- Renault Austral, testowane przez nas na długim dystansie ma pod maską miękką hybrydę, która generuje 158 KM oraz 270 Nm
- Samochód rozpędza się do setki po 9,7 s, a prędkość maksymalna wynosi 175 km/h
- Średnie spalanie według producenta wynosi około 6,5 l/100 km, natomiast w naszym teście okazało się o około litr wyższe
- Samochód został użyczony przez importera, a po teście zostanie zwrócony
Testowane przez nas Renault Austral to benzynowa, miękka hybryda o mocy 158 KM. Samochód ma napęd na przednie koła, a moment obrotowy dociera do nich za pośrednictwem bezstopniowej przekładni.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoRenault Austral osiąga setkę po 9,7 s, a maksymalnie można nim jechać 175 km/h. Z kolei średnie spalanie według producenta to maksymalnie 6,5 l/100 km. Dotychczasowe pomiary pokazały, że rzeczywiste zużycie paliwa odbiega nieco od tego, co możemy przeczytać w oficjalnych danych fabrycznych, ale dotyczyły one jazdy w specyficznych warunkach, a nie średniego spalania.
Podczas jazdy wyłącznie w mieście samochód potrzebował przeciętnie 8,2 l/100 km. Jeszcze inne spalanie uzyskaliśmy, gdy pojechaliśmy pojazdem na narty, a na dachu był zamontowany boks. Tym razem zapotrzebowanie na benzynę sprawdziliśmy zarówno według komputera (8,2-8,5 l/100 km), jak i po zatankowaniu auta do pełna (8,5-9,1 l/100 km).
Renault Austral – dokładny test spalania
Wreszcie przyszedł czas na sprawdzenie ile Renault Austral pali średnio na ustalonej trasie testowej. Dzięki temu wiemy, nie tylko ile samochód pali na trasie wiodącej zarówno w mieście, jak i poza nim, lecz także dowiedzieliśmy się, jaka różnica jest w rzeczywistym zapotrzebowaniu na benzynę w zestawieniu ze zużyciem podawanym przez producenta.
Po zatankowaniu Renault Australa do pełna test rozpoczęliśmy w mieście, gdzie na wysokość spalania wpływ ma nie tylko wolniejsza lub szybsza jazda, lecz także postoje w korkach.
- Czytaj także: Ford Ranger Raptor. W ujarzmieniu tego drapieżnika pomógł mi terier… Jack Russell Terrier
W takich warunkach samochód spalił średnio 7,1 l/100 km (pomiar według komputera), a zatem znacznie mniej niż podczas wcześniejszego pomiaru. Następny odcinek to jazda autostradą (maks. 140 km/h), trasa pozamiejska (do 90 km/h) i wreszcie podróż drogą ekspresową (do 120 km/h). Na koniec powrót do miasta i ponowne tankowanie.
Renault Austral nie jest paliwożernym SUV-em
Po przejechaniu całej trasy okazało się, że samochód spalił średnio 7,6 l/100 km (pomiar według tankowania). Z kolei komputer pokładowy pokazał zapotrzebowanie na poziomie 7,5 l/100 km, a zatem obie wartości są niemal identyczne.
Te 0,1 litra różnicy to tak naprawdę wartość niezauważalna podczas codziennej jazdy. Tym samym mogliśmy przekonać się, jak dobrze działa komputer pokładowy Renault Australa.
- Czytaj także: Testujemy jedną z 1948 limitowanych sztuk nowego Defendera. Kiedyś na taki kolor malowano sprzęt wojskowy
Uzyskane rzeczywiste spalanie to około litr więcej niż obietnice podawane przez producenta. Zważywszy na masę pojazdu (1464 kg) oraz jego osiągi taką nadwyżkę można zaakceptować. Tym bardziej że średnie spalanie na poziomie 7,5 litra nie jest przesadnie wysokie.
Renault Austral – nasza opinia
Renault Austral okazuje się nie tylko komfortowy, przestronny i praktyczny, lecz także nie potrzebuje nadmiernych ilości paliwa. To prawda, że w rzeczywistości silnik konsumuje więcej benzyny, niż obiecuje producent, ale 7,5 l/100 km to wciąż niewygórowana wartość, jak na SUV-a.
Renault Austral – osiągi
Prędkość maksymalna | 175 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 9,7 s |
Spalanie (WLTP) średnie | 6,5 l/100 km |
Spalanie testowe | 7,6 l/100 km |
Emisja CO2 (WLTP) | 147 g/km |
Teoretyczny zasięg | 850 km |
Średnica zawracania | 11,4 m |
Renault Austral – dane techniczne/cena
Silnik | t.benz. R4/16 |
Pojemność skokowa | 1332 ccm |
Moc maksymalna | 158 KM przy 5250 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy | 270 Nm przy 1800 obr./min |
Napęd/skrzynia biegów | przedni/CVT |
Dł./szer./wys. | 4510/1825/1644 mm |
Rozstaw osi | 2667 mm |
Masa własna | 1464 kg |
Ładowność | 539 kg |
Pojemność zbiornika paliwa | 55 l |
Cena standardowa | 180 900 zł |