Chińska ofensywa trwa w najlepsze, nie dziwi więc nas, że na polskim rynku powoli pojawiają się marki dostępne w innych europejskich krajach. Nowe albo... stare, bo swego czasu auta grupy MG Rover nie były rzadkością na naszych drogach. Po bankructwie Brytyjczyków w 2006 r. interes trafił w ręce chińskiego koncernu SAIC Motor, który początkowo wytwarzał nowe MG tylko na lokalny rynek. Teraz to się zmienia i MG Motor znowu chce podbić Europę.

MG Motor oficjalnie wchodzi do Polski. W Europie już bryluje

O zaplanowanym na czwarty kwartał debiucie firmy MG Motor poinformował IBRM Samar. Chińczycy już od kilku lat oferują swoje auta m.in. w Wielkiej Brytanii, Niemczech czy we Włoszech. Obecnie MG jest liderem wśród chińskich firm w Europie i wyprzedza nawet takie marki jak Mazda (!), Mini, Suzuki czy Cupra, mając 1,6-procentowy udział w rynku (dane firmy Dataforce).

MG HS to europejski bestseller ex-brytyjskiej marki Foto: MG
MG HS to europejski bestseller ex-brytyjskiej marki

Gama dostępnych modeli różni się w zależności od kraju, bo jest dostosowywana do lokalnych wymagań. Nie wszędzie dostępne są np. pojazdy spalinowe. Mimo to MG Motor w pierwszej połowie 2023 r. sprzedało na Starym Kontynencie 104 tys. 293 samochody. Najwięcej klientów zamówiło auta tej marki w Wielkiej Brytanii, co nie jest dużym zaskoczeniem. Napędzani nostalgią Polacy pewnie też skusiliby się na chińskie Polonezy i Maluchy.

MG Motor także w Polsce. Jakie samochody zaoferuje?

Firma MG Motor produkuje dziś głównie SUV-y i crossovery, ale w ofercie ma też sedany, kombi i małego hatchbacka. Co przywiezie do Polski? Nie spodziewamy się aut trójbryłowych (MG5, MG6, MG7), bo te nie są dostępne w żadnym europejskim państwie.

MG4, czyli chiński i tańszy odpowiednik Volkswagena ID.3 Foto: MG
MG4, czyli chiński i tańszy odpowiednik Volkswagena ID.3

Z pewnością pojawi się za to u nas elektryczne MG4, czyli konkurent Volkswagena ID.3. Stawiamy też na SUV-y dostępne nie tylko w wersjach na prąd, ale także hybrydowych, a może nawet "czysto spalinowych" (MG ZS i MG HS). Czy zobaczymy benzynowego malucha MG3 i spektakularnego Cyberstera, czyli roadstera na prąd? Przekonamy się bliżej końca roku. Pewne jest za to, że to nieostatnia chińska marka, która zadebiutuje w Polsce.