Rusza przetarg na ładowarki do samochodów elektrycznych przy autostradzie A4 i trasie S8 - czytamy w poniedziałkowej "Rzeczpospolitej".
Popularność samochodów elektrycznych rośnie, ale ciągle są mało znane od strony eksploatacji, a na ich temat krąży wiele „legend”. Opisujemy, jakie są fakty, i liczymy, czy to się opłaca.
Auta na minuty stają się coraz popularniejsze, floty się rozrastają, przybywa nowych operatorów, a niektóre firmy myślą o ekspansji poza granice kraju. Według ekspertów w 2019 r. mocno wzrośnie liczba aut, skuterów i rowerów wynajmowanych na minuty.
W ciągu najbliższych pięciu do 10 lat firmy motoryzacyjne planują przeznaczyć 300 mld dolarów na rozwój technologii związanych z samochodami elektrycznymi - wynika z opublikowanego w czwartek badania agencji Reutera. Prawie połowa z tej kwoty zostanie wydana w Chinach.
Jak się okazuje wcale nie nieoferowaną w Polsce i ekstremalnie drogą Teslą, a doskonale znanym Nissanem Leafem w nowej odmianie 3.Zero e+.
Identyfikator w kształcie elipsy, w środku której znajdzie się symbol „EV”. Oto nowe oznaczenie, które niebawem znajdziemy na stacjach paliwowych i w miejscach ładowania aut elektrycznych oraz hybryd plug-In.
Samorządowcy twierdzą, że miasta nie są w stanie spełnić wymogów, jakie nałożyła na nie ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych. Związek Miast Polskich twierdzi, że konieczność wymiany autobusów i aut służbowych mogą pochłonąć pieniądze przeznaczone na inne cele.
Rynek nowych samochodów w USA to wciąż łakomy kąsek dla producentów – wszak po chińskim zajmuje on drugie miejsce na świecie pod względem dochodowości ze sprzedaży. Pewnie dlatego pierwsza chińska marka myśli o produkcji w USA swoich samochodów. Drżyjcie Toyoto i Teslo, bo to będą elektryki.
Na stacji paliw Orlen w Siewierzu przy trasie Katowice-Warszawa uruchomiono punkt ładowania samochodów elektrycznych. Docelowo ma być ich w Polsce 150.
Polacy polubili (i docenili) samochody z napędem hybrydowym. W ciągu 11 miesięcy 2018 r. zarejestrowano w Polsce 20 tys. takich samochodów. Wzrost w porównaniu z ub. rokiem wynosi 30 proc.
Na festiwalu Nismo na torze Fuji International Speedway w Japonii Nissan zaprezentował najnowszą wersję elektrycznej wyścigówki Leaf Nismo RC. Auto dysponuje mocą 240 kW i może rozpędzać się do „setki” w 3,4 s
200 samochodów osobowych i dostawczych zaprezentowano na targach Fleet Market w Warszawie. To już 10. edycja tej imprezy, po raz pierwszy zorganizowanej w nowej hali Global Expo na terenie byłej FSO na Żeraniu. Nowa hala – znakomita, podobnie jak targi.
Koncern energetyczny PGE planuje przejąć zakłady Autosan i rozpocząć produkcję własnych specjalistycznych pojazdów z napędem elektrycznym dla energetyki i innych branż. Pojazdy miałyby być produkowane w fabryce w Sanoku – poinformowała Rzeczpospolita.
Audi pokazało swojego pierwszego elektrycznego SUV-a, który uzbrojony w silnik o mocy 480 KM i zasięg 400 km jeszcze w tym roku ma wyruszyć na wojnę z Teslą. A to dopiero początek serii nowych modeli na prąd przygotowywanych przez niemiecki koncern na najbliższą przyszłość.
Oto samochód, który jednocześnie zachwyca i… smuci. Peugeot stworzył wspaniały koncept, który ma być sposobem na walkę z motoryzacyjną nudą. Innymi słowy, oto wizja niedalekiej przyszłości motoryzacji – oczywiście po francusku.
Volkswagen nie chce być już kojarzony z afera spalinową. Gigant z Wolfsburga, jak wielu innych producentów, upatruje swoją przyszłość w napędzie elektrycznym. Zapowiada produkcję atrakcyjnych „elektryków” za umiarkowaną cenę.
BMW postanowiło odpowiedzieć na pytanie: „w jaki sposób będziemy się przemieszczać w bliskiej przyszłości?”. Model Vision iNext jest przełomowy, ale wygląda... dziwacznie. Okazuje się, że era Chrisa Bangle'a i słynnej serii 7 z 2001 roku wcale nie musiała być najgorszą w dziejach producenta z Monachium.
Tesla wypuszcza właśnie nowy pojazd, najtańszy w swojej ofercie, a będzie to Tesla Model 3. Sukces lub porażka Modelu 3 będą miały decydujący wpływ na dalsze losy przedsiębiorstwa. Dziś pewne jest jedno: to nie będzie auto dla wszystkich
Nowo utworzona spółka Electric Vehicles Poland zamierza rozkręcić w Polsce rynek elektrycznych samochodów miejskich. Na początek w ofercie pojawi się model z Chin – DZ D2S.
Nie mamy już dużo czasu. Według zapewnień premiera Mateusza Morawieckiego, już za około sześć lat po naszych drogach ma jeździć milion samochodów na prąd. Mimo że o elektromobilności mówi się bardzo dużo, to jednak realne skutki tych dyskusji są niewielkie. Na razie w Polsce zarejestrowano... 2,1 tys. elektrycznych aut.