Podczas gdy w Polsce nie milknie temat powstających Stref Czystego Transportu, niemiecki Frankfurt nad Menem, gdzie taka strefa działa już od dawna (od 2012 r.), zamierza wprowadzić kolejne ograniczenia w ruchu pojazdów.
Dowiedz się więcej o polskich Strefach Czystego Transportu:
- Strefa Czystego Transportu w Warszawie będzie większa. Znamy nowe plany ratusza
- Bez rejestracji nie wjedziesz. Kraków z elektronicznym systemem kontroli
- Wrocław będzie kolejnym miastem z zakazem wjazdu dla starszych aut
- Kraków ostrzega przed kupowaniem starych diesli. Takie auta nie wjadą do miasta
- Sprawdź, czy możesz wjechać do strefy czystego transportu. Dane znajdziesz w aplikacji
- Rząd przygotował nowe przepisy. Kierowcy powinni być zadowoleni
Frankfurt nad Menem we wrześniu 2023 r. zdecydował się na wprowadzenie ograniczenia prędkości do 20 km na godz. w śródmiejskich obszarach miasta. Rozporządzenie to ma wejść w życie w grudniu tego roku. Początkowo obowiązywać ma na terenach znajdujących się w bezpośrednim sąsiedztwie frankfurckiej giełdy. Potem strefa 20 ma być stopniowo rozszerzana. Przy czym na głównych arteriach komunikacyjnych nadal obowiązywać będzie ograniczenie prędkości do 50 km na godz. Strefa 20 znajdować się będzie na bocznych ulicach.
Frankfurt, aby wymusić w centrum miasta rezygnację z jazdy samochodem, zamierza także zlikwidować bezpłatne miejsca parkingowe. Pozostać mają miejsca parkingowe dla niepełnosprawnych i taksówek oraz strefy dostaw i załadunków.
Według Wolfganga Sieferta z partii Zielonych, szefa ruchu drogowego we Frankfurcie, miasto chce w ten sposób nie tyle uniemożliwić jazdę po centrum samochodem, ale ograniczyć ruch. Miasto chce także postawić na inne formy transportu, w tym ruch rowerowy — kontynuowana będzie tam przebudowa bocznych ulic, tak by były bardziej przyjazne dla rowerzystów.