"Dzisiaj miałem przyjemność jako pierwszy w Polsce wjechać Teslą Cybertruck do miasta, do ludzi! Jazda czymś takim po publicznych drogach jest bardzo niebezpieczna. Ale tu nie chodzi o twardą stal, z której jest wykonany samochód" — napisał Daniel Grzyb z wypożyczalni samochodów Ev-rent, który przejechał samochodem po Częstochowie.
Pierwsza Tesla Cybertruck w Polsce. Pojawiła się na ulicach Częstochowy
"Chodzi o reakcje ludzi, którzy stwarzają duże zagrożenie, stojąc jak zahipnotyzowani, podziwiając Cybertrucka" — dodaje mężczyzna.
W związku z tym, że pojazd nie jest przystosowany do europejskich wymogów bezpieczeństwa, musiał przejść wiele zmian, aby zostać dopuszczonym do ruchu. Norbert Cała w internetowym podcaście powiedział, że w aucie konieczna była m.in. modyfikacja tylnego oświetlenia i sprowadzenie Tesli jako pojazdu używanego. "Ślicznie się prezentuje" — puentuje Cała, pokazując zdjęcie samochodu po wszelkich zmianach.
Serwis Auto Blog dodaje również, że problematyczne mogły okazać się ostre krawędzie pojazdu, które są zabronione przez polskie przepisy.
Czym jest Tesla Cybertruck?
Tesla Cybertruck to elektryczny samochód o wymiarach 5683/2413/1791 mm (dł./szer./wys.), o rozstawie osi wynoszącym aż 3810 mm. Auto ma masę 3080 kg i można nim holować przyczepy ważące 5000 kg — pisze dziennikarz Auto Świata Tomasz Kamiński, który widział Teslę w Los Angeles.
"Jak przystało na amerykańskiego pikapa, jest to potężny samochód, którego stylistyki nie da się pomylić z żadnym innym modelem. Gładkie blachy mają miejscami powierzchnię boiska do futbolu amerykańskiego, ale ich zakończenie jest nietypowe. Brzegi oraz narożniki blach, szczególnie w okolicach paki są ostre. Cały samochód sprawia wrażenie masywnego, a potężny gładki przód wygląda, jakby miał służyć do taranowania innych użytkowników ruchu drogowego" — pisze Kamiński.
W topowej wersji do napędu amerykańskiego modelu użyto trzech elektrycznych silników o łącznej mocy 845 KM. Pozwala to rozpędzić pojazd do 100 km na godz. po zaledwie 2,6 s.