Nowa Skoda Superb zadebiutowała w polskich salonach już na początku stycznia, ale w bardzo okrojonej ofercie. Początkowo Czesi otworzyli zamówienia tylko na rodzinne kombi z napędem na przód. Do wyboru były dwa silniki (150-konny benzyniak 1.5 TSI z układem miękkiej hybrydy lub 150-konny diesel 2.0 TDI) i dwie droższe wersje wyposażenia (Selection oraz Laurin&Klement). Teraz próg wejścia jest niższy, a gama niemal kompletna. Jakich odmian jeszcze brakuje?
Nowa Skoda Superb z nowym cennikiem w Polsce. Co ma "w podstawie"?
Było 175 tys. 850 zł, jest 149 tys. 900 zł – tyle kosztuje teraz w Polsce najtańsza Skoda Superb. To liftback ze 150-konną jednostką 1.5 TSI mHEV i napędem na przód. Podstawowa odmiana Essence dostępna jest w obu wersjach nadwoziowych i trzech silnikowych. Co znajdziemy na jej pokładzie? Chociażby 7-biegową przekładnię DSG, bo w żadnym nowym Superbie nie dostaniemy już manualnej skrzyni biegów.
Jeśli chodzi o wyposażenie standardowe, możemy liczyć m.in. na:
- dwustrefową automatyczną klimatyzację,
- system multimedialny z 10-calowym ekranem,
- 10-calowy zestaw cyfrowych wskaźników,
- podgrzewane przednie fotele,
- elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne;
- elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu,
- reflektory Full LED,
- 16-calowe alufelgi,
- czujniki parkowania z tyłu i kamerę cofania,
- system Front Assist, asystenta pasa ruchu i rozpoznawanie znaków.
Nowa Skoda Superb Liftback debiutuje w Polsce. Oto jej ceny
Skoda Superb w trójbryłowej odmianie, ale z klapą otwieraną wraz z tylną szybą z pewnością będzie chętniej wybierana jako auto służbowe przez różnego rodzaju instytucje i firmy w Polsce. "Prezesowski" wariant dostępny jest w trzech wersjach wyposażenia i trzech silnikowych.
Essence | Selection | Laurin&Klement | |
---|---|---|---|
1.5 TSI mHEV 150 KM | 149 900 zł | 168 850 zł | 198 850 zł |
2.0 TDI 150 KM | 166 950 zł | 185 900 zł | 215 900 zł |
2.0 TDI 193 KM 4x4 | 183 950 zł | 202 900 zł | 232 900 zł |
Ceny oferowanego dotychczas w Polsce kombi się nie zmieniły. Gama praktycznego wariantu nadwoziowego wzbogaciła się jednak o podstawową odmianę Essence (ceny od 156 tys. 900 zł) i 193-konny silnik 2.0 TDI oferowany z napędem 4x4 (dostępny od 190 tys. 950 zł).
Czego zatem nam jeszcze brakuje? W późniejszym czasie Czesi dorzucą do oferty 204-konną hybrydę plug-in (tylko w kombi) i topowy 265-konny silnik benzynowy 2.0 TSI z napędem 4x4. Według wcześniejszych zapowiedzi w ofercie powinien pojawić się jeszcze 204-konny benzyniak 2.0 TSI z napędem na przód. Wtedy będzie już komplet.