Podczas kupowania samochodu sprawdzamy przede wszystkim jego cenę, wyposażenie, osiągi, a wśród nich niebagatelną rolę pełni jak najniższe zużycie paliwa. Przecież to ono, obok ubezpieczenia czy cen przeglądów, wpływa na koszty eksploatacji pojazdu.
Są jednak samochody, przy wyborze których zużycie paliwa nie ma dla ich kierowców żadnego znaczenia, choć jednocześnie każdy z tych modeli należy do najbardziej paliwożernych aut na świecie. W ich przypadku wysokie spalanie generują silniki o potężnej mocy zapewniającej wspaniałe osiągi, a także duża masa.
W naszej galerii znajdziecie 10 modeli, które należą do tych najbardziej zachłannych na benzynę.
Galeria zdjęć
Maserati MC20 to nowość z 2020 roku, która napędzana jest centralnie umieszczonym silnikiem V6 o mocy 630 KM. To pozwala na rozpędzenie pojazdu do setki w 2,9 s, a maksymalnie można jechać ponad 325 km/h.
Maserati MC20 ma charakterystyczne, otwierane do góry drzwi. Dostaje się nimi do wnętrza wykończonego włóknem węglowym. Samochód kosztujący 260 tys. euro pali średnio 14,8 l/100 km.
Ferrari 812 Superfast w ofercie jest od 2017 roku, a do jego napędu wykorzystano silnik V12 o mocy 800 KM. Napęd na tylne koła przekazywany jest za pomocą 7-stopniowej, dwusprzęgłowej skrzyni.
Ferrari 812 Superfast do serki rozpędza się w 2,9 s, a jego szybkość maksymalna to 340 km/h. Samochód pali średnio 14,9 l/100 km, a jego cena wynosi minimum 397 649 euro
Ferrari GTC4 Lusso w sprzedaży jest od 2016 roku. Samochód ma napęd na wszystkie koła i mogą nim podróżować 4 osoby. W mocniejszej wersji z silnikiem V12 o mocy 690 KM pojazd wycofano już z oferty.
Ferrari GTC4 Lusso w topowej odmianie rozpędza się do setki po 3,4 s, a maksymalnie można autem jechać 335 km/h. Średnie zużycie paliwa tego modelu to 15 l/100 km.
Rolls-Royce Cullinan w mocniejszej wersji z silnikiem V12 biturbo o mocy 600 KM sprzedawany jest od listopada 2019 roku. Dzięki tej jednostce samochód rozpędza się do 100 km/h w 4,9 s, a elektronicznie ograniczona prędkość to 250 km/h.
Rolls-Royce Cullinan to pierwszy SUV w historii brytyjskiej marki. Luksusowy model zużywa średnio 15,1 l/100 km.
Dodge Charger SRT Hellcat w ofercie jest od 2014 roku. Silnik V8 HEMI o mocy 717 KM pozwala rozpędzić auto do 100 km/h po 3,7 s, a prędkość maksymalna pojazdu wynosi 320 km/h.
Dodge Charger SRT Hellcat ma w standardzie 8-stopniową, automatyczną skrzynię, która dostarcza moment obrotowy do tylnych kół. Średnie spalanie tego sportowego sedana to 15,4 l/100 km.
Mercedes-AMG G 63 to topowa wersja modelu, który w sprzedaży jest od 2018 roku. Pod maską tego terenowego monstrum pracuje 4-litrowe V8 biturbo o mocy 585 KM. Samochód osiąga setkę po 4,5 s, a maksymalna prędkość to 220 km/h.
Mercedes-AMG G 63 kosztuje w Polsce 776 300 zł, a średnie zużycie paliwa tego pojazdu wynosi 15,5 l/100 km.
Toyota Sequoia to potężny japoński SUV, który nie jest oferowany na naszym rynku. Od 2008 roku oferowana jest druga generacja pojazdu, która pod maską ma wyłącznie silniki V8. W topowej wersji jest to jednostka o pojemności 5,7 l i mocy 386 KM.
Toyota Sequoia z topowym silnikiem rozpędza się do 100 km/h po 6,7 s, a maksymalna prędkość to 180 km/h. Standardowo moment obrotowy dostarczany jest do tylnych kół za pomocą 6-stopniowej, automatycznej skrzyni, ale w opcji jest napęd 4x4. Średnie zużycie paliwa pojazdu to 15,7 l/100 km.
Rolls-Royce Ghost drugiej generacji to nowość z 2020 roku. Do napędu luksusowej limuzyny wykorzystano podwójnie doładowany silnik V12 o mocy 571 KM i momencie obrotowym wynoszącym 850 Nm.
Rolls-Royce Ghost ma napęd na wszystkie koła, do setki rozpędza się po 4,8 s, a ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna to 250 km/h. średnie zapotrzebowanie na benzynę wynosi 15,7 l/100 km.
Dodge Durango SRT w ofercie jest od 2018 roku i dzięki silnikowi o mocy 482 KM jest obecnie najmocniejszą wersją amerykańskiego modelu. W 2021 roku pojawi się odmiana Hellcat o mocy 720 KM (przyspieszenie do setki po 3,6 s i prędkość maksymalna 290 km/h).
Dodge Durango SRT dzięki 482-konnej jednostce rozpędza się do 100 km/h po 4,5 s, a maksymalna prędkość to 250 km/h. Silnik V8 HEMI współpracuje z 8-stopniową, automatyczną skrzynią, a moment obrotowy dostarczany jest do wszystkich kół. Średnie zużycie paliwa tego modelu to 16,7 l/100 km.
Bugatti Chiron Super Sport 300+ pojawi się w 2021 roku i będzie miało silnik generujący aż 1600 KM! Wrażenie robi również prędkość do jakiej udało się rozpędzić ten samochód – 490 km/h!
Bugatti Chiron Super Sport 300+ podobnie, jak bazowa odmiana i Chiron Pur Sport o mocy 1500 KM ma w czeluściach nadwozia 16-cylindrowy silnik. Moment obrotowy przekazywany jest na wszystkie koła za pomocą dwusprzęgłowej, 7-stopniowej skrzyni. Średnie zużycie paliwa tego modelu to 23,5 l/100 km. W mieście samochód konsumuje 36,7 l, a na trasie 15,8 l/100 km.