Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Testy Testy nowych samochodów

Testy nowych samochodów

Pojeździłem aktualnym numerem 1 w Polsce. Toyota C-HR często mnie zaskakiwała. I raz przeraziła
Testy nowych samochodów

Pojeździłem aktualnym numerem 1 w Polsce. Toyota C-HR często mnie zaskakiwała. I raz przeraziła

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Chińczycy odrabiają lekcje zebrane w Europie. Z BYD-em Atto 2 jest tylko jeden kłopot
Testy nowych samochodów

Chińczycy odrabiają lekcje zebrane w Europie. Z BYD-em Atto 2 jest tylko jeden kłopot

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Nowy Citroen C3 Aircross to jamnik z siedmioma miejscami. Ma wiele argumentów, by go polubić
Testy nowych samochodów

Nowy Citroen C3 Aircross to jamnik z siedmioma miejscami. Ma wiele argumentów, by go polubić

Poszukując nowego, taniego i rodzinnego samochodu, zapewne spojrzymy w stronę salonu Dacii lub chińskich marek. Do tego grona właśnie dołącza Citroen z modelem C3 Aircross. To samochód, który jest wielkości Dacii Duster, może mieć aż siedem miejsc i jest dość ekonomiczny. Co najistotniejsze, jego cena zaczyna się od 82 tys. 800 zł. Sprawdziliśmy go już podczas pierwszych jazd.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Renault Rafale e-Tech 4x4 300 – hybryda Plug-in, prawdziwe "dwa w jednym"? Tak, ale...
Testy nowych samochodów

Renault Rafale e-Tech 4x4 300 – hybryda Plug-in, prawdziwe "dwa w jednym"? Tak, ale...

Hybrydy Plug-in są coraz częściej już tylko nieznacznie droższe od zwykłych hybryd, a idealnym przykładem na potwierdzenie tej tezy jest Renault Rafale: za napęd Plug-in (czyli hybrydę z wtyczkę) dopłacamy tylko 16 tys. zł. To bardzo mało, biorąc pod uwagę możliwość jazdy na prądzie, a także dodatkowe 100 KM mocy oraz napęd na cztery koła zamiast napędu wyłącznie na przednią oś. Hybryda Plug-in ma też inne rzeczy, których brakuje zwykłej hybrydzie, ale ma też wady. Wyjaśniam, jak to działa i czego należy się spodziewać po takim napędzie, co lepiej wybrać.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Spędziłem tydzień z ulubionym autem Polaków, czyli Toyotą Yaris Cross. "Do sprzedania będzie?"
Testy nowych samochodów

Spędziłem tydzień z ulubionym autem Polaków, czyli Toyotą Yaris Cross. "Do sprzedania będzie?"

Toyota Yaris Cross jest niepokonana: w 2024 r. była najczęściej rejestrowanym nowym autem osobowym przez klientów indywidualnych w Polsce. Mało tego, ten jeden niewielki SUV liczbą rejestracji wyprzedził wszystkie modele Renault razem wzięte! Spędziłem tydzień w towarzystwie królowej naszego rynku, aby sprawdzić, za co ją tak Polacy kochają. Poznałem jej sekret, choć czasami wcale nie rozumiałem tej miłości.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Porsche stanęło na rzęsach, żeby obejść normy. Jeździłem 911 GT3 po dużym liftingu
Testy nowych samochodów

Porsche stanęło na rzęsach, żeby obejść normy. Jeździłem 911 GT3 po dużym liftingu

Inżynierowie z Zuffenhausen stanęli na rzęsach, żeby wypuścić poliftingowe Porsche 911 GT3 (992.2) na rynek. Utrzymanie w gamie czterolitrowego, wolnossącego boksera o mocy przekraczającej 500 KM to rzecz spektakularna w dzisiejszym klimacie motoryzacyjnym. Cuda się zdarzają, więc spieszę donieść wam, dlaczego "słabsze i wolniejsze" tak naprawdę oznacza o wiele lepsze.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Flagowy SUV Renault w topowej wersji Plug-in. Sprawdzam, czy jeździ tak dobrze, jak wygląda
Testy nowych samochodów

Flagowy SUV Renault w topowej wersji Plug-in. Sprawdzam, czy jeździ tak dobrze, jak wygląda

Choć jest nieco mniejszy od modelu Espace, to właśnie Renault Rafale jest obecnie okrętem flagowym francuskiej marki. Do testu trafiła najbogatsza i jednocześnie najszybsza wersja Rafale wyposażona w 300-konny napęd Plug-in hybrid. Pierwsze wrażenia? To może nie idealny, ale bardzo dobry i ciekawy samochód, który – na tle konkurencji – oferowany jest w dobrej cenie.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Nowy Citroen jest o 10 tys. zł tańszy i kusi komfortem. To najtańszy kompakt
Testy nowych samochodów

Nowy Citroen jest o 10 tys. zł tańszy i kusi komfortem. To najtańszy kompakt

Francuzi rozwiali wszelkie wątpliwości i obrali kurs przeciwny do większości dzisiejszych producentów. Citroen zaczyna tworzyć i wyceniać samochody tak, by były one nowoczesne i przystępne cenowo. Jednym z pierwszych modeli opracowanych według nowej filozofii tego producenta jest model C4/C4 X, który daje wiele za stosunkowo niewiele.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Duża chińska marka samochodów wchodzi do Polski. Jeździłem tymi samochodami i opowiem wam, czy warto czekać
Testy nowych samochodów

Duża chińska marka samochodów wchodzi do Polski. Jeździłem tymi samochodami i opowiem wam, czy warto czekać

Guanqzhou Automobile Group – w skrócie GAC – wchodzi do Europy. Koncern chce zacząć sprzedaż swoich samochodów w Europie dość zaskakująco: najpierw w Polsce i w Portugalii. I żeby było jasne: to nie jest żaden malutki startup, to firma mająca na koncie miliony wyprodukowanych samochodów różnych klas, z różnymi napędami i w różnym stylu. GAC to producent, który już w 2023 roku pod względem liczby sprzedanych samochodów elektrycznych był trzeci na świecie.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Pojeździłem BMW 550e. Nie przypuszczałem, że jego potężna moc i luksus wystawią mi taki rachunek
Testy nowych samochodów

Pojeździłem BMW 550e. Nie przypuszczałem, że jego potężna moc i luksus wystawią mi taki rachunek

BMW 550e xDrive teoretycznie powinno być niewypałem. Na pozór to taka "przejściówka" — między samochodem spalinowym a elektrycznym, między zwykłą "piątką" a M5, między jedną rewolucją stylistyczną a drugą. Czy przypadkiem nie jest tak, że 550e ze wszystkich tych koncepcji zaciąga jedynie wady? A może przeciwnie, przejmuje wyłącznie najlepsze strony tych uniwersów? Już znam odpowiedź, a ciebie dzieli od niej kilkadziesiąt linijek.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Renault znalazło przepis na udane SUV-y. Jeździłem nowym Symbiozem i mam kilka wniosków
Testy nowych samochodów

Renault znalazło przepis na udane SUV-y. Jeździłem nowym Symbiozem i mam kilka wniosków

Nastała moja kolej na przesiadkę do nowego Symbioza, który trafił do redakcji na nieco dłuższy test. Sprawdziliśmy już dokładnie, jak oszczędny potrafi być nowy SUV Renault w różnych warunkach drogowych, a także, czy nadaje się na daleki wyjazd. W związku z tym postanowiłem podzielić się subiektywnymi spostrzeżeniami powstałymi podczas zwykłej codziennej jazdy po Warszawie.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Jeździłem najtańszym nowym hybrydowym SUV-em w Polsce. Nie uwierzyłbym w jego dwie supermoce, gdybym ich nie odczuł
Testy nowych samochodów

Jeździłem najtańszym nowym hybrydowym SUV-em w Polsce. Nie uwierzyłbym w jego dwie supermoce, gdybym ich nie odczuł

I znów MG szokuje ceną: najnowsza generacja kompaktowego ZS-a to najtańszy nowy hybrydowy SUV w Polsce. Z 7-letnią gwarancją, 197 KM, automatyczną klimatyzacją i skrzynią biegów oraz kamerą cofania w standardzie auto chińskiego producenta kosztuje 98900 zł. Na dodatek kryje dwa ogromne talenty, których w życiu byś się nie domyślił, oglądając samochód z zewnątrz. Auto Świat przetestował go jako pierwszy serwis motoryzacyjny w Polsce.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Kia Sportage miała przejechać 100 tys. km. W połowie musieliśmy zakończyć test. "Niewiarygodny pech"
Testy nowych samochodów

Kia Sportage miała przejechać 100 tys. km. W połowie musieliśmy zakończyć test. "Niewiarygodny pech"

To miał być nasz klasyczny test długodystansowy zakończony 100 tys. km i rozłożeniem na części pierwsze. Niestety Kia Sportage 1.6 CRDi zakończyła próbę po pokonaniu 53 514 km. Dalej nie dało się jechać. Mimo to rozkręciliśmy auto do pierwszej śrubki. Możecie zobaczyć, jak po teście wyglądał koreański SUV.

Pojeździłem najnowszym spalinowym SUV-em BMW. Nie mogłem uwierzyć w odczyt komputera pokładowego
Testy nowych samochodów

Pojeździłem najnowszym spalinowym SUV-em BMW. Nie mogłem uwierzyć w odczyt komputera pokładowego

Każdy dobry samochód ma własny charakter, ale najnowsze BMW X3 ma tych charakterów tyle, że łatwiej policzyć drzewa w puszczy. Oto najistotniejsze: rodzinny SUV, symbol prestiżu i galeria sztuki, bo deska rozdzielcza wygląda jak manifest nowego ruchu awangardy artystycznej. Do tego w trybie Sport BMW X3 M50 xDrive potrafi drapieżnie zaryczeć 398-konnym silnikiem, a w trybie Efficient — tak przyoszczędzić paliwa, że aż trudno uwierzyć w jego dwie tony żywej wagi.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Sprawdziłem Hyundaia i30 kombi. Ma wypaść z oferty, a to wręcz wymarzony rodzinny samochód
Testy nowych samochodów

Sprawdziłem Hyundaia i30 kombi. Ma wypaść z oferty, a to wręcz wymarzony rodzinny samochód

Dni i30 są już policzone. Oczywiście z ekologicznych powodów, bo spalinowy napęd auta bardzo mocno ciąży całemu koncernowi. Tym bardziej dziwi fakt, że Koreańczycy zdecydowali się na kolejny, drugi już lifting modelu. Ale o ile wprowadzone zmiany są tak naprawdę kosmetyczne, to cała konstrukcja nawet dzisiaj potrafi zostawić wielu nowocześniejszych konkurentów może nie daleko, ale jednak z tyłu, o czym mogłem przekonać się podczas testu topowej wersji kompaktowego Hyundaia.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
1300 km z hybrydowym Renault Symbioz. Francuzi stworzyli samochód jak Japończycy
Testy nowych samochodów

1300 km z hybrydowym Renault Symbioz. Francuzi stworzyli samochód jak Japończycy

Dobry samochód rodzinny jest tak naprawdę do wszystkiego. Służy i do codziennego krzątania się po miejskich uliczkach i do przynajmniej kilkusetkilometrowych wycieczek. W każdej z tych ról musi się odnaleźć. Dlatego sprawdziłem, jak nowe Renault Symbioz sprawdza się w dalekich wojażach i przejechałem nim 1300 km podczas wyjazdu w Tatry Słowackie. Dzięki temu przetestowałem go praktycznie w typowym rodzinnym scenariuszu.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Volkswagen Tiguan w hybrydzie Plug-in: pojeździłem i już wiem, czy to się opłaca
Testy nowych samochodów

Volkswagen Tiguan w hybrydzie Plug-in: pojeździłem i już wiem, czy to się opłaca

Nowy Tiguan w wersji Plug-in znacznie poważniej podchodzi do kwestii jazdy na prądzie niż poprzednia hybrydowa wersja tego popularnego SUV-a: baterię ma dwa razy większą i odpowiednio dalej zajedzie na samym prądzie. Powstaje pytanie, na ile opłaca się zainwestować w hybrydę zamiast w zwykły napęd spalinowy, bo w tym przypadku do rozważenia są zarówno istotne zalety, jak i wady spalinowo-elektrycznego Tiguana.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Jeździłem najnowszą Toyotą GR Yaris z automatem – takiego szalonego Yarisa to ja poproszę
Testy nowych samochodów

Jeździłem najnowszą Toyotą GR Yaris z automatem – takiego szalonego Yarisa to ja poproszę

Od aut małych i szybkich, co do zasady wolę duże i wygodne, ale dla Toyoty GR Yaris mógłbym zrobić wyjątek. Dlaczego "maluch" o mocy 280 KM, kosztujący niemal 240 tys. złotych, ma moim zdaniem sens?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Przetestowałem nową Toyotę Camry. Czy warto jeszcze dopłacać do Lexusa?
Testy nowych samochodów

Przetestowałem nową Toyotę Camry. Czy warto jeszcze dopłacać do Lexusa?

Oferta klasycznych sedanów systematycznie maleje, jednak polscy klienci mają do nich słabość, więc Toyota zdecydowała się wprowadzić nową generację Camry na nasz rynek, a np. na niemiecki nie. Samochód zyskał mocniejszy układ hybrydowy oraz lepsze wnętrze niż u poprzednika. Od razu nasuwa się pytanie, czy jest sens kupować starszego i droższego Lexusa ES? Pojeździłem tydzień nową Camry w wersji Executive i nie mam wątpliwości.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Pojeździłem hybrydowym Passatem i policzyłem, czy hybryda Plug-in ma sens
Testy nowych samochodów

Pojeździłem hybrydowym Passatem i policzyłem, czy hybryda Plug-in ma sens

Nowy Volkswagen Passat pod względem wymiarów dogonił Skodę Superb. Nowe niemieckie kombi z Bratysławy oferuje niezwykłą przestronność i w zasadzie niespotykany w tej klasie samochodów komfort jazdy. Napęd hybrydowy w tym samochodzie jest jednak opcją dość dyskusyjną: to idealne rozwiązanie dla pewnej grupy kierowców, ale na pewno nie dla wszystkich.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Niemcy mogą namieszać na rynku. Nowy Opel Grandland to ogromny krok w przód
Testy nowych samochodów

Niemcy mogą namieszać na rynku. Nowy Opel Grandland to ogromny krok w przód

Nowatorskie oświetlenie, jeszcze wygodniejsze fotele z atestem AGR, a do tego przestronne i funkcjonalne wnętrze — to główne atuty nowego Opla Grandlanda. Do atutów niemieckiej nowości można dodać też odczuwalną wysoką jakość wykonania i sensownie skomponowane wyposażenie. Czy to oznacza, że mamy do czynienia z ideałem? Z pewnością nie, ale pierwsze jazdy nowym kompaktowym SUV-em Opla udowodniły, że to ogromny krok w przód w porównaniu z poprzednikiem, ale i wieloma konkurentami.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Jest jak Klasa S, a kosztuje jej ułamek. To wyjątkowo luksusowe auto. Robi świetne wrażenie
Testy nowych samochodów

Jest jak Klasa S, a kosztuje jej ułamek. To wyjątkowo luksusowe auto. Robi świetne wrażenie

Ten samochód często jest określany, jako Klasa S dla rodzin. Mercedes Klasy V to samochód, który służy do przewożenia VIP-ów albo jest luksusowym środkiem transportu dla dużych rodzin. Wielka przestrzeń i duża wygoda jazdy powodują, że to samochód stworzony na dalekie trasy. W dodatku z dwulitrowym dieslem pod maską nie brakuje mu ani mocy, ani ekonomii.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.