Stacje ładowania konkretnie znajdą się przy paczkomatach i w centrach dystrybucyjnych. InPost buduje ładowarki we współpracy z firmą GreenWay Polska, która w ramach projektu dostarczy i zainstaluje stacje ładowania AC oraz DC. Firma będzie także zajmować się ich zarządzaniem i serwisem.

"W przyszłości Paczkomat InPost będzie nie tylko wielousługowym punktem pozwalającym odbierać i nadawać przesyłki oraz realizować różnego rodzaju usługi – ale także autonomiczna stacja ładowania, gdzie będzie można naładować telefon, hulajnogę czy samochód" – podkreśla Rafał Brzoska, prezes InPost.

InPost już latem przygotowywał się do montażu ładowarek. Przeprowadzono wtedy przetarg na budowę infrastruktury, dostawę oraz montaż stacji wraz z zarządzaniem i serwisem. Podano, że był to największy przetarg branży elektromobilnej w Polsce.

Dla firmy znanej z paczkomatów to bardzo istotne, gdyż już teraz wiele samochodów używanych do wożenia paczek jest elektrycznych. Dodatkowo ta flota została powiększona o 250 Nissanów e-NV200 oraz 10 Mercedesów eSprinterów. Samochody są używane przez kurierów oraz na potrzeby dostaw do paczkomatów w miastach partnerskich programu Green City. Są to: Sopot, Rzeszów, Łódź, Kraków, Kielce, Wałbrzych, Częstochowa, Rybnik, Białystok, Chełm, Wrocław, Bytom, Gorzów Wielkopolski i Zielona Góra.