Droga krajowa DK7 jest częścią sieci drogowej TEN-T i jedną z głównych tras w Polsce. Codziennie korzystają z niej tysiące kierowców, zarówno w ruchu lokalnym, jak i tranzytowym. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) podkreśla, że z roku na rok rośnie natężenie ruchu na tej trasie i w latach 2020-2021 tylko na odcinku Jawornik — Myślenice wyniosło ono niemal 47 tys. pojazdów na dobę.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

Jest skrzyżowanie ze światłami, będzie węzeł drogowy

Aby poprawić płynność ruchu oraz bezpieczeństwo, drogowcy zdecydowali się na przebudowę skrzyżowania zakopianki z ul. Sobieskiego przy wjeździe do Myślenic. Obecnie ruchem w tym miejscu steruje sygnalizacja świetlna. Po wybudowaniu nowego węzła w miejsce dotychczasowego skrzyżowania będzie można ją zlikwidować i dodatkowo powstaną pasy ruchu umożliwiające wjazd na węzeł i na zakopiankę.

GDDKiA informuje, że na ul. Sobieskiego powstanie rondo. Będzie można z niego wjechać na DK7. Ponadto w rejonie dawnego cmentarza żydowskiego wykonawca wybuduje nową kładkę dla pieszych. Ta zastąpi funkcjonujące teraz przejście i poprawi bezpieczeństwo osób, które będą chciały przedostać się na drugą stronę zakopianki.

Niecałe dwa lata na realizację całej inwestycji

Budowa nowego węzła rozpocznie się wczesną wiosną. GDDKiA precyzuje, że w pierwszej kolejności zostaną przełożone sieci kolidujące z inwestycją drogowców. Mowa o sieciach energetycznych niskiego i średniego napięcia, teletechnicznych, kanalizacyjnych, wodociągowych i gazowych. Oprócz tego trzeba będzie rozebrać pięć budynków znajdujących się na placu budowy.

Zgodnie z planem budowa potrwa 18 miesięcy. Ten czas wydłuży się o przewidziane w umowie przerwy w okresie zimy. To oznacza, że nowy węzeł powinien być gotowy najpóźniej na koniec 2025 r.