Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Range Rover Evoque i Land Rover Discovery Sport – trzy cylindry z prądem

Range Rover Evoque i Land Rover Discovery Sport – trzy cylindry z prądem

Range Rover Evoque oraz Land Rover Discovery Sport w roku modelowym 2021 doczekają się nowości w gamie silnikowej. Oprócz 48-woltowych, miękkich hybryd (zarówno benzynowych, jak i wysokoprężnych) pod ich maskami zagości hybryda typu plug-in określana mianem P300e. W nowej konfiguracji silnik benzynowy przekazuje moment obrotowy na przednie koła, a elektryczny na tylną oś.

Range Rover Evoque i Land Rover Discovery Sport – 3 cylindry z prądemLand Rover
  • Nowa hybryda typu plug-in instalowana w modelach brytyjskiej marki generuje łącznie 309 KM oraz 540 Nm
  • Oba modele mają napęd na wszystkie koła, przy czym moment obrotowy z benzynowego silnika trafia na przód, a z elektrycznej jednostki – na tył
  • Samochody już są w polskiej ofercie, a ceny hybrydowego Evoque'a zaczynają się od 248 600 zł, natomiast Discovery Sport od 258 100 zł

Range Rover Evoque oraz Land Rover Discovery Sport pod technicznym względem są modelami pokrewnymi. Nic dziwnego zatem, że oba pojazdy doczekały się razem takiej samej nowości w gamie silnikowej w postaci hybrydy typu plug-in.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji