• Volvo XC90 II generacji produkowane jest od 2015 r. Pod maską znajdziecie tylko silniki… dwulitrowe, R4 (benzynowe, wysokoprężne oraz plug-in)
  • Na rynek europejski silniki oraz całe auta produkowane są – co Volvo podkreśla – tylko w Szwecji
  • Jak na rynek wtórny cena (od 129 000 zł) może szokować, ale nie zapominajmy o klasie auta i cenach w salonach
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onetu

Przez lata kolejne modele Volvo wyrobiły marce opinię producenta samochodów bardzo mocnych, nieco topornie zbudowanych, ale trwałych i bezpiecznych. Volvo XC90 II w wielu kwestiach jest zupełnie inne – swoje zalety opiera na najnowocześniejszych rozwiązaniach technicznych. Grubą blachę zastąpiono stalą borową, duże jednostki napędowe ustąpiły miejsca… czterocylindrowym dwulitrówkom! Wystarczy przypomnieć, że poprzednik w ogóle nie miał jednostki R4, bazował na R5, R6 i V8… Ale technika robi swoje: Volvo XC90 jest obszerne, komfortowe, dynamiczne i bezpieczne. Warto jednak zadać sobie pytanie: czy również trwałość pozostała legendarna? Z tym bywa, niestety, różnie, usterek nie brakuje.

Koszty zostawmy na później, przyjrzyjmy się samemu autu. Duże SUV-y były popularne na początku XXI wieku, jednak mniejsze modele zaczęły stopniowo opanowywać rynek. Może coś o tym powiedzieć samo Volvo – w końcu to XC40 jest hitem sprzedażowym firmy w Europie (124 tys. szt. w 2021 r.), a Volvo XC60 zajmuje honorowe drugie miejsce (74 tys. egzemplarzy). Volvo XC90 z wynikiem 29 tys. aut wydaje się marginesem. Nie zapominajmy jednak, że to liczby z rynku europejskiego, a Volvo XC90 świetnie sprzedaje się np. w USA (były plany otwarcia fabryki za oceanem, ale się nie powiodły). Poza tym to również prestiż i… całkiem dobre pieniądze, bo nie brakuje egzemplarzy, za które w salonie kasowano po 500-600 tys. zł!