— Północny wylot i wjazd do Warszawy. To odwieczne wąskie gardło i wielogodzinne korki dla wszystkich mieszkających w miejscowościach podwarszawskich, codziennie dojeżdżających do pracy, ruchu tranzytowego i miejskiego — powiedział Tomasz Żuchowski, p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad. Możliwe, że już w najbliższych latach ta sytuacja ulegnie diametralnej zmianie.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoGDDKiA szuka chętnego, który zaprojektuje północny wlot S7 do stolicy
Wypowiedź szefa Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) jest nawiązaniem do rozpoczęcia prac, które mają zakończyć się budową i oddaniem do ruchu ostatniego odcinka drogi krajowej DK7. Na początek GDDKiA szuka wykonawcy, który zaprojektuje nowy przebieg 12,9-kilometrowego fragmentu docelowej drogi ekspresowej pomiędzy Kiełpinem a trasą Armii Krajowej (droga S8) w Warszawie.
Generalna dyrekcja przekazała już do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenie o zamówieniu rozpoczynające postępowanie przetargowe. Zadaniem zwycięzcy przetargu będzie opracowanie projektu budowlanego i uzyskanie niezbędnych decyzji dla budowy drogi ekspresowej S7. Termin składania ofert wyznaczono na 20 listopada br., a umowa — w przypadku braku odwołań — ma zostać podpisana w I kwartale 2024 r.
Droga S7: wykonawca zbuduje dwa tunele i cztery węzły
Przyszła droga ekspresowa S7 będzie miała dwie jezdnie z trzema pasami ruchu na każdej z nich, a w niektórych miejscach nawet cztery. Ponadto zostaną wybudowane dwa tunele — na Bielanach o długości ok. 1 km oraz na Bemowie o długości ok. 1,1 km — a także cztery węzły: Łomianki, Warszawa Wólka Węglowa, Warszawa Chomiczówka i Warszawa Północ, gdzie S7 połączy się z trasą Armii Krajowej S8. Oprócz tego powstaną m.in. wiadukty, przejścia podziemne i kładki pieszo-rowerowe.
- Przeczytaj także: Via Carpatia zyska kolejne kilometry. Ruszają prace przy budowie nowych odcinków drogi S19 [MAPY]
GDDKiA wyjaśnia, że do prac budowlanych będzie można przystąpić po opracowaniu dokumentacji projektowej i uzyskaniu zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Ich wykonawca zostanie wybrany w oddzielnym przetargu.
Kierowcy mają już do dyspozycji 275 km drogi ekspresowej od węzła Gdańsk Południe do Płońska. Z dalszych 57 km trasy do Warszawy w realizacji jest odcinek Płońsk – Czosnów. Kierowcy z 35 kilometrów będą mogli korzystać w 2025 r. — informuje GDDKiA.