Firma Volkswagen Samochody Dostawcze zaprezentowała na targach IAA Transportation nowego Volkswagena Amaroka i kilka nietypowych wariantów elektrycznego "Bulika", czyli modelu ID.Buzz. Obejrzałem je, wsiadłem do nich i sprawdziłem, co zaoferują klientom zainteresowanym pojazdami użytkowymi.
"Świeżynką" w użytkowej gamie niemieckiego producenta jest nowy Volkswagen Amarok, który zadebiutował niecałe trzy miesiące temu, ale to Volkswagen ID. Buzz Cargo został niekwestionowanym królem tegorocznej edycji targów w Hanowerze. Na salonie IAA Transportation było wprost zatrzęsienie nietypowych wersji nowego wcielenia kultowego "Bulika" i to nie tylko na stoisku marki z Wolfsburga.
Volkswagen ID. Buzz przerobiony na mobilną kawiarnięŻródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
Volkswagen pokazał "elektryki" i... diesle
Sympatyczny z wyglądu elektryczny dostawczak okazał się wdzięczną platformą do modyfikacji także dla firm oferujących własne rodzaje zabudowy, dlatego na targach Volkswagen ID. Buzz Cargo pojawił się nawet jako... wywrotka! Ale były też ambulans czy mobilna kawiarnia. Czy to dziwne? Niezupełnie, jeśli spojrzeć na transformację całej branży transportowej.
Dzisiaj sektor skupia się na rozwiązanych neutralnych (lub mniej szkodliwych) dla klimatu, czyli głównie na prądzie i wodorze. To dlatego marka Volkswagen Samochody Dostawcze chce, by w 2030 r. jej flota składała się w 55 proc. z "elektryków". Mimo to na rynku wciąż jest jeszcze miejsce na auta z klasycznymi jednostkami wysokoprężnymi, co pokazuje najnowszy Volkswagen Amarok z dieslem 3.0 V6 pod maską. Tu nie ma w planach żadnej hybrydy.
Nowy Volkswagen Amarok nie ulegnie elektryfikacjiŻródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
Nowy Volkswagen Amarok – tylko jeden silnik w Polsce
3-litrowa jednostka wysokoprężna o sześciu cylindrach generuje 241 KM i jest jedynym motorem, który będzie dostępny w naszym kraju. Zresztą klient będzie mógł się zdecydować tylko na poziom wyposażenia niemieckiego pikapa, bo wyboru nie będzie też w przypadku napędu i skrzyni biegów. Volkswagen Amarok do Polski będzie docierać tylko z 10-biegowym automatem i stałym napędem 4x4.
To może da się wybrać chociaż nadwozie? Nic podobnego! Podwójna, 5-osobowa kabina jest obowiązkowa. Magda Piekarczyk, polska przedstawicielka marki Volkswagen Samochody Dostawcze, tłumaczy skąpą ofertę preferencjami polskich klientów. I rzeczywiście poprzednik był wybierany niemal tylko w takiej konfiguracji – sprzedaż pikapa z mniejszą kabiną czy ze słabszymi silnikami była marginalna.
Kokpit nowego Volkswagena AmarokaŻródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
Zamówienia na nowego Volkswagena Amaroka będą przyjmowane na przełomie lat 2022 i 2023, a pierwsze auta trafią do klientów w drugiej połowie przyszłego roku. A co z ID. Buzzem Cargo? Samochód można zamawiać od końca maja br. Niestety, na razie też tylko w jednej wersji silnikowej. Mieliśmy już okazję jeździć nim w Kopenhadze, więc tym razem zapraszamy tylko do obejrzenia galerii.
Galeria zdjęć
1/26 Ambulans na bazie Volkswagena ID. Buzz.
1/26
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
2/26 Ambulans na bazie Volkswagena ID. Buzz.
2/26
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
3/26 Volkswagen ID. Buzz jako... wywrotka.
3/26
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
4/26 Ten Volkswagen ID. Buzz potrafi zaparzyć kawę.
4/26
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
5/26 A to Volkswagen ID. Buzz z czarnymi zderzakami.
5/26
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
6/26 Volkswagen ID. Buzz z kontenerem? Proszę bardzo!
6/26
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
7/26 Tak, tej wersji trochę brakuje uroku oryginału.
7/26
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
8/26 Ambulans na bazie nowego Amaroka.
8/26
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
9/26 Amarok-ambulans i Amarok w tańszej wersji.
9/26
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
10/26 Z tej perspektywy Amaroka łatwo pomylić z poprzednikiem.
10/26
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
11/26 Nowy Volkswagen Amarok PanAmericana.
11/26
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
12/26 Nowy Volkswagen Amarok PanAmericana.
12/26
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
13/26 Nowy Volkswagen Amarok PanAmericana.
13/26
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
14/26 Napęd 4Motion w Polsce będzie standardem.
14/26
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
15/26 U nas nie będzie za to manualnej skrzyni biegów.
15/26
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
16/26 W standardzie będzie też 12-calowy (zamiast 10-calowego) "tablet".
16/26
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
17/26 Kokpit Volkswagena Amaroka.
17/26
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
18/26 Multivan "w budyniu"? W Niemczech może być częstym widokiem.
18/26
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
19/26 "Sportowy" Volkswagen Multivan Edition.
19/26
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
20/26 Nowy Volkswagen Amarok Aventura.
20/26
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
21/26 Nowy Volkswagen Amarok Aventura.
21/26
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
22/26 Nowy Volkswagen Amarok Aventura.
22/26
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
23/26 Nowy Volkswagen Amarok Aventura.
23/26
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
24/26 Nowy Volkswagen Amarok Aventura.
24/26
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
25/26 Nowy Volkswagen Amarok Aventura.
25/26
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
26/26 Nowy Volkswagen Amarok Aventura.
26/26
Żródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.