Auto Świat Wiadomości Aktualności Hity Volkswagena z targów IAA Transportation 2022. Nietypowe wersje Amaroka i ID.Buzza

Hity Volkswagena z targów IAA Transportation 2022. Nietypowe wersje Amaroka i ID.Buzza

Firma Volkswagen Samochody Dostawcze zaprezentowała na targach IAA Transportation nowego Volkswagena Amaroka i kilka nietypowych wariantów elektrycznego "Bulika", czyli modelu ID.Buzz. Obejrzałem je, wsiadłem do nich i sprawdziłem, co zaoferują klientom zainteresowanym pojazdami użytkowymi.

Nowy Volkswagen Amarok na targach IAA TransportationŻródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek

"Świeżynką" w użytkowej gamie niemieckiego producenta jest nowy Volkswagen Amarok, który zadebiutował niecałe trzy miesiące temu, ale to Volkswagen ID. Buzz Cargo został niekwestionowanym królem tegorocznej edycji targów w Hanowerze. Na salonie IAA Transportation było wprost zatrzęsienie nietypowych wersji nowego wcielenia kultowego "Bulika" i to nie tylko na stoisku marki z Wolfsburga.

Volkswagen ID. Buzz przerobiony na mobilną kawiarnię
Volkswagen ID. Buzz przerobiony na mobilną kawiarnięŻródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek

Volkswagen pokazał "elektryki" i... diesle

Sympatyczny z wyglądu elektryczny dostawczak okazał się wdzięczną platformą do modyfikacji także dla firm oferujących własne rodzaje zabudowy, dlatego na targach Volkswagen ID. Buzz Cargo pojawił się nawet jako... wywrotka! Ale były też ambulans czy mobilna kawiarnia. Czy to dziwne? Niezupełnie, jeśli spojrzeć na transformację całej branży transportowej.

Dzisiaj sektor skupia się na rozwiązanych neutralnych (lub mniej szkodliwych) dla klimatu, czyli głównie na prądzie i wodorze. To dlatego marka Volkswagen Samochody Dostawcze chce, by w 2030 r. jej flota składała się w 55 proc. z "elektryków". Mimo to na rynku wciąż jest jeszcze miejsce na auta z klasycznymi jednostkami wysokoprężnymi, co pokazuje najnowszy Volkswagen Amarok z dieslem 3.0 V6 pod maską. Tu nie ma w planach żadnej hybrydy.

Nowy Volkswagen Amarok nie ulegnie elektryfikacji
Nowy Volkswagen Amarok nie ulegnie elektryfikacjiŻródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek

Nowy Volkswagen Amarok – tylko jeden silnik w Polsce

3-litrowa jednostka wysokoprężna o sześciu cylindrach generuje 241 KM i jest jedynym motorem, który będzie dostępny w naszym kraju. Zresztą klient będzie mógł się zdecydować tylko na poziom wyposażenia niemieckiego pikapa, bo wyboru nie będzie też w przypadku napędu i skrzyni biegów. Volkswagen Amarok do Polski będzie docierać tylko z 10-biegowym automatem i stałym napędem 4x4.

To może da się wybrać chociaż nadwozie? Nic podobnego! Podwójna, 5-osobowa kabina jest obowiązkowa. Magda Piekarczyk, polska przedstawicielka marki Volkswagen Samochody Dostawcze, tłumaczy skąpą ofertę preferencjami polskich klientów. I rzeczywiście poprzednik był wybierany niemal tylko w takiej konfiguracji – sprzedaż pikapa z mniejszą kabiną czy ze słabszymi silnikami była marginalna.

Kokpit nowego Volkswagena Amaroka
Kokpit nowego Volkswagena AmarokaŻródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek

Zamówienia na nowego Volkswagena Amaroka będą przyjmowane na przełomie lat 2022 i 2023, a pierwsze auta trafią do klientów w drugiej połowie przyszłego roku. A co z ID. Buzzem Cargo? Samochód można zamawiać od końca maja br. Niestety, na razie też tylko w jednej wersji silnikowej. Mieliśmy już okazję jeździć nim w Kopenhadze, więc tym razem zapraszamy tylko do obejrzenia galerii.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków