Logo

Chiński elektryk otrzymał zero gwiazdek w teście zderzeniowym! [WIDEO]

Samochód JAC E10x, znany również pod nazwami e-JS1, E-S1, produkowany w Chinach i/lub montowany w Meksyku, jest pierwszym pojazdem elektrycznym, który został przetestowany przez Latin NCAP. Auto standardowo wyposażone jest w dwie czołowe poduszki powietrzne, ale nie pomogły one w uzyskaniu chociażby akceptowalnego wyniku podczas testów zderzeniowych.

Chiński elektryk został sprawdzony pod kątem zderzeń czołowych i bocznych, a także ochrony kręgosłupa szyjnego i pieszych. W przypadku ochrony dorosłych pasażerów samochód uzyskał 0,00 proc. (!), a dzieci 6,34 proc. Najwięcej, bo "aż" 20,25 proc., JAC E10X zdobył w zakresie ochrony pieszych i niechronionych użytkowników dróg, ale już niewiele, bo zaledwie 6,98 proc. osiągnął w zakresie wspomagania bezpieczeństwa.

Na fatalne wyniki chińskiego auta wpływa nie tylko to, że elektroniczna kontrola stabilności należy do opcjonalnego wyposażenia. Podstawowym problemem jest niestabilna struktura i niestabilny obszar przestrzeni w okolicach stóp pasażerów, co ujawnia się podczas zderzenia czołowego. Do tego dochodzi słaba ochrona klatki piersiowej kierowcy, a to już prowadzi do dużego prawdopodobieństwa wystąpienia obrażeń zagrażających życiu. Stąd wynik 0,00 proc.

Jakby tego było mało, w teście zderzenia czołowego nie zadziałał system awaryjnego odcięcia zasilania, który w założeniu ma chronić przed przypadkowym porażeniem prądem. Chociaż w tym przypadku mówimy wyłącznie o wersji elektrycznej, to uzyskany wynik odnosi się również do spalinowej odmiany auta, nazwanej S1.

Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu