land Rover Discovery Sport oferuje więcej przestrzeni dla pasażerów i na ich bagaż, ale jednocześnie nie jest tak poręczny w mieście, jak Range Rover Evoque, bo podczas parkowania w lukę trzeba zmieścić dodatkowe 20 centymetrów. Jednak w przypadku modelu Discovery Sport w wersji hybrydowej plug-in auta nie można doposażyć w trzeci rząd siedzeń. Z kolei Evoque zapewnia wystarczającą ilość miejsca dla czterech dorosłych osób.
Zarówno Range Rover Evoque, jak i Land Rover Discovery Sport są już dostępne w Polsce. Za pierwszy model zapłacimy minimum 248 600 zł, natomiast za drugi – od 258 100 zł.
Range Rover Evoque i Land Rover Discovery Sport – nasza opinia
Oba SUV-y zapewniają harmonijną oraz komfortową jazdę, a nowe hybrydy typu plug-in umożliwiają dynamiczną jazdę przy niskim spalaniu, i oczywiście możliwość jazdy w trybie czysto elektrycznym. Dzięki napędowi na cztery koła realizowanemu za pomocą współdziałania silnika benzynowego i elektrycznego pojazdy okazują się bezpieczne w prowadzeniu także w zimę.
Range Rover Evoque – dane techniczne
Pojemność skokowa i rodzaj silnika | 1498, t.benz./R3/12 + elektryczny |
Moc silnika benzynowego | 200 KM |
Moc silnika elektrycznego | 109 KM |
Moc układu hybrydowego | 309 KM |
Moment obrotowy układu hybrydowego | 540 Nm |
Skrzynia biegów | aut. 8 |
Napęd | 4x4 |
Prędkość maksymalna | 213 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 6,4 s |
Średnie spalanie (wg WLTP) | 2,1 l/100 km |
Emisja CO2 | 44 g/km |
Elektryczny zasięg (wg WLTP) | 55 km |
Długość/szerokość/wysokość | 4371/1996/1649 mm |
Masa własna/ładowność | 2157 kg |
Pojemność bagażnika | 591–1383 l |
Cena od | 248 600 zł |
Land Rover Discovery Sport – dane techniczne
Pojemność skokowa i rodzaj silnika | 1498, t.benz./R3/12 + elektryczny |
Moc silnika benzynowego | 200 KM |
Moc silnika elektrycznego | 109 KM |
Moc układu hybrydowego | 309 KM |
Moment obrotowy układu hybrydowego | 540 Nm |
Skrzynia biegów | aut. 8 |
Napęd | 4x4 |
Prędkość maksymalna | 209 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 6,4 s |
Średnie spalanie (wg WLTP) | 2,0 l/100 km |
Emisja CO2 | 44 g/km |
Elektryczny zasięg (wg WLTP) | 55 km |
Długość/szerokość/wysokość | 4597/2069/1727 mm |
Masa własna/ładowność | 2168 kg |
Pojemność bagażnika | 780–1574 l |
Cena od | 258 100 zł |
Galeria zdjęć
Land Rover Discovery Sport 300e – podczas spokojnej jazdy niemal nie słychać benzynowego silnika
Ładowanie z domowego gniazdka trwa około 7 godzin, a przy pomocy wallboxa – 24 minuty
W Discovery Sporcie zastosowano materiały wysokiej jakości i pojawiła się nowa nawigacja
Discovery Sport jako hybryda typu plug-in ma dużo miejsca z tyłu, ale nie można mieć trzeciego rzędu siedzeń
Range Rover Evoque P300e podobnie, jak bliźniaczy model wykorzystuje układ hybrydowy o mocy 309 KM
W Evoque'u obsługa audio i nawigacji wymaga przyzwyczajenia
Wprawdzie jest tu przestronnie, niemniej jednak Evoque zapewnia mniej przestrzeni z tyłu niż Discovery Sport
Oba samochody mają napęd na wszystkie koła