Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Klasyki Oldtimer

Oldtimer

Unimog ma 75 lat. Najdzielniejszy wszędołaz służył do... sadzenia ziemniaków
Oldtimer

Unimog ma 75 lat. Najdzielniejszy wszędołaz służył do... sadzenia ziemniaków

Lamborghini Countach skończyło 50 lat
Oldtimer

Lamborghini Countach skończyło 50 lat

Marki samochodowe, których już nie ma - Cord
Oldtimer

Marki samochodowe, których już nie ma - Cord

Wiele firm motoryzacyjnych z końca XIX i początków wieku XX nie przetrwało do dziś. Warto je jednak przypomnieć, bo tworzyły piękne modele, mają swoje miejsce w historii motoryzacji. Oto jedna z takich firm – amerykański Cord. Istniała tylko 8 lat, ale odegrała ważną rolę w rozwoju samochodu.

Marki samochodowe, których już nie ma - DKW
Oldtimer

Marki samochodowe, których już nie ma - DKW

Wiele firm motoryzacyjnych z końca XIX i początków wieku XX nie przetrwało do dziś. Warto je jednak przypomnieć, bo tworzyły piękne modele, mają swoje miejsce w historii motoryzacji. Oto jedna z nich – niemieckie DKW.

Marki samochodowe, których już nie ma – Hillman
Oldtimer

Marki samochodowe, których już nie ma – Hillman

Pierwszy samochód ma już 135 lat. To trójkołowy Benz Patent-Motorwagen nr 1. Tyle miałaby też pierwsza firma motoryzacyjna – Benz, gdyby istniała do dziś. W 1926 r. połączyła się jednak z Daimlerem, tworząc firmę Daimler-Benz, dzisiejszego Mercedesa. Wiele firm motoryzacyjnych z końca XIX i początków wieku XX nie przetrwało do dziś. Warto je jednak przypomnieć, bo tworzyły piękne modele, mają swoje miejsce w historii motoryzacji. Oto jedna z takich firm – brytyjski Hillman.

Marki samochodowe, których już nie ma – Adler
Oldtimer

Marki samochodowe, których już nie ma – Adler

Pierwszy samochód ma już 135 lat. To trójkołowy Benz Patent-Motorwagen nr 1. Tyle miałaby też pierwsza firma motoryzacyjna – Benz, gdyby istniała do dziś. W 1926 r. połączyła się jednak z Daimlerem, tworząc firmę Daimler-Benz, dzisiejszego Mercedesa. Wiele firm motoryzacyjnych z końca XIX i początków wieku XX nie przetrwało do dziś. Warto je jednak przypomnieć, bo tworzyły piękne modele, mają swoje miejsce w historii motoryzacji. Oto jedna z nich – niemiecki Adler.

Richard Hammond i jego przyjaciel Olivier
Oldtimer

Richard Hammond i jego przyjaciel Olivier

Richard Hammond – najmłodszy z prezenterów programu „Top Gear" (tego dawnego, prawdziwego) oprócz Jeremiego Clarksona i Jamesa Maya - ma także trzeciego przyjaciela. Jest nim... zabytkowy samochód Opel Kadett A z 1963 r.

Renault 5 Turbo - z archiwum Auto Świata
Oldtimer

Renault 5 Turbo - z archiwum Auto Świata

Renault 5 Turbo w wersji z silnikiem 160 KM przedstawiliśmy w „Auto Świecie" w sierpniu 2006 roku. Auto już od 22 lat nie było produkowane, ale jego legenda żyła – to na „piątce" turbo w latach 80. zwyciężali najsłynniejsi kierowcy w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Renault 5 Turbo startował także nasz zawodnik Błażej Krupa.

Ford Capri GT – młodszy brat Mustanga | z archiwum Auto Świata
Oldtimer

Ford Capri GT – młodszy brat Mustanga | z archiwum Auto Świata

Forda Capri GT opisaliśmy w „Auto Świecie" w marcu 2006 r. To było dokładnie 20 lat po zakończeniu produkcji tego modelu i 37 od rozpoczęcia w 1969 r. Ford Capri był wówczas znany i popularny, choć rzadko występował na polskich drogach. Dziś jest uznanym klasykiem, cennym oldtimerem, którym warto pochwalić się na zlotach czy konkursach elegancji.

Chevrolet Bel Air Hardtop - American dream
Oldtimer

Chevrolet Bel Air Hardtop - American dream

Chevrolet rocznik 1957 jest symbolem swojej epoki. W wersji coupé to obecnie jeden z najbardziej pożądanych amerykańskich klasyków lat 50. po obu stronach Atlantyku

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Klasyk z najwyższej półki - Citroen DS 21 Presidentielle
Oldtimer

Klasyk z najwyższej półki - Citroen DS 21 Presidentielle

Tacy ludzie, jak Lyndon Johnson, Leonid Breżniew, królowa Elżbieta czy papież Paweł VI, musieli mieć duże samochody. Jednak prezydent Francji generał Charles de Gaulle musiał mieć… jeszcze większy. Citroën DS 21 miał 6,53 m długości i 2,13 m szerokości – voilà, to są właściwe wymiary auta dla głowy państwa

Wartburg Sport kontra Borgward Isabella Cabrio - wyprzedzić bez doganiania
Oldtimer

Wartburg Sport kontra Borgward Isabella Cabrio - wyprzedzić bez doganiania

Oba mają otwarte nadwozie. Oba przyciągają swoją urodą uwagę przechodniów. Oba wyprzedzały swoją epokę i wykraczały poza możliwości finansowe większości Niemców zarówno ze wschodu, jak i z zachodu

Ford Mustang Mach 1 z 8,5-litrowym V8
Oldtimer

Ford Mustang Mach 1 z 8,5-litrowym V8

Jednym z najbardziej spektakularnych samochodów wystawianych na tegorocznych targach SEMA w Las Vegas był Ford Mustang Mach 1 UNKL przygotowany przez tunerów z Ringbrothers. Kultowe amerykańskie coupé z 1969 roku ma pod maską 8-cylindrowy big block o pojemności 8,5 l i mocy 710 KM!

Muzeum Maserati... na farmie krów
Oldtimer

Muzeum Maserati... na farmie krów

Bezcenną kolekcję zabytkowych samochodów Maserati ukryto w regionie Emilia-Romania, w pobliżu Modeny, pomiędzy miejscowościami Baggiovara i Cognento. Wiedzą o niej tylko wtajemniczeni. Znajdziemy tu niemal 40 aut i kilka prototypów z trójzębem na masce.

Jerrari - czyli połączenie Jeepa z Ferrari
Oldtimer

Jerrari - czyli połączenie Jeepa z Ferrari

Pewien właściciel kasyn chciał mieć luksusową terenówkę, którą z Reno mógłby wspinać się do swojego, położonego w górach domu. Ponieważ nie znalazł nic interesującego, nakazał połączyć swoje Ferrari z Jeepem.

Fiat 132p - klasyk, który tworzył historię
Oldtimer

Fiat 132p - klasyk, który tworzył historię

Samochód marzenie wczoraj i dziś. Ładnie utrzymany Fiat 132 pierwszej serii to prawdziwa rzadkość, a 132p – niemal kwiat paproci. Na szczęście nawet na auto w idealnym stanie nie trzeba już wydać równowartości mieszkania w Warszawie.

Raj utracony, czyli cmentarzysko aut w Niemczech
Oldtimer

Raj utracony, czyli cmentarzysko aut w Niemczech

Kolekcja gnijących aut Tadeusza Tabędzkiego pod Warszawą czy najbardziej znane, choć już zlikwidowane, cmentarzysko samochodów w szwajcarskim Kaufdorfie to nie jedyne miejsca w Europie, gdzie natura wolno ale systematycznie upominała się o swoje.

Mille Miglia 2020 – trzy polskie załogi w legendarnym wyścigu klasyków
Oldtimer

Mille Miglia 2020 – trzy polskie załogi w legendarnym wyścigu klasyków

Dobra wiadomość dla fanów kultowego wyścigu klasyków Mille Miglia. Odwołana w maju impreza odbędzie się teraz – w dniach 22-25 października. Wśród ok. 400 załóg trzy są z Polski.

Opel Monza GSE - z archiwum Auto Świata
Oldtimer

Opel Monza GSE - z archiwum Auto Świata

Opla Monzę opisaliśmy w „Auto Świecie" w lutym 2006 roku. Model produkowany był w latach 1978-86, a opisana sportowa wersja GSE po raz pierwszy zaprezentowana została w 1983 r., miała więc już 23 lata i status mocnego kandydata na klasyka. Dziś Monza jest pełnoprawnym klasykiem, egzemplarze w stanie idealnym (odrestaurowane w tzw. jedynce) wyceniane są na 16 500 euro (ok. 70 tys. zł). Auta w stanie dobrym kosztują ok. 10 tys. euro (ok. 43 tys. zł).

Porsche 924 - model dla ubogich? Z archiwum Auto Świata
Oldtimer

Porsche 924 - model dla ubogich? Z archiwum Auto Świata

Porsche 924 w wersji S opisaliśmy w „Auto Świecie" w marcu 2006 roku. „Eska" produkowana była dość krótko – w latach 1985-88. Ta wersja pojawiła się 10 lat od debiutu na salonie we Frankfurcie nad Menem modelu 924, produkowano ją do 1988 r. Czy 924 to Porsche dla ubogich?

Mercedes 190 „Baby Benz" - z archiwum Auto Świata
Oldtimer

Mercedes 190 „Baby Benz" - z archiwum Auto Świata

Był to najmniejszy w latach 80. model Mercedesa, stąd „Baby" w potocznej nazwie. Mercedesa 190 (W 201) opisaliśmy w styczniu 2006 roku – auto miało wtedy skończone 24 lata, a od 13 lat już nie było produkowane. Nadal było jednak bardzo popularne i poszukiwane przez kierowców, głównie z powodu dużej niezawodności.

Jaguar XJS (1975-96) - z archiwum Auto Świata
Oldtimer

Jaguar XJS (1975-96) - z archiwum Auto Świata

Jaguara XJS opisaliśmy w „Auto Świecie" w styczniu 2006 roku – 10 lat po zakończeniu produkcji tego modelu. XJS był w ofercie firmy przez 21 lat, najmłodsze egzemplarze miały w 2006 r. 10 lat, a najstarsze – 31. Już wtedy ten Jaguar miał status klasyka.

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.