Auto Świat EV Wiadomości Arcfox w Polsce. Marka zadziwia rozwiązaniami dla dzieci i autem od projektanta Audi

Arcfox w Polsce. Marka zadziwia rozwiązaniami dla dzieci i autem od projektanta Audi

Arcfox to producent należący do chińskiego koncernu BAIC. Właśnie zadebiutował na targach w Poznaniu. Już niedługo w Polsce będą dostępne trzy modele, jeden od znanego projektanta, a kolejny skrojony dla rodzin z dzieckiem.

Arcfox Kaola
Zobacz galerię (34)
Źródło zbiorcze dla obrazków importowanych w ramach Onet Editorial Workflow
Arcfox Kaola
  • Producent samochodów elektrycznych Arcfox zadebiutował na targach w Poznaniu
  • W Polsce będą dostępne trzy modele: flagowy liftback Alpha S, SUV Alpha T oraz minivan Kaola
  • Arcfox zacznie sprzedaż jeszcze w tym roku, a ceny mają być atrakcyjne, jak na chińskie auta przystało

BAIC na Stary Kontynent wchodzi nie tylko z serią samochodów Beijing, ale także ostrzy zęby na segment aut elektrycznych. Za nie będzie odpowiadać marka Arcfox, która nawet nie brzmi, jakby pochodziła z Chin. Producent chce oferować przystępne cenowo i nowoczesne elektryczne samochody.

Warto się przyzwyczaić do nazwy Arcfox, bowiem na rynku ma pięć modeli, z czego trzy będą oferowane w Polsce. Są to: flagowy liftback o nazwie Alpha S i SUV zaprojektowany przez Waltera de Silvę Alpha T. Najciekawszy jednak wydaje się minivan Kaola, który jest pełny różnych rozwiązań dla rodzin z dziećmi. To nowość na rynku.

Arcfox Kaola — iście rodzinny minivan

Arcfox Kaola
Arcfox KaolaArcfox

Producent twierdzi, że jest to pierwszy przedstawiciel nowego segmentu aut — SPV (Smart Parenting Vehicle). To auto wypełnione zaskakującymi rozwiązaniami, by podróż z małym dzieckiem była komfortowa, a rodzice mogli wypocząć. Można powiedzieć, że jest to odpowiednik europejskich minivanów, które niegdyś były bardzo popularne, przez swoją pojemność i prorodzinność.

Samochód zdecydowanie wyróżnia się ciekawą, nieco zabawkową stylistyką i wykończeniem wnętrza. Producent twierdzi także, że jakość wykończenia stoi na wysokim poziomie. W środku wrażenie może robić elektrycznie sterowany fotelik dla dzieci, który obraca się w stronę drzwi, gdy je otworzymy. Tapicerka foteli jest wykonana z antybakteryjnych materiałów, a dedykowana kamera w środkowym słupku monitoruje dziecięcy fotelik, by nie trzeba było obracać się za siebie. Kolejnym niecodziennym rozwiązaniem jest tryb usypiania, automatycznie dostosowujący pozycję fotelika, dźwięk i oświetlenie wokół dziecka, aby zapewnić mu spokój i wyższy komfort snu.

Arcfox Kaola
Arcfox KaolaArcfox

Co więcej, kabina może być intensywnie wentylowana, a w konsoli środkowej jest antybakteryjny rozkładany stolik do przewijania niemowlęcia. Ciekawostką jest też to, że samochód wyposażono w filtry PM 2.5, PM 10, dodatkowe filtry przeciwpyłkowe i przeciwkurzowe oraz nawet lampę ultrafioletową, która dezynfekuje wnętrze po opuszczeniu go przez pasażerów.

Za napęd odpowiada silnik elektryczny o mocy 163 KM i zasilany jest z baterii LFP (litowo-żelazowo-fosforanowa) o pojemności niecałych 59 kWh. Producent deklaruje zasięg do 500 km (w cyklu CLTC). Szybkie ładowanie umożliwia naładowanie baterii z poziomu 30 do 80 proc. w 26 min. Samochód osiągnął 5 gwiazdek w testach C-NCAP.

Arcfox Alpha S — limuzyna typu liftback

Arcfox Alfa S
Arcfox Alfa SArcfox

Jest to model o zupełnie innym charakterze niż wyżej opisany. To wielka limuzyna o długości 4930 mm i rozstawie osi wynoszącym 2930 mm. Można się więc spodziewać bardzo przestronnego wnętrza. Inżynierowie zadbali również o aerodynamikę, która jest tak ważna w elektrykach. Jego współczynnik oporu powietrza to 0,248.

Producent chwali się wnętrzem wykonanym z wysokiej jakości materiałów. Ciekawa może być tutaj tapicerka siedzeń, która wykonana jest z mikrofibry. Są one dodatkowo podgrzewane i wentylowane. Ponadto jest tutaj wielki szklany dach panoramiczny o powierzchni 2,09 m2. Imponujący jest także ekran multimedialny, mający aż 20,3 cala z rozdzielczością 4K, a ten za kierownicą ma 12,3 cala. Mimo tak wielkich wyświetlaczy znalazło się także miejsce na fizyczne przyciski. Bagażnik jest pojemny i ma 560 l.

Arcfox Alfa S
Arcfox Alfa SArcfox

Auto może mieć moc 217 KM lub 435 KM. Mocniejsza wersja ma napęd na cztery koła i rozpędza się do 100 km/h w 4,2 s. Energia czerpana jest z akumulatora o pojemności 94,5 kWh (brutto) i ma zapewniać zasięg aż do 735 km zgodnie z chińskimi pomiarami. Ładowanie na szybkiej ładowarce od 30 do 80 proc. zajmuje 30 min.

Arcfox Alpha T — europejski SUV

Arcfox Alpha T
Arcfox Alpha TArcfox

Ostatnia propozycja od Arcfoxa to sporych rozmiarów SUV o długości 4788 mm i rozstawie osi 2915 mm. Ciekawostką jest to, że został on zaprojektowany przez Waltera de Silvę, projektanta takich aut, jak Audi R8 i Alfa Romeo 156. Trzeba przyznać, że auto ma bardzo atrakcyjną stylistykę, a do tego niezły współczynnik oporu powietrza Cx=0,271.

Wnętrze ma podobne rozwiązania, co model Alpha S, czyli 20,3-calowy ekran multimediów i 12,3-calowy wyświetlacz zegarów. Jest tutaj jednak jeszcze jeden monitor, o przekątnej 10,2 cala, obsługujący funkcje klimatyzacji. Dodatkowo możliwy jest tutaj panoramiczny dach o powierzchni aż 2,6 m2. Nie widać tu jednak fizycznych przycisków. Fotele również są pokryte mikrofibrą, a bagażnik ma 460 l.

Arcfox Alpha T
Arcfox Alpha TArcfox

Warianty napędów również są takie same, podobnie jak bateria, jednak zasięg już nieco mniejszy - 688 km. Sprint do 100 km/h w najmocniejszej wersji wynosi 4,6 s.

Wszystkie samochody mają się pojawić w Polsce jeszcze w tym roku. Na tę chwilę nie opublikowano cenników samochodów.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji