- NFOŚiGW uruchomił nowy program dopłat do zakupu lub leasingu bezemisyjnych pojazdów ciężarowych kategorii N2 i N3
- Dotacje będą przyznawane do różnicy pomiędzy ceną zakupu pojazdu spalinowego a bezemisyjnego
- Program skierowany jest do firm, które mają siedzibę lub oddział w Polsce
Nabór wniosków już trwa, rozpoczął się 30 maja br., a ich składanie będzie możliwe do 30 czerwca 2029 r. Oczywiście o ile wcześniej nie zostaną wyczerpane środki przeznaczone na dofinansowanie.
Program skierowany jest do firm, które mają siedzibę lub oddział w Polsce. Jeden przedsiębiorca może złożyć więcej niż jeden wniosek, ale jest warunek: wartość dofinansowania nie może przekroczyć 15 proc. budżetu określonego dla naboru. Dotyczy pojazdów ciężarowych o dmc od 3,5 do 12 ton (kat. N2) oraz powyżej 12 ton (N3) z napędem elektrycznym lub wodorowym.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoProgram dopłat do elektryków N2 i N3: jakie są zasady
NFOŚiGW wyjaśnia, że dotacje będą przyznawane do różnicy pomiędzy ceną zakupu pojazdu spalinowego a zeroemisyjnego. W przypadku leasingu mowa o dopłatach do opłaty wstępnej ustalonej w umowie leasingu.
Zakup pojazdu zeroemisyjnego:
- do 30 proc. w przypadku dużego przedsiębiorstwa;
- do 50 proc. w przypadku średniego przedsiębiorstwa;
- do 60 proc. w przypadku mikroprzedsiębiorstwa i małego przedsiębiorstwa
kosztów kwalifikowanych pomniejszonych o koszt inwestycji referencyjnej, nie więcej niż:
- 400 tys. zł na jeden pojazd zeroemisyjny kategorii N2;
- 750 tys. zł na jeden pojazd zeroemisyjny kategorii N3.
Leasing pojazdu zeroemisyjnego:
- do 30 proc. w przypadku dużego przedsiębiorstwa;
- do 50 proc. w przypadku średniego przedsiębiorstwa
- do 60 proc. w przypadku mikroprzedsiębiorstwa i małego przedsiębiorstwa
kosztów kwalifikowanych pomniejszonych o koszt inwestycji referencyjnej, nie więcej niż:
- 400 tys. zł na jeden pojazd N2 i nie więcej niż opłata wstępna;
- 750 tys. zł na jeden pojazd N3 oraz nie więcej niż opłata wstępna.
Dopłaty do zakupu lub leasingu zeroemisyjnych ciężarówek to kolejna forma wsparcia procesu elektryfikacji transportu w Polsce. 31 marca br. NFOŚiGW uruchomił program dopłat do rozwoju infrastruktury sieciowej i ładowania pojazdów ciężkich.
Trwa program NaszEauto. To wsparcie do zakupu elektrycznych osobówek
Przypomnijmy, że 3 lutego br. wystartował program NaszEauto, który zastąpił wcześniejszy "Mój Elektryk". Dopłaty są przeznaczone dla osób fizycznych i jednoosobowych działalności gospodarczych — do zakupu, leasingu lub wynajmu długoterminowego. Maksymalnie można uzyskać do 40 tys. zł dopłaty do zakupu nowego samochodu osobowego z napędem elektrycznym, którego cena nie przekracza 225 tys. zł netto. Osoby fizyczne ograniczone są kryterium dochodowym (do 135 tys. zł). Przewidziano też premię za zezłomowanie wyeksploatowanego samochodu spalinowego, którego odbiorca wsparcia był właścicielem co najmniej trzy lata. Sprawdź szczegóły.