Auto Świat > Używane > Co warto kupić > Siedem kompaktowych kombi, siedem różnych napędów. Porównaliśmy elektryka z: LPG, dieslem, benzyną, hybrydą plug-in, zwykłą i miękką

Siedem kompaktowych kombi, siedem różnych napędów. Porównaliśmy elektryka z: LPG, dieslem, benzyną, hybrydą plug-in, zwykłą i miękką

Dziś (prawie) wszyscy chcą kupować SUV-y. A przecież kompaktowe kombi są takie utalentowane! Do tego występują w różnych konfiguracja i z różnymi napędami – od benzyniaka i diesla, poprzez hybrydy i LPG, a na elektryku kończąc. Który model wybrać i z jakim napędem?

7 kompaktów z różnymi napędami
7 kompaktów z różnymi napędamiŹródło: Auto Świat / Auto Bild
  • Kompaktowe kombi oferują różne konfiguracje i napędy, od benzyny, przez LPG, różne rodzaje hybryd po wersje w pełni elektryczne
  • SUV-y zyskały na popularności kosztem kompaktowych kombi głównie ze względu na modę. Ta moda kosztuje - kompaktowe kombi są tańsze od swoich odpowiedników w wydaniu SUV
  • Kompaktowe kombi są pakowne, wszechstronne i oszczędniejsze od SUV-ów na autostradzie
  • Dla kogo są poszczególne rodzaje napędów? Do porównania wystawiliśmy: klasyczne benzynę oraz diesla, auto na LPG, zwykłą hybrydę, hybrydę plug-in, tzw. miękką hybrydę oraz auto w pełni elektryczne

Wcale nie tak dawno kompaktowe kombi były synonimem wszechstronności, poręczności, praktyczności i pakowności w rozsądnej cenie. I nie mamy tu na myśli zamierzchłych czasów. Przecież jeszcze 10-15 lat temu kompaktowe kombi miały się znakomicie. Co się więc takiego stało? Moda. To jest jedyne i właściwe słowo, a to dlatego, że każda inna racjonalna argumentacja byłaby nie do obrony. Kompaktowe kombi są jak na swoje wymiary wybitnie pakowne, wszechstronne, do tego – we współczesnym wydaniu – wystarczająco przestronne w kabinie, aby pomieścić rodzinę. Na autostradzie, z której zapewne często korzystają fani rodzinnych wycieczek, kombi z tym samym napędem pali odczuwalnie mniej od SUV-a ze względu na mniejszy prześwit podwozia oraz mniejszą powierzchnię czołową całego nadwozia. Zazwyczaj SUV-y mają też większe i szersze koła, potęgujące opory powietrza i toczenia, a do tego są cięższe. Nie ma na co czekać, od słów przechodzimy do czynów i sprawdzimy nie tylko walory użytkowe kompaktowych kombi, ale także efektywność różnorodnych układów napędowych . Przeczytajcie, policzcie i... zastanówcie się, bo to może się opłacić!