Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Klasyki

Klasyki

Jeep Super Wagoneer - radość z wolności wyboru drogi
Youngtimer

Jeep Super Wagoneer - radość z wolności wyboru drogi

Opel Calibra V6 - czy już może być klasykiem?
Youngtimer

Opel Calibra V6 - czy już może być klasykiem?

Historia polskiej motoryzacji - jak powstał Żuk
Oldtimer

Historia polskiej motoryzacji - jak powstał Żuk

Kto interesuje się motoryzacją, nie tylko słyszał o Żukach, lecz także czasem ma okazję jeszcze je zobaczyć. Okazały się bowiem trwałe i do dzisiaj służą swoim właścicielom.

BMW 850i kontra Mercedes 560 SEC - były, są i będą samochodami marzeń
Oldtimer

BMW 850i kontra Mercedes 560 SEC - były, są i będą samochodami marzeń

Gdy zachodzi słońce, budzi się noc. Postanowiliśmy śledzić ten fascynujący proces z wnętrz BMW 850i oraz Mercedesa 560 SEC, na których karoserie rzucane są pierwsze światła budzącego się do nocnego życia miasta.

Panda 4x4: Jak prosty samochód zdobył górskie szczyty Europy?
Youngtimer

Panda 4x4: Jak prosty samochód zdobył górskie szczyty Europy?

Fiat Panda z napędem na obie osie nie raz udowodniła, że w prostocie siła. Model znany niemalże we wszystkich europejskich krajach z górami skończył właśnie 40 lat. Z tej okazji zabraliśmy jeden z niemieckich egzemplarzy na małą przejażdżkę.

Kaczka od Volkswagena. Czyli nieznana historia modelu VW EA 48
Oldtimer

Kaczka od Volkswagena. Czyli nieznana historia modelu VW EA 48

Volkswagen EA 48 to mały samochód z miejscem dla 4 osób, 2-cylindrowym bokserem i przednim napędem – takie auto w 1955 roku miał opracowane Volkswagen. Teraz prototypowy egzemplarz znowu jeździ, a my możemy uchylić rąbka tajemnicy.

To są ikony amerykańskiej motoryzacji. Sprawdzamy klasyczne pikapy z USA
Oldtimer

To są ikony amerykańskiej motoryzacji. Sprawdzamy klasyczne pikapy z USA

Amerykański sen zaczął się od dyliżansu i prawdziwych koni. Później był kontynuowany przez pikapa i konie mechaniczne. Początkowo te auta były typowymi wołami roboczymi, a później przeobraziły się w pojazdy lifestylowe. Dzisiaj wiele z nich jest już cenionymi klasykami. Pięć pikapów z różnych dekad stało się bohaterami tego porównania.

Czy prototypy z FSO i FSM istotnie wyprzedzały swoje czasy? Sprawdzamy
Oldtimer

Czy prototypy z FSO i FSM istotnie wyprzedzały swoje czasy? Sprawdzamy

"Gdybyśmy tylko mogli w PRL wyprodukować te prototypy, to byśmy wszystkim pokazali". Albo: "prototypy FSO i FSM wyprzedzały swoją epokę, dystansując Zachód". Z grubsza takie opinie często się słyszy na temat niewdrożonych modeli z okresu PRL. Czy naprawdę były takie wizjonerskie? Jest czego żałować?

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Kompaktowe limuzyny z lat 70. -zdrowy rozsądek nigdy nie wygrywa?
Oldtimer

Kompaktowe limuzyny z lat 70. -zdrowy rozsądek nigdy nie wygrywa?

Cztery dekady temu przeciętne limuzyny klasy średniej przekroczyły granicę 100 koni. W naszym teście porównawczym pokazujemy, jak użyteczne na co dzień są pojazdy z tamtego okresu i jak bardzo różniły się kiedyś między sobą samochody tej samej klasy.

Audi 200 Avant - to on dodał Audi prestiżu
Oldtimer

Audi 200 Avant - to on dodał Audi prestiżu

Typ 44, czyli Audi 200 Avant był, dla marki próbą wyzwolenia. Pojawił się w odpowiednim momencie, żeby wynieść Audi na szczyt.

Auta marzeń PRL-u z FSO. Szybsze od Ferrari, dłuższe niż Mercedes klasy S
Oldtimer

Auta marzeń PRL-u z FSO. Szybsze od Ferrari, dłuższe niż Mercedes klasy S

W PRL-u każdy samochód był marzeniem, nawet Fiat 126p, ale ta dziewiątka to prawdziwe superauta z FSO. Jest tu np. Polonez z silnikiem Ferrari (i chłodnicą Stara) oraz 6-drzwiowy Fiat 125p z rozstawem osi jedynie o 28 cm mniejszym niż w najbardziej luksusowej wówczas limuzynie Rolls-Royce’a.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Wilhelm Maybach - miał być cukiernikiem, ale został jednym z ojców motoryzacji
Oldtimer

Wilhelm Maybach - miał być cukiernikiem, ale został jednym z ojców motoryzacji

Konstruktor Wilhelm Maybach zawsze pozostawał w cieniu Daimlera i Jellinka. A przecież także on odegrał niebagatelną rolę w historii motoryzacji.

Auta klasyczne idealne na wakacje. Od Citroena do Trabanta
Oldtimer

Auta klasyczne idealne na wakacje. Od Citroena do Trabanta

Mamy wreszcie lato i nasze samochody nie potrzebują już solidnego dachu. Przedstawiamy pięć rekreacyjnych modeli, które pozwalają na podróżowanie z wiatrem we włosach. Test odbędzie się tam, gdzie pasują one najlepiej – na plaży. Dzięki temu ocenimy ich talenty nie tylko podczas jazdy po ulicach miast czy po lokalnych drogach, lecz także w trakcie wakacyjnego slow motion nad wodą.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Kadett GSI kontra Golf II GTI 16V - dwa pomysły na szybkie auto
Youngtimer

Kadett GSI kontra Golf II GTI 16V - dwa pomysły na szybkie auto

8 kontra 16 zaworów – to nie fair? Nie, bo Golf 1.8 oraz Kadett 2.0 są prawie tak samo szybkie.

Volkswagen Golf 2 Country, AMC Eagle Kammback i Talbot-Matra Rancho – te samochody wyprzedziły swoje czasy
Youngtimer

Volkswagen Golf 2 Country, AMC Eagle Kammback i Talbot-Matra Rancho – te samochody wyprzedziły swoje czasy

AMC Eagle Kammback, Talbot-Matra Rancho i Volkswagen Golf 2 Country – te samochody wyprzedziły swoje czasy. Z dzisiejszego punktu widzenia i panującej samochodowej mody możemy ze spokojem przyjąć, że każdy z nich zasługuje na miano prekursora SUV-ów.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Kupujemy przyszłego klasyka. Nie trzeba wydawać na niego majątku
Youngtimer

Kupujemy przyszłego klasyka. Nie trzeba wydawać na niego majątku

Samochody klasyczne, które pojawiają się na końcu jakiejś ery, zawsze wzbudzają zainteresowanie, ale nie zawsze przekłada się to na wyższe ceny.

Jeep CJ-5. Od auta wojskowego do światowego
Oldtimer

Jeep CJ-5. Od auta wojskowego do światowego

Żaden inny samochód nie przeszedł tak szokującej metamorfozy: Jeep CJ-5 z typowego auta użytkowego przeistoczył się w pojazd umilający wolne chwile z dala od centrów miast. Przyjrzeliśmy się bliżej jednej z wcześniejszych cywilnych wersji Jeepa CJ-5.

Mercedes ESF ocalił życie tysiącom kierowców. Co to za pojazd?
Oldtimer

Mercedes ESF ocalił życie tysiącom kierowców. Co to za pojazd?

Czy wiesz, jak wygląda Mercedes ESF 22? Nie? To normalne, nikt nie wie. Ten model z wyglądu jest niepodobny do żadnego innego pojazdu z gwiazdą na grillu czy na masce. Co więcej – wygląda jak złożony z trzech aut w amatorskim warsztacie. To dlaczego stoi na honorowym miejscu w Muzeum Mercedesa w Stuttgarcie, w sali Legend Room 5?

Youngtimer Warsaw. Kilkaset klasyków na Wyścigach
Youngtimer

Youngtimer Warsaw. Kilkaset klasyków na Wyścigach

Youngtimer Warsaw to cykliczna impreza – spotkanie właścicieli klasycznych pojazdów wszelkich marek. W niedzielę 16 lipca po raz pierwszy odbyła się na Torze Wyścigów Konnych w Warszawie (wcześniej na błoniach Stadionu Narodowego).

Mercedes E 60 AMG (W124) - radość z niepozorności
Youngtimer

Mercedes E 60 AMG (W124) - radość z niepozorności

Mercedes E 60 AMG to bardzo rzadka, najbardziej wykwintna i najmocniejsza odmiana typoszeregu W124. Niezbyt często w świecie motoryzacji zdarza się, żeby tak wysoka moc była ubierana w tak niepozorny kostium. Odmiany Limited było tylko... 12 sztuk!

Codzienna obsługa samochodu - zobacz, jak robiło się to kilkadziesiąt lat temu
Klasyki

Codzienna obsługa samochodu - zobacz, jak robiło się to kilkadziesiąt lat temu

Obsługa codzienna samochodu? Ależ, po co? Wsiadasz, zapinasz pasy, przekręcasz kluczyk albo naciskasz przycisk "start" i jedziesz. Jeśli autu czegoś potrzeba – dolewki płynu czy wizyty w serwisie – w porę powiadomi cię o tym komputer. Kiedyś tak nie było. Zobaczcie, ile czynności trzeba było dawniej wykonać, żeby móc dojechać do celu.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
FSO Caro 1.5 GLi - nie ma takiego miasta Londyn....
Youngtimer

FSO Caro 1.5 GLi - nie ma takiego miasta Londyn....

Panie, to jakiś kundel! On już musiałby mieć plastikowe podszybie! A silnik? W eksportowym aucie motor, który z wersji na kraj był już wycofywany? Stara deska rozdzielcza? Z tym samochodem jest coś nie tak! Ale czy aby na pewno?

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.