Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Klasyki Oldtimer

Oldtimer

Lincoln Continental - duży, wygodny, drogi
Oldtimer

Lincoln Continental - duży, wygodny, drogi

Nysa 522 R - karetka przez duże R
Oldtimer

Nysa 522 R - karetka przez duże R

W latach 60. marzył o nich każdy, ale mogli mieć nieliczni. Czym zachwycają do dziś coupé Alfy Romeo, BMW, Mercedesa i Fiata?
Oldtimer

W latach 60. marzył o nich każdy, ale mogli mieć nieliczni. Czym zachwycają do dziś coupé Alfy Romeo, BMW, Mercedesa i Fiata?

W swoim złotym okresie auta z nadwoziami coupé były wzorcami elegancji i wyższej kultury motoryzacyjnej. Do tego samochody były wtedy tak różnorodne, że trudno jest wyłonić z nich najlepszego kompana letnich wycieczek. Ale mimo wszystkich tych trudności jednak spróbujemy!

W latach 50. XX w. zdobyły status prawdziwych ikon motoryzacji. Poznajcie 20 najpiękniejszych aut tamtego okresu
Oldtimer

W latach 50. XX w. zdobyły status prawdziwych ikon motoryzacji. Poznajcie 20 najpiękniejszych aut tamtego okresu

Lata 50. XX w. to najciekawszy i najpiękniejszy okres w dziejach motoryzacji. Powstawały wtedy modele do dziś uznawane za stylistyczne perełki, cenione przez kolekcjonerów, będące ozdobą każdej aukcji, zlotu czy konkursu elegancji.

Citroën SM - ostatni francuski statek kosmiczny
Oldtimer

Citroën SM - ostatni francuski statek kosmiczny

Trzeba przyznać Francuzom, że zawsze mieli talent do szokowania. Tak w latach 50. było z DS-em, tak samo piętnaście lat później stało się z Citroënem SM-em. I o ile to pierwsze auto odniosło sukces, o tyle w drugim przypadku – mimo wszelkich ku temu przesłanek – nic z tego nie wyszło. Dlaczego?

Mini jest jedynym samochodem, który w kategorii długowieczności może mierzyć się z VW Garbusem, a jak radzi sobie na co dzień?
Oldtimer

Mini jest jedynym samochodem, który w kategorii długowieczności może mierzyć się z VW Garbusem, a jak radzi sobie na co dzień?

Ten samochód nie był ani duży ani drogi, ale za to bezbłędnie wskazał kierunek rozwoju motoryzacji i nawet dziś może być użytkowany na co dzień. Oczywiście, pod pewnymi warunkami i po kilku modyfikacjach. Przedstawiamy nieco unowocześnione Mini Panel Van, które służy swojemu właścicielowi także do pracy.

Czy De Tomaso Deauville to kopia Jaguara XJ-a? I co z tym wspólnego ma Daimler?
Oldtimer

Czy De Tomaso Deauville to kopia Jaguara XJ-a? I co z tym wspólnego ma Daimler?

Powszechnie uważa się, że Jaguar XJ był wzorem dla czterodrzwiowego włoskiego De Tomaso Deauville. Ile tak naprawdę mają ze sobą wspólnego te dwa sedany? Postanowiliśmy to sprawdzić i zestawiliśmy oba auta, a przy okazji wyjaśniamy, dlaczego niektóre Jaguary nazywają się Daimler.

Saab 98 miał poprawić finanse firmy, skończyło się na prototypach
Oldtimer

Saab 98 miał poprawić finanse firmy, skończyło się na prototypach

Na początku lat 70. Saab chciał nieco zmodernizować model 96. Nam udało się usiąść za kierownicą prototypu i z największymi fanami marki ustalić, dlaczego samochód nie wyszedł nigdy poza fazę concept cara.

Sprawdzamy klasyczne BMW M. To od lat wzorce sportowych limuzyn
Oldtimer

Sprawdzamy klasyczne BMW M. To od lat wzorce sportowych limuzyn

Od lat 70. XX wieku w alfabecie BMW litera M jest zdecydowanie najszybsza. Postanowiliśmy więc przyjrzeć się bliżej najciekawszym i najbardziej spektakularnym pojazdom z tym oznaczeniem.

Skoda 100 - klasyk, który zmienił historię
Oldtimer

Skoda 100 - klasyk, który zmienił historię

Cokolwiek by powiedzieć o tym pojeździe – z dzisiejszego punktu widzenia zaprojektowanym w sposób pozostawiający wiele do życzenia – w Czechosłowacji był on tym, czym u nas Maluch. Skoda 100 zmotoryzowała kraj.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Pojechałem 86-letnim Mercedesem na zlot w Licheniu i Koninie. Chętnych było więcej niż miejsc
Oldtimer

Pojechałem 86-letnim Mercedesem na zlot w Licheniu i Koninie. Chętnych było więcej niż miejsc

Wziąć udział w zlocie zabytkowych Mercedesów to wielka frajda dla każdego miłośnika motoryzacji. W tym roku mogłem poprowadzić – jako uczestnik – Mercedesa 230 z 1937 r., a więc 86-letniego. Auto kompletnie odrestaurowane wygląda jak nowe.

Syrena - ta prowizoryczna konstrukcja przetrwała dziesiątki lat
Oldtimer

Syrena - ta prowizoryczna konstrukcja przetrwała dziesiątki lat

W konstrukcji Syreny jak w lustrze odbijał się stan powojennej polskiej gospodarki. Ale auto powstało i odegrało ważną rolę w naszej historii. Dziś to klasyk ceniony przez entuzjastów motoryzacji czasów PRL. Egzemplarze w dobrym stanie są już bardzo drogie.

Cała prawda o zużyciu paliwa — sprawdzamy, ile tak naprawdę palą klasyki
Oldtimer

Cała prawda o zużyciu paliwa — sprawdzamy, ile tak naprawdę palą klasyki

Czy 30 lat temu diesle też były tak oszczędne, jak dzisiaj? Czy da się zmieścić sportowym V8 w 15 l/100 km?

Włoskie przysmaki, czyli 4-miejscowe coupé dla wymagających
Oldtimer

Włoskie przysmaki, czyli 4-miejscowe coupé dla wymagających

W latach 70. czteromiejscowe sportowe pojazdy z 8— lub 12-cylindrowymi silnikami miały za zadanie zaspokoić apetyty najbardziej wybrednych klientów. A który z producentów miał najlepszy "przepis na auto"?

Mercedes 600 Pullman - klasyk z najwyższej półki
Oldtimer

Mercedes 600 Pullman - klasyk z najwyższej półki

W 1963 roku Mercedes za sprawą modelu 600 doprowadził technikę do przesady. Ogromna limuzyna miała na pokładzie wszystko, co wówczas było najlepsze i najdroższe. Pojawiły się też nietypowe rozwiązania.

Odkryj nieznane oblicze Volkswagena Garbusa
Oldtimer

Odkryj nieznane oblicze Volkswagena Garbusa

Wszystkie widoczne na tym zdjęcia auta to tak naprawdę Garbusy. Oczywiście, na pierwszy rzut oka tego nie widać, bo nadwozia tych samochodów pochodzą od różnych firm karosujących. W naszym tekście przedstawiamy ich historie i opisujemy, jakie różnice w prowadzeniu wykazują prezentowane pojazdy.

Morgan Threewheeler - trzy koła są tylko dla twardzieli!
Oldtimer

Morgan Threewheeler - trzy koła są tylko dla twardzieli!

Morgan Threewheeler to nie jest pojazd dla mięczaków. Kiedyś był w posiadaniu wielu pilotów, jeden egzemplarz miał też Stirling Moss.

Renault 5 debiutowało 50 lat temu, ale do dziś nie brakuje mu młodzieńczego wigoru. W czym tkwiła tajemnica jego sukcesu?
Oldtimer

Renault 5 debiutowało 50 lat temu, ale do dziś nie brakuje mu młodzieńczego wigoru. W czym tkwiła tajemnica jego sukcesu?

Na początku 1972 r. Francuzi zaskoczyli fanów motoryzacji modelem Renault 5, który wyglądał atrakcyjnie, wzbudził od razu duże zainteresowanie pań i dość szybko stał się przez wiele lat najlepiej sprzedawanym autem we Francji. Dziś ten kultowy już model obchodzi 50. urodziny.

Nieznane Mazdy - o tych modelach pewnie nie słyszałeś
Oldtimer

Nieznane Mazdy - o tych modelach pewnie nie słyszałeś

Czy wiecie, że Mazda w latach 30. produkowała motocykle i trójkołowce? I że jest jedynym producentem autobusu z silnikiem Wankla, a pierwszy pojazd autonomiczny pokazała już w 1974 roku? Mało tego – opracowała mini-pojazd na bazie… walizki Samsonite, luksusową limuzynę Roadpacer oraz własną interpretację London Taxi. Nie słyszeliście o tych modelach? Nie szkodzi – przeczytajcie!

BMW M3 bez zbędnych bzdur i błyskotek pod maską
Oldtimer

BMW M3 bez zbędnych bzdur i błyskotek pod maską

Trzy generacje BMW M3 – E30, E36 i E46 – zostały zbudowane jeszcze według starych dobrych zasad: żadnego doładowania, a moc wynika jedynie z pojemności i techniki. Zgadnijcie, która z nich zrobiła na nas największe wrażenie?

Mercedes 600 (W 100) – auto królów, cesarzy, papieży, premierów i… dyktatorów
Oldtimer

Mercedes 600 (W 100) – auto królów, cesarzy, papieży, premierów i… dyktatorów

To był najbardziej luksusowy, największy i najbardziej prestiżowy samochód wyprodukowany przez Mercedesa w latach 60. W wersji krótkiej Mercedes 600 (W 100) miał 5,45 m długości, a w wersji Pullman – 6,24 m. W latach 1963-1981 powstało zaledwie 2677 sztuk tej niezwykłej limuzyny.

Zanim nastał Mercedes 190, czyli zapomniany Baby-Benz
Oldtimer

Zanim nastał Mercedes 190, czyli zapomniany Baby-Benz

Model 170 typoszeregu W122 miał być najmniejszym Mercedesem lat 50. Fabryczne dokumenty zdradzają, jak auto ocaliło najmniejszego Pontona, zabiło sportowy projekt 300 SLR i przyspieszyło powstanie "skrzydlaków".

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.