- Chiński producent zajął piąte miejsce w kwietniowym rankingu rejestracji nowych samochodów elektrycznych
- To zasługa najmniejszego modelu Leapmotor T03, który miał powstawać w fabryce w Tychach
- Samochód jest tani i bogato wyposażony. Osiągi i zasięg odpowiadają jego miejskiemu przeznaczeniu
Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar opublikował kwietniowe wyniki rejestracji nowych elektryków w Polsce. Z rankingu marek wynika, że na wysokim piątym miejscu uplasował się Leapmotor, czyli jeszcze mało znany producent z Chin, który dopiero w lutym br. rozpoczął oficjalne przyjmowanie zamówień. Okazało się, że w ciągu jednego pełnego miesiąca sprzedał więcej elektryków niż Hyundai czy Mercedes, a nie tak dużo zabrakło mu do poziomu Citroena, BMW czy nawet Tesli. Poza zasięgiem całej konkurencji była tylko Kia.
Rejestracje nowych elektryków w kwietniu
- Kia: 350 egz.
- Tesla: 203
- BMW: 198
- Citroen: 192
- Leapmotor: 167
- Hyundai: 160
- Mercedes-Benz: 122
- Ford: 117
- BYD: 104
- Opel: 98
Źródło: IBRM Samar
Leapmotor sprzedaje tylko dwa modele
Chińska marka, wspierana na wybranych europejskich rynkach przez koncern Stellantis, na razie ma w ofercie dwa modele: typowo miejski T03 oraz SUV-a klasy średniej o oznaczeniu T10. Pierwszy jest całkowicie elektryczny, a drugi występuje jako elektryk lub hybryda plug-in (REEV). Marka zapowiada następne premiery, pod koniec 2025 r. do gamy dołączy kompaktowy SUV B10. W Polsce sieć autoryzowanych salonów sprzedaży i serwisów liczy obecnie 13 punktów.
Przedstawiciele Leapmotor są zadowoleni ze startu. Za świetne kwietniowe wyniki odpowiada przede wszystkim bazowy Leapmotor T03, który zanotował 157 rejestracji ze wszystkich 167.
Leapmotor T03: cena, wyposażenie
Firma wyjaśnia to atrakcyjną ofertą finansowania samochodu (już od 189 zł miesięcznie po spełnieniu wszystkich warunków). Cennikowo T03 kosztuje 84 tys. 900 zł. Z maksymalną dopłatą z rządowego programu NaszEauto w wysokości 40 tys. zł może być prawie o połowę tańszy.
Wyposażenie standardowe obejmuje m.in.: klimatyzację, szklany dach, wielofunkcyjną kierownicę, nawigację online, cyfrowe zegary, ekran dotykowy, radio z Bluetooth, 15-calowe felgi aluminiowe, adaptacyjny tempomat i monitorowanie martwego pola.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoLeapmotor T03: co to za auto?
Lepmotor T03 jest konkurentem m.in. Dacii Spring. Chiński maluch ma 3,62 m długości, pięciodrzwiowe nadwozie i nieco ponad dwustulitrowy bagażnik. To samochód typowo miejski, wiec osiągi nie są imponujące. Silnik elektryczny o mocy 95 KM (70 kW) umożliwia przyspieszenie od 0 do 100 km na godz. w czasie 12,7 s. Prędkość maksymalna wynosi 130 km na godz.
Akumulator o pojemności 37,3 kWh ma wystarczyć na przejechanie 265 km w cyklu mieszanym lub nawet 395 km w cyklu miejskim (według normy WLTP). Ładowanie (30-80 proc. baterii) prądem zmiennym o mocy 6,6 kW zajmie 3,5 godz. Maksymalna moc ładowania prądem stałym wynosi 45 kW i skraca postój do 36 min.
Leapmotor T03 miał być montowany w systemie SKD (z dużych gotowych elementów) w fabryce Stellantis w Tychach. Początkowo tak się działo, jednak z końcem marca br. chińska strona wycofała się i importuje samochody z Chin.