Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Testy Testy nowych samochodów

Testy nowych samochodów

Jechałem Mercedesem droższym nawet od Maybacha. Poczułem się ważny, jak nigdy
Testy nowych samochodów

Jechałem Mercedesem droższym nawet od Maybacha. Poczułem się ważny, jak nigdy

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Czy w 2024 r. warto jeszcze kupić diesla? Sprawdziłem Volkswagena Tiguana 2.0 TDI
Testy nowych samochodów

Czy w 2024 r. warto jeszcze kupić diesla? Sprawdziłem Volkswagena Tiguana 2.0 TDI

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Sprawdziłem, ile pali francuska hybryda podczas jazdy w korkach. Czy Renault Symbioz zmieści się w piątce?
Testy nowych samochodów

Sprawdziłem, ile pali francuska hybryda podczas jazdy w korkach. Czy Renault Symbioz zmieści się w piątce?

Renault Symbioz ma napęd hybrydowy o dość specyficznej konstrukcji – ta koncepcja wykorzystywana jest w różnych modelach tej marki, niemniej poszczególne wersje różnią się istotnie. Dość powiedzieć, że jest to hybryda szeregowo-równoległa, w której silnik spalinowy napędza albo tylko koła pojazdu, albo także generator prądu, albo wyłącznie generator, albo po prostu milczy; w mieście auto większą część dystansu pokonuje na prądzie, który sobie co jakiś czas produkuje i przechowuje w akumulatorze o poj. 1,2 kWh. Podobno jest to jeden z najbardziej efektywnych napędów hybrydowych występujących w przyrodzie, ale czy naprawdę? Postanowiłem to sprawdzić.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Nowe Mini – auto inne niż wszystkie. Pojeździłem i dałem się nieraz zaskoczyć
Testy nowych samochodów

Nowe Mini – auto inne niż wszystkie. Pojeździłem i dałem się nieraz zaskoczyć

Nowe mini to oryginał, chyba jeszcze większy oryginał niż starsze wersje tego samochodu. Prawie każdy detal zastosowany we wnętrzu tego auta wyróżnia się na tle konkurencyjnych rozwiązań i zasługuje na komentarz. O tym jednak, czy jest to samochód dla ciebie, decyduje całość – jak to wszystko razem pasuje do siebie i jak pasuje do ciebie. Pojeździłem nowym 5-drzwiowym Mini Cooper S, oddałem go i wciąż nie mogę się nadziwić.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Jeździłem SUV-em, który "nie miał przyszłości". Na szczęście Volvo uchyliło wyrok
Testy nowych samochodów

Jeździłem SUV-em, który "nie miał przyszłości". Na szczęście Volvo uchyliło wyrok

Nowe Volvo XC90 pokazuje, że czasami warto porzucić swoje plany. Szwedzi chcieli zastąpić spalinowego SUV-a elektrycznym EX90, ale jednak postanowili dać mu nowe życie. Klienci mają więc teraz wybór – zmodernizowany klasyk lub ultranowoczesny elektryk. Sprawdziłem w kolebce Volvo, czy przy wyborze dużego rodzinnego SUV-a warto wziąć pod uwagę XC90 po drugim, znacznie głębszym liftingu.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Pokazałem fiordy i łosie naszej długodystansowej Skodzie Kamiq. Jak to zniosła?
Testy nowych samochodów

Pokazałem fiordy i łosie naszej długodystansowej Skodzie Kamiq. Jak to zniosła?

Zbyt długo "kisiliśmy" naszą długodystansową Skodę Kamiq w miastach – czas rzucić jej większe wyzwanie. W ramach swojej tury zapakowałem małego czeskiego SUV-a na prom do Szwecji i zabrałem go na kręte, wąskie i zapewniające spektakularne widoki drogi w zachodniej Norwegii. Oto kilka spostrzeżeń z podróży liczącej przeszło 4600 km.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Porsche Panamera E-Hybrid niby jest idealna, ale z generacji na generację coraz lepsza
Testy nowych samochodów

Porsche Panamera E-Hybrid niby jest idealna, ale z generacji na generację coraz lepsza

Choć Panamera jest pełnoprawnym Porsche, to częściej służy do pokonywania setek kilometrów przez autostrady, niż do urywania tysięcznych sekundy na torze. Wziąłem więc najmocniejszą wersję Turbo E-Hybrid na podróż przez Polskę. Nowy model nie jest rewolucyjny, ale to ewolucja przez duże "E".

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Pięć rzeczy, które w hybrydowej Toyocie Corolli denerwują i pięć, które zapisałem po stronie plusów [Test długodystansowy, cz. III]
Testy nowych samochodów

Pięć rzeczy, które w hybrydowej Toyocie Corolli denerwują i pięć, które zapisałem po stronie plusów [Test długodystansowy, cz. III]

Toyotą Corollą jeżdżę niemal od roku. Autu wybiło już 17 tys. km. Poznałem je do ostatniej śrubki. Podczas długiego testu skrzętnie notowałem jej wady i zalety. Wybrałem po pięć najważniejszych.

Co ma w sobie Toyota C-HR, że tak chętnie jest wybierana? Spojrzałem w zegary i zrozumiałem
Testy nowych samochodów

Co ma w sobie Toyota C-HR, że tak chętnie jest wybierana? Spojrzałem w zegary i zrozumiałem

Druga generacja Toyoty C-HR udowadnia, że Japończycy produkują ładne samochody. Samym wyglądem jednak się nie jeździ, więc dokładnie sprawdziłem spalanie i wygodę codziennego użytkowania 223-konnej wersji PHEV. Czy nowa generacja nieco futurystycznego SUV-a ma szansę na powtórzenie sukcesu poprzednika? Wystarczy spojrzeć w zegary, by zrozumieć, że ma na to twarde argumenty.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Lifting mocno zmienił Nissana Qashqaia. Za tym samochodem będziesz się odwracać
Testy nowych samochodów

Lifting mocno zmienił Nissana Qashqaia. Za tym samochodem będziesz się odwracać

Czy ładne auto może stać się jeszcze ładniejsze? Japończycy za pomocą Nissana Qashqaia po liftingu udowadniają, że może. Zmian jest jednak więcej i są one na tyle istotne, że Qashqai zaczyna ocierać się o klasę premium. Takie są moje wnioski po przetestowaniu wersji hybrydowej.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Jeździłem chińskim rywalem Toyoty RAV4. Omoda 7 chce pokonać japońskiego SUV-a jego własną bronią
Testy nowych samochodów

Jeździłem chińskim rywalem Toyoty RAV4. Omoda 7 chce pokonać japońskiego SUV-a jego własną bronią

Niegdyś Toyota znajdowała się w tym samym miejscu, co dziś chińska Omoda. Naprawdę były takie czasy, kiedy japoński koncern nie cieszył się w Europie powszechną rozpoznawalnością, a firma starała się przebić na rynku, na którym z pozoru nie było już miejsca na kolejną markę. Dziś Toyota to nr 2 w Europie oraz nr 1 w Polsce i teraz to ona musi odpierać ataki na swoją pozycję. Z Omodą 7 może nie być łatwo: jeździłem chińskim rywalem Toyoty RAV4 i poznałem jego argumenty. Są mocne.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Renault Megane GrandCoupe to stary znajomy, który powrócił. I to atrakcyjna propozycja
Testy nowych samochodów

Renault Megane GrandCoupe to stary znajomy, który powrócił. I to atrakcyjna propozycja

Przybył zza światów. Model Megane, na którym już postawiono krzyżyk, jednak pozostał w ofercie Renault i teraz, w momencie chińskiej ofensywy, okazuje się jedną z najlepszych ofert na rynku dla kogoś, kto chce mieć rodzinne, w miarę szybkie i ekonomiczne auto. Choć znamy ten samochód od lat, to zmienił się rynek, a Renault ceną zagrało va banque. Co więc ma do zaoferowania nowe-stare Megane?

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Jeździłem BMW M5 Touring E34. Potem przesiadłem się do nowego M5
Testy nowych samochodów

Jeździłem BMW M5 Touring E34. Potem przesiadłem się do nowego M5

W 1992 r. pojawiło się pierwsze w historii BMW M5 Touring. Touring, czyli kombi. W 2024 r. znowu możesz wybrać praktyczniejszy wariant "M-piątki". Postanowiłem sprawdzić, jak przez 32 lata zmieniła się koncepcja rodzinnego modelu o osiągach sportowego samochodu.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Nowe Audi A5 pokochają nie tylko klienci firmowi. Ten model potrafi oczarować
Testy nowych samochodów

Nowe Audi A5 pokochają nie tylko klienci firmowi. Ten model potrafi oczarować

Audi A5 przeszło diametralną zmianę. Następca modelu A4 stał się znacznie nowocześniejszy, ładniejszy i bardziej ekologiczny (ale nie we wszystkich wersjach silnikowych). Już podczas pierwszych jazd nowy model dał się poznać się z bardzo dobrej strony, chociaż wciąż są elementy, które już na starcie wymagają dopracowania.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Hyundai Kona Hybrid pozostał oryginalny. Stworzono go w jednym celu
Testy nowych samochodów

Hyundai Kona Hybrid pozostał oryginalny. Stworzono go w jednym celu

Druga generacja Hyundaia Kony dalej ma oryginalną stylistykę, trzy warianty napędu i długą gwarancję. Ma także kontynuować ważne zadanie poprzednika – świetną sprzedaż. Sprawdziłem, czy Koreańczycy dalej wiedzą, jak buduje się bestseller.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Widziałem Jeepa Avengera 4xe w wydaniu The North Face. Jest po prostu świetny
Testy nowych samochodów

Widziałem Jeepa Avengera 4xe w wydaniu The North Face. Jest po prostu świetny

Mały Jeep z Polski, model Avenger, doczekał się wersji z napędem 4x4. Z okazji premiery 4xe przygotowano specjalną edycję, która powstała we współpracy z firmą North Face. Czy może być lepsza kooperacja? Po krótkiej prezentacji śmiem wątpić.

Autor Filip Trusz
Filip Trusz
Czy Leapmotor T03 to godny następca Malucha? Tak jeździ nowe auto z Tychów
Testy nowych samochodów

Czy Leapmotor T03 to godny następca Malucha? Tak jeździ nowe auto z Tychów

Koncern Stellantis, do którego należą takie marki jak choćby m.in. Citroen, Peugeot, Fiat, Opel, najwyraźniej szuka sposobu, żeby nie stracić zbyt wiele na postępującej inwazji chińskich producentów aut na europejski rynek. Wygląda na to, że teraz testuje strategię "jeśli nie możesz z nimi wygrać, to się przyłącz". Już wkrótce u wybranych dilerów Stellantis będzie można kupić auta marki Leapmotor. Mogliśmy poznać bliżej model T03, czyli niedrogie, miejskie auto elektryczne, którego montaż zaczął się w fabryce w Tychach.

Przesiadłem się do nowego Kamiqa 1.5 TSI Monte Carlo. Nieco nudna Skoda stała się fajna
Testy nowych samochodów

Przesiadłem się do nowego Kamiqa 1.5 TSI Monte Carlo. Nieco nudna Skoda stała się fajna

Skoda Kamiq gości w naszej redakcji przez kwartał, więc wielu kierowców może ją przetestować w różnych sytuacjach. Ja skupiłem się na ocenie topowej wersji Monte Carlo, która ma dodawać temu niedużemu SUV-owi nieco dynamicznego charakteru.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Na tego Mercedesa każdy może dostać dofinansowanie. Sprawdziłem model EQA po liftingu
Testy nowych samochodów

Na tego Mercedesa każdy może dostać dofinansowanie. Sprawdziłem model EQA po liftingu

Mercedes przeprowadził lifting swoich najmniejszych modeli. Wśród nich znalazł się też model EQA, na którego każdy może dostać spore dofinansowanie. Co więcej, teraz to jeszcze oszczędniejszy samochód. Sprawdziłem, czy po zmianach warto się zainteresować tym modelem.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Nowe BMW M5 krytykują ci, którzy nim nie jeździli. Auto pozytywnie zaskakuje
Testy nowych samochodów

Nowe BMW M5 krytykują ci, którzy nim nie jeździli. Auto pozytywnie zaskakuje

Siódma generacja BMW M5 (G90) jest wyjątkowa pod kilkoma względami: ma rekordowo wysoką moc (727 KM), po raz pierwszy otrzymała napęd hybrydowy, a po 14 latach znowu jest oferowana z nadwoziem kombi. Jednocześnie urosła i mocno przybrała na wadze (ok. 2,5 tony), co stało się tematem do żartów. Jeździłem już nową "M-piątką" w wersji sedan i mam dobre wieści.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Lexus NX Overtrail. Jeździłem nim po wulkanicznych bezdrożach
Testy nowych samochodów

Lexus NX Overtrail. Jeździłem nim po wulkanicznych bezdrożach

Luksusowym Lexusem NX można poruszać się nie tylko po asfaltowych drogach, lecz także po bezdrożach. Pod warunkiem że będzie to najnowsza wersja Overtrail. Mogłem to sprawdzić osobiście i na dodatek w dość egzotycznych okolicznościach, bo na wulkanicznej wyspie Lanzarote – jednej z archipelagu Wysp Kanaryjskich.

Citroen C4 przed faceliftingiem powoli znika z salonów. W tej cenie warto się nim zainteresować
Testy nowych samochodów

Citroen C4 przed faceliftingiem powoli znika z salonów. W tej cenie warto się nim zainteresować

Już niewiele czasu pozostało, by kupić takiego Citroena C4, jakiego widzicie na zdjęciach. To dlatego, że facelifting tego modelu stał się faktem, a to jednocześnie oznacza, że starsze modele będą wyprzedawane w bardzo kuszących cenach. Tylko czy warto jeszcze kupić taki samochód? Sprawdziłem na przykładzie wersji 1.2 o mocy 130 KM.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.