Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Używane > Używane kombi do 50 tys. zł. Sprawdziliśmy trzy. Zdecydowany zwycięzca

Używane kombi do 50 tys. zł. Sprawdziliśmy trzy. Zdecydowany zwycięzca

Wybraliśmy trzy popularne kombi z lubianymi silnikami Diesla pod maską. Jeśli nie daliście się porwać modzie na SUV-y, to będą idealnym wyborem jako samochód rodzinny. Które z tych aut zapewnia najlepsze walory użytkowe, jest niezawodne i niedrogie w użytkowaniu? Pod lupę wzięliśmy Forda Focusa, Hyundaia i30 i Renault Megane. Wszystkie powinny się zmieścić w założonym budżecie w dobrym stanie.

Ford Focus, Hyundai i30 i Renault Megane – porównanieŹródło: Auto Świat / Archiwum
  • Wybraliśmy trzy różne kombi. Kompaktowy Ford to atrakcyjne ceny i koszty naprawy, Renault Megane – styl oraz zaawansowana technika, a Hyundai i30 – dostaje plusa za praktyczność i trwałość
  • Kompaktowe kombi z dieslem? Od razu powinna się zapalić lampka ostrzegawcza. Takie samochody uwielbiają floty. Dwa razy sprawdźcie, czy upatrzony egzemplarz przypadkiem nie ma skręconego przebiegu. To się wciąż zdarza
  • Jeśli podróżujecie z kompletem pasażerów na pokładzie, największy bagażnik ma Hyundai i30, nieco mniejszy – Renault Megane, a najmniejszy – Ford Focus
  • Więcej podobnych zestawień znajdziesz w naszym oddzielnym dziale

Mimo szaleństwa na punkcie crossoverów i SUV-ów nie możemy zapominać, że na rynku wtórnym wciąż znajduje się dużo dobrych kombi, które pod względem praktyczności jak najbardziej dają radę. Nie odstraszają też ceną. W ostatnim czasie dużym popytem cieszą się kilkuletnie egzemplarze. Choćby takie, jak nasi bohaterowie. Do walki stają popularne kompakty: Ford Focus, Hyundai i30 i Renault Megane. Wszystkie w wieku pięciu lat, w praktycznych wersjach kombi, z ok. 130-konnymi dieslami. I choć silniki wysokoprężne w ostatnich latach straciły na atrakcyjności, obecnie, wobec wysokich cen paliw, mogą powrócić do łask. Przynajmniej na jakiś czas. Które z porównywanych aut okaże się największe, najtrwalsze, najoszczędniejsze, a także najtańsze w eksploatacji?

Przeczytaj także: Używany samochód z 1.2 PureTech - opinie, awarie, ceny. Da się kupić dobre auto?

Jakie kombi do 50 tys. zł? Zaczynamy od Forda Focusa

Zacznijmy od Focusa. Trzecia generacja modelu zadebiutowała w 2010 r. i 4 lata później (na rok modelowy 2015) auto przeszło kurację odmładzającą. Wersję tę rozpoznacie po charakterystycznym grillu, którego kształt przypomina te stosowane w Astonach Martinach. Zresztą oprócz zmian wizualnych przy okazji modernizacji wprowadzono m.in. nowe systemy asystujące. Nieco później bazowy turbodiesel 1.6 8V TDCi został zastąpiony wersją 1.5 8V TDCi.