Auto Świat Wiadomości Aktualności Szokująco tania Skoda Kylaq miałaby u nas wzięcie. Mogłaby godnie zastąpić Citigo

Szokująco tania Skoda Kylaq miałaby u nas wzięcie. Mogłaby godnie zastąpić Citigo

Tak taniego SUV-a Czesi jeszcze nie mieli. Skoda Kylaq kosztuje grosze, a mimo to nie wygląda na auto budżetowe. Najmniejszy podwyższony model Czechów mierzy niespełna cztery metry długości, ale ma aż 360-litrowy bagażnik i 115-konny silnik. Gdzie wady?

Skoda Kylaq to najtańszy SUV w historii Czechów
Zobacz galerię (6)
Skoda
Skoda Kylaq to najtańszy SUV w historii Czechów
  • Skoda Kylaq to niezwykle tani i zaskakująco ładny SUV o długości niespełna 4 m
  • Na rynku indyjskim cennik Kylaqa otwiera kwota odpowiadająca... 38 tys. zł!
  • Mała Skoda ma 115-konny silnik. Rozpędza się do 188 km na godz., a "setkę" osiąga w 10,5 s

Skoda Kylaq mogłaby być nowym europejskim hitem. Tanie, zwinne i ładne autko segmentu A stylizowane na SUV-a miałoby u nas ogromne wzięcie, ale niestety obejdziemy się smakiem. Miejski maluch to model opracowany z myślą o rynku indyjskim, na którym kosztuje w przeliczeniu... niecałe 38 tys. zł!

Malutka Skoda Kylaq w zgrabny sposób udaje SUV-a

Uterenowienie typowego mieszczucha to pomysł wcale nie taki nowy. Nawet na Starym Kontynencie mamy jeszcze kilku reprezentantów tego segmentu. Opracowana na platformie MQB-A0-IN Skoda Kylaq mogłaby u nas konkurować z Toyotą Aygo X, Fiatem Pandą Cross czy Suzuki Ignis.

Szanse na włącznie auta do europejskiej oferty są niestety marne. Kylaq jest trzecim pojazdem opracowanym przez Skodę specjalnie na rynek indyjski – dołączy do zaprojektowanych i produkowanych w Indiach modeli Slavia (Volkswagen Polo sedan w przebraniu) oraz Kushaq (Volkswagen T-Cross zaadaptowany na potrzeby Skody).

Skoda Kylaq
Skoda KylaqSkoda

Skoda Kylaq mogłaby być godnym następcą Citigo

Czy taki samochód miałby sens w Europie? To pytanie retoryczne. Poprzedni mikrus Skody, czyli model Citigo, cieszył się ogromnym zainteresowaniem. Nic dziwnego – był tani, przestronny jak na segment A i wystarczająco dynamiczny. Swego czasu był jednym z najczęściej wybieranych aut przez małych przedsiębiorców.

Skoda Kylaq
Skoda KylaqSkoda

Skoda Kylaq mogłaby nawet przebić wyniki sprzedażowe Citigo, bo tanich samochodów jest dziś na rynku jak na lekarstwo. Co więcej, czeskiemu mikro-SUV-owi nie brakuje atutów. Pierwszy to oczywiście modny dziś uterenowiony wygląd, ale do tej listy trzeba też dopisać silnik 1.0 TSI generujący aż 115 KM i 178 Nm (w aucie tej wielkości to już sporo), opcjonalny automat, spory bagażnik (360 l), 25 systemów bezpieczeństwa (w tym sześć poduszek powietrznych) i LED-owe oświetlenie czy bezprzewodową łączność Apple CarPlay/Android Auto. Murowany hit!

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków